Nieuwe banden: Karkas niet goed bekleed?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

Mario070 schreef: za 2 november 2019, 21:59 Ladders liggen op de loer :o :wink:
Ja, enige ruwheid op het baanoppervlak (ook wel nodig om grip te geven ;) ) is een op de loer liggende ladder in de nylonkous... err... band.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

NovaX schreef: ma 4 november 2019, 06:39
Mario070 schreef: za 2 november 2019, 21:59 Ladders liggen op de loer :o :wink:
Ja, enige ruwheid op het baanoppervlak (ook wel nodig om grip te geven ;) ) is een op de loer liggende ladder in de nylonkous... err... band.
Is het niet, dat de ruwheid juist naast het baanoppervlak ligt....dus daar dan ook de bedoelde ladders :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Freewheeler
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 14:37

Om wat duidelijkheid te krijgen heb ik ondertussen Kenda zelf even gevraagd.

Zij zijn er zeer kort en duidelijk in:

Antwoord was:
"Thank you for the pictures and your quick response. After looking at the pictures we can say, that you can drive this Tires on your bike, the missing rubber is a optical blemish and harmless for you."

Ik (daarna):
"It really looks like the carcass is exposed there and not covered with rubber. Isn't that a vulnerable point for damage? Or am I wrong? I also don't know what the ridges in the other pictures are?"

Zij:
"As I already said, you can ride this tires, there should be no Problem, it´s only a optical blemish. If you are unsure, and don´t like to ride this tire, it´s also no Problem."

Klinkt als onbehelpzaam, maar ze sturen wel gratis één nieuwe band als dank voor mijn reactie.
Dat is mooi, maar ik ben er weinig mee geholpen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kenda wel of kenda nie?
Ze bedoelen waarschijnlijk "we hebben een hele partij die zo is en die willen we gewoon verkopen"
De laatste keer dat ik Kendas had zag het er wel goed uit, dus ze kunnen het wel.
Ben benieuwd hoe die gratis band er uit ziet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gooi die band er gewoon om en rijden met die handel, waarschijnlijk merk je er niets van. Zeker slordig en geen €42,- p/band waard maar weggooien is ook zonde.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 6 november 2019, 11:11 Gooi die band er gewoon om en rijden met die handel, waarschijnlijk merk je er niets van. Zeker slordig en geen €42,- p/band waard maar weggooien is ook zonde.
Ja, de (practische) waarheid ligt weer ergens in het midden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Gewoon gaan :-D .....en voordat zo een wang van de band van die eerdere genoemde ladders begint schieten :lol: is het profiel van de band versleten en aan vervanging toe :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind het maar een slechte reactie van Kenda en al helemaal als ze bewust een hele serie doorlaten naar de consument.

Op zich hebben ze gelijk en gebeurt er in principe niets met die band. Naar kwalitatief krijgt het geen schoonheidsprijs. Het nylon is berubberd maar het rubber is teveel gestretched waardoor de koorden zichtbaar zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: vr 8 november 2019, 10:29 Ik vind het maar een slechte reactie van Kenda en al helemaal als ze bewust een hele serie doorlaten naar de consument.

Op zich hebben ze gelijk en gebeurt er in principe niets met die band. Naar kwalitatief krijgt het geen schoonheidsprijs. Het nylon is berubberd maar het rubber is teveel gestretched waardoor de koorden zichtbaar zijn.
Precies dat.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik vind het maar een slechte reactie van Kenda en al helemaal als ze bewust een hele serie doorlaten naar de consument.
Een Duitse of Japanse fabrikant (van wat voor spullen dan ook) zal dit niet zo snel doen. Bij Amerikaanse producten loop je op dit gebied wat meer risico.
Bij MTB-en gaat het niet om risico's vermijden, maar om ze juist in te schatten. Dat kan je ook met onderdelen doen.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Willem Altes schreef: wo 20 november 2019, 10:40 Bij Amerikaanse producten loop je op dit gebied wat meer risico.
Bij MTB-en gaat het niet om risico's vermijden, maar om ze juist in te schatten. Dat kan je ook met onderdelen doen.
Juist in de VS, waar de claimcultuur absurde vormen aan heeft genomen, is men bevreesd voor niet deugdelijke producten.
Voor het minste of geringste wordt je daar voor de rechter gesleept.
Blijft de situatie en reactie vreemd? Jazeker, maar om nu te denken dat ze zich er makkelijk vanaf doen met die heersende cultuur in de VS lijkt me ook niet geheel juist.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Juist in de VS, waar de claimcultuur absurde vormen aan heeft genomen, is men bevreesd voor niet deugdelijke producten.
Dit leidt ertoe dat ze in de 'Warranty Information' (https://bicycle.kendatire.com/en-us/tir ... formation/) het volgende stellen:
in no event shall Kenda or its third party suppliers be liable for direct, indirect, special, incidental, or consequential damages.

De garantie (in Noord-Amerika) van Kenda is 1 jaar:
Kenda Tire USA. warrants to the original consumer purchaser that all Kenda bicycle tires, either directly or through an authorized Kenda dealer, and which are purchased within the United States and Canada against manufacturer defects in material and workmanship for the duration of one year from date of purchase or until the tire no longer has usable tread depth (as determined by Kenda) (whichever comes first), will be replaced with an equivalent Kenda tire.
van Schwalbe (in dezelfde regio) 3 jaar:
At SNA, we offer a comprehensive warranty policy on all Schwalbe product purchased within North America. Our warranty term is 3 years following the original purchase date of the product, or 5 years from its production date - whichever occurs first.
https://www.schwalbetires.com/company/warranty_policy

Claimcultuur leidt mogelijk niet tot kwaliteit maar tot teksten van juristen die verantwoordelijkheid afschuiven.
Plaats reactie