NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

pietervl schreef: zo 3 november 2019, 13:42
Sabai schreef: zo 3 november 2019, 13:02 Volgens mij waren ze vanochtend 12 steden en 13 ongelukken aan het opnemen bij de hoge vuursche?. Ik heb er 2 zien liggen vandaag gelukkig wel aanspreekbaar . Het is er ook goed glad nu met al die baggerbende. Ik laat deze route voorlopig even links liggen.
Waar lagen ze precies, en waarom zijn ze gevallen?
Dat heb ik niet gevraagd er stonden al mensen bij. Eentje was bij de kuil bij een wortelklimmetje.
Laatst gewijzigd door Sabai op zo 3 november 2019, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Honey Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 11:17

Ook net een rondje HV gedaan. Lag er prima bij! Als je je fiets een beetje plat legt kun je mooi om de kleine plasjes/blubber-sporen in het midden van de bochten heen draaien. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ambu was vandaag ook nodig. Iemand lullig terecht gekomen bij de Kuil. Bleef hangen, toen rechtervoet aan de grond, maar viel door en brak kuit op een wortel boven aan de klim. Kan gebeuren. Maar wat was het druk. Niet. Normaal.
Echt fillerijden soms en groepen van 10 man. De track heeft het gigantisch zwaar en er ontstaat echt modder op punten waar je het niet verwacht. Maar gelukkig zijn er ook kilometers goed te rijden
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Pfoe, sterkte voor de pechvogels! Vreemd dat het toch zo druk was. Ik was er gister middag, HV+LV gedaan en heerlijk rustig. Lag er best goed bij, wat kleine modder plekjes. De echt grote modder lag juist buiten de route op de wandelpaden.
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik mijd LV en HV in deze periode. Deze routes worden zondagochtend overspoeld met grote groepen wielrenners.
Waarom in godsnaam? Het asfalt is droog, maar ‘t bos is nog nat van gisteren. Waarom toch kiezen voor de kwetsbare tracks?
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Giant-E schreef: zo 3 november 2019, 16:23 Ik mijd LV en HV in deze periode. Deze routes worden zondagochtend overspoeld met grote groepen wielrenners.
Waarom in godsnaam? Het asfalt is droog, maar ‘t bos is nog nat van gisteren. Waarom toch kiezen voor de kwetsbare tracks?
Omdat het asfalt nu al gepekeld kan zijn ...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: zo 3 november 2019, 16:23 Ik mijd LV en HV in deze periode. Deze routes worden zondagochtend overspoeld met grote groepen wielrenners.
Waarom in godsnaam? Het asfalt is droog, maar ‘t bos is nog nat van gisteren. Waarom toch kiezen voor de kwetsbare tracks?

Dat is net zo iets als die lui die er nu al winterbanden onder gooien terwijl sneeuw nog in geen velden of wegen in zicht is. Principes. Of zo iets... :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De tracks lagen er prima bij, prima als jij er niet wilt rijden maar de tracks kunnen het prima hebben. Alleen een paar paden die niet her-aangelegd zijn waren een beetje nat/modderig maar dat is om een authentiek nostalgische ervaring te bewerkstelligen vermoed ik :lol:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Het is zo druk, ik ga mn thuisroute ook mijden. Zaterdags onderhoud, maar zondag rijd ik wel Austerlitz. Doe ik vaak in de winter, omdat die route lekker rustig is. Kleine plasjes veroorzaken moddersporen. Blubber in de bochten.
Dat is het nadeel als je een van de drukste en meest bereden routes bent van NL. Kluitech zegt dat er 245 stravarijders vandaag zijn geweest, maar er zijn veel meer niet stravarijders. Zelf ruim over de 100 man geteld. Vooral van die grote groepen tellen aan. Iemand anders meent wel 200 tot 300 te hebben gezien vannochtend.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik tel mijn zegeningen, doordeweeks kom je vrijwel niemand tegen.

Aan de andere kant, ik ben vandaag rond 9.30 gestart, heb LV en HV gereden en heb van niemand last gehad. Er reden inderdaad meer mensen maar meer dan 20 heb ik er niet geteld. Het hangt misschien ook van het startpunt af, als veel mensen rond dezelfde tijd op dezelfde plek (gokje: de Kuil?) starten dan rijd je continu in een kluitje rond.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik rijd vanaf soest en moest rond 11 echt invoegen op de rotonde. Was gelijk al file. Daarna zag ik meerdere grote groepen van 10 stil staan. Al rijdend misschien 2 keer zelf ingehaald en heb verder 15 man/vrouw ingehaald. Daarnaast heb ik op een paar punten een tijd stil gestaan om te kijken hoe sommige mensen rijden, om olifantenpaden dicht te gooien en om de crashsite van de MTBer met gebroken been te bekijken. Als je stil staat zie je de drukte pas echt

Edit: bij toegang van soest stond ook al een groep van 10 man. En er was ook nog een clinic bij de Kuil alleen die heb ik niet geteld
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Was inderdaad super druk en veel groepjes maar in mijn beleving (en wat inhouden) toch
nog erg goed te doen.

Blubber is wat glad maar met anders aansnijden prima te doen.

Heb zelf ook geen vervelende inhaal acties gezien maar hoorde er wel
piloten over praten tegen elkaar.

Iedereen wilde voor de regen nog even rijden natuurlijk net zoals ik,vandaar de drukte.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Horsthil schreef: zo 3 november 2019, 15:08 Ambu was vandaag ook nodig. Iemand lullig terecht gekomen bij de Kuil. Bleef hangen, toen rechtervoet aan de grond, maar viel door en brak kuit op een wortel boven aan de klim. Kan gebeuren. Maar wat was het druk. Niet. Normaal.
Echt fillerijden soms en groepen van 10 man. De track heeft het gigantisch zwaar en er ontstaat echt modder op punten waar je het niet verwacht. Maar gelukkig zijn er ook kilometers goed te rijden
Ik was als eerste hulpverlener ter plaatsen en heb 112 laten bellen en de ambulance laten opvangen. Andere mountainbiker remde de aankomende mountainbikers al af. Meerdere vroegen of ze konden helpen :-q
Man was goed aanspreekbaar. Hij kon zijn maat bellen, die was doorgereden, had niet meegekregen wat er was gebeurd.
Deel van de mtb les, waar ik op dat moment mee bezig was, viel in het water (juist die wortel zou leidend voorwerp zijn in de les). Maar goed reddend handelen is eerste plicht.

Hopelijk gaat het de man goed.

(Ik had trouwens niet de indruk dat de 112 centralist aan de hand van de smartphone de locatie van de beller kon bepalen.Of was het verificatie van de locatie?).
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

In zeist kunnen ze inmiddels routepalen lokaliseren. Altijd eerst vragen of ze die kaart hebben. Ik was sceptisch toen ik daar een ambu moest bellen, omdat ik weet hoeveel gedoe het kan zijn om de juiste locatie te vinden. Heb ze op staan wachten, maar ze hadden het ook zelfstanding door de kaart kunnen vinden. Zijn goede ontwikkelingen.

Ik kwam aan toen de Ambu net wegreed en ik sprak zn doorgereden maat die de fiets bij de Kuil ging stallen.

Altijd fijn om te horen hoe MTBers elkaar zo goed helpen in nood. Samen maken we de wereld een stukje mooier :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: zo 3 november 2019, 22:48 (juist die wortel zou leidend voorwerp zijn in de les)
Tja, die zorgde nu voor een lijdend onderwerp :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie