Jan Willem schreef: ↑vr 1 november 2019, 13:03
Snelheid speelde geen rol, je zocht voortdurend naar situaties waar je zo op het eerste gezicht onmogelijk kon fietsen en ging daar lekker aan de slag.
Kwintelooijen was toen zo'n spot, op een avond had je misschien amper 5km gefietst maar voor 200% lol.
Klopt, De Goudsberg in Lunteren is ook zo'n plek waar je de hele ochtend kunt "klooien" met klimmen en dalen, steeds nieuwe lijnen ontdekken. Ben benieuwd hoe de nieuwe route daar gaat lopen. Nu is er steeds meer 'no go area' op dat stukje (met name bij het middelpunt en notarisbank).
Jan Willem schreef: ↑vr 1 november 2019, 13:03
De tijd zal het leren maar volgens mij 'mogen' we in Ede (veel) meer dan op de UH.
Voordeel van Ede en omgeving is dat alle stukken/paden welke voordat de routes gebouwd werden vrij toegankelijk waren, dit nog steeds zijn. Dus als je de route beu bent kun je gewoon je eigen route bepalen. Dat was ook één van de 'eisen' van de gemeente zelf.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Om te beginnen; het staat iedereen vrij om meer of minder te fietsen, op wat voor fiets dan ook of om een mening te hebben over de routes. Ik snap alleen niet waarom het zo'n punt is dat de routes veranderen?
Diverse berichten gaan over de ruigere stukken buiten de routes. Deze waren voorheen niet erg legaal en nu ook niet. Wat belet je om net zoals toen te fietsen?
Vandaag verkort rondje Rood, Area 51 en stuk van het kinderrondje gedaan. Er liggen veel stukken slecht bij. Grote plassen, veel kapot gereden paden (vnl de niet aangelegde ..) hoewel een aantal tracks ook kampen met teveel water. Valt toch op tov UHR dat we hier meer last van hebben. Op sommige plekken was het echt oldskool mtb’en met brede modderpoelen met allemaal sporen er doorheen
Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.
pietervl schreef: ↑za 16 november 2019, 00:03
Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.
En Ede is voor een groot deel vlak, waarbij de paden feitelijk de laagst gelegen stukken zijn en dus al water juist naar de paden gaat.
pietervl schreef: ↑za 16 november 2019, 00:03
Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.
En Ede is voor een groot deel vlak, waarbij de paden feitelijk de laagst gelegen stukken zijn en dus al water juist naar de paden gaat.
Zal voor morgen nog wel een ; no-go zijn
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein) Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Vooral het stuk vanaf MOB complex zeg maar bij rotonde Amadeus tot bovenaan bij Pannenkoekenhuis de Langenberg/de Tank is niet zo best momenteel. Als je dat overslaat heb je nog heel veel mooie goed berijdbare stukken.
Maar ben met terug van de UHR en dat ligt er wel echt fantastisch bij. Lekker dat de wortels daar steeds meer tevoorschijn komen. Heeft wel wat
hanjovdberg schreef: ↑ma 18 november 2019, 23:57
Dan zou ik nog een dagje (of 2) wachten.
Te laat het was op meerdere stukken niet leuk meer qua bagger.
De route op zich weinig bijzonder op wat flowy stukken na. Jammer dat je in de natuur bent en bijna constant de auto's voorbij hoort razen