MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan Willem schreef: vr 1 november 2019, 13:03 Snelheid speelde geen rol, je zocht voortdurend naar situaties waar je zo op het eerste gezicht onmogelijk kon fietsen en ging daar lekker aan de slag.
Kwintelooijen was toen zo'n spot, op een avond had je misschien amper 5km gefietst maar voor 200% lol.
Klopt, De Goudsberg in Lunteren is ook zo'n plek waar je de hele ochtend kunt "klooien" met klimmen en dalen, steeds nieuwe lijnen ontdekken. Ben benieuwd hoe de nieuwe route daar gaat lopen. Nu is er steeds meer 'no go area' op dat stukje (met name bij het middelpunt en notarisbank).
Jan Willem schreef: vr 1 november 2019, 13:03 De tijd zal het leren maar volgens mij 'mogen' we in Ede (veel) meer dan op de UH.
Voordeel van Ede en omgeving is dat alle stukken/paden welke voordat de routes gebouwd werden vrij toegankelijk waren, dit nog steeds zijn. Dus als je de route beu bent kun je gewoon je eigen route bepalen. Dat was ook één van de 'eisen' van de gemeente zelf.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Om te beginnen; het staat iedereen vrij om meer of minder te fietsen, op wat voor fiets dan ook of om een mening te hebben over de routes. Ik snap alleen niet waarom het zo'n punt is dat de routes veranderen?
Diverse berichten gaan over de ruigere stukken buiten de routes. Deze waren voorheen niet erg legaal en nu ook niet. Wat belet je om net zoals toen te fietsen?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat was en is er dan niét legaal rond Ede, behalve het mil. terrein rond de Ginkelse heide?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

bert l. schreef: za 2 november 2019, 13:53 Wat was en is er dan niét legaal rond Ede, behalve het mil. terrein rond de Ginkelse heide?
Discussie ging vooral over Posbank, Doorwerth en Nijmegen ;)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

bert l. schreef: za 2 november 2019, 13:53 Wat was en is er dan niét legaal rond Ede, behalve het mil. terrein rond de Ginkelse heide?
Gebieden van Natuur Monumenten met uitzondering van de bewegwijzerde route.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

En volgens de bordjes het stuk Zuid Ginkel ten oosten van de schaapskooi.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag verkort rondje Rood, Area 51 en stuk van het kinderrondje gedaan. Er liggen veel stukken slecht bij. Grote plassen, veel kapot gereden paden (vnl de niet aangelegde ..) hoewel een aantal tracks ook kampen met teveel water. Valt toch op tov UHR dat we hier meer last van hebben. Op sommige plekken was het echt oldskool mtb’en met brede modderpoelen met allemaal sporen er doorheen :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

pietervl schreef: za 16 november 2019, 00:03 Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.

En Ede is voor een groot deel vlak, waarbij de paden feitelijk de laagst gelegen stukken zijn en dus al water juist naar de paden gaat.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

StevenK schreef: za 16 november 2019, 15:19
pietervl schreef: za 16 november 2019, 00:03 Verbaast mij niets met mijn ervaringen als 'digger' op de UHR. De afwatering heeft altijd finetuning nodig. Verbindingspaden worden door het intensievere gebruik modderiger dan eerder. De problemen zijn daar het grootst omdat ze niet schuingetrokken zijn. De tracks zijn zo aangelegd dat het meeste water wordt afgevoerd, maar niet alles. Watergedrag blijkt toch een beetje onverwacht, bijvoorbeeld door een slecht doorlatende ondergrond. De finetuning is een winter lang stevig aanpoten, daarna wordt het minder.

En Ede is voor een groot deel vlak, waarbij de paden feitelijk de laagst gelegen stukken zijn en dus al water juist naar de paden gaat.
Zal voor morgen nog wel een ; no-go zijn :roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vooral het stuk vanaf MOB complex zeg maar bij rotonde Amadeus tot bovenaan bij Pannenkoekenhuis de Langenberg/de Tank is niet zo best momenteel. Als je dat overslaat heb je nog heel veel mooie goed berijdbare stukken.

Maar ben met terug van de UHR en dat ligt er wel echt fantastisch bij. Lekker dat de wortels daar steeds meer tevoorschijn komen. Heeft wel wat
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Lag er prima bij vandaag.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Iemand vandaag nog geweest ? Plan is morgen te gaan maar in totaal baggeren niet echt zin :)
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan zou ik nog een dagje (of 2) wachten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 18 november 2019, 23:57 Dan zou ik nog een dagje (of 2) wachten.
Te laat 🤗 het was op meerdere stukken niet leuk meer qua bagger.
De route op zich weinig bijzonder op wat flowy stukken na. Jammer dat je in de natuur bent en bijna constant de auto's voorbij hoort razen 💨💨
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Plaats reactie