Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 31 oktober 2019, 12:24 Stoer dat je hem doet. :-q
Maar het verbaast mij wel dat je zoveel bezig bent met risico analyse en deze dan met een 160mm setup doet ipv 180 of 200 en de compressie van de vork per ongeluk op laag hebt gedraaid.
Een paar cm verder met je hoofd naar beneden en je zit in de whiplash zone. :-{
De hoeveelheid druk in mijn vork was natuurlijk niet veranderd, alleen de snelinstelling.
Ik heb die vork nog niet zo lang en gebruik die knop ook niet zoveel. Dat soort dingen gebeuren, maar omdat de rest wel onder controle was, viel het allemaal wel mee ;)
En whiplash, ach.... ik had die klap ook tegen kunnen houden, maar had mezelf bewust zo soepel mogelijk gehouden om de evt impact van de bottom out op te kunnen vangen.
Juist het tegenhouden (verstijven) zorgt vaak voor klachten. Er zijn zat gevallen bekend van dronken mensen die een zwaar autongeluk krijgen en er zonder kleerscheuren af komen, terwijl een niet-dronken persoon vanalles gebroken zou hebben.
Dat blijft ik maar in mijn achterhoofd houden (en er zijn zelfs vechtsport technieken op gebaseerd) en tot nu toe gaat het best goed ;)
Al denk ik wel dat de impact minder groot was geweest als mijn zadel niet mijn achterwiel geraakt had en daardoor mijn wiel ineens afremde.... Dus daar ook weer iets van geleerd ;)


@MVMVML:
Deze heb ik nog steeds op het oog:

https://www.instagram.com/p/B0LHZDhhCca/
https://www.instagram.com/p/B4PGgwsncMw/

Moet alleen wel tijdens een clinic van MTBFlow omdat wij als niet-leden daar anders niet gewenst zijn op dat park (Kleve).
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: do 31 oktober 2019, 14:15
Jamis Diablo schreef: do 31 oktober 2019, 12:24 Stoer dat je hem doet. :-q
Maar het verbaast mij wel dat je zoveel bezig bent met risico analyse en deze dan met een 160mm setup doet ipv 180 of 200 en de compressie van de vork per ongeluk op laag hebt gedraaid.
Een paar cm verder met je hoofd naar beneden en je zit in de whiplash zone. :-{
De hoeveelheid druk in mijn vork was natuurlijk niet veranderd, alleen de snelinstelling.
Ik heb die vork nog niet zo lang en gebruik die knop ook niet zoveel. Dat soort dingen gebeuren, maar omdat de rest wel onder controle was, viel het allemaal wel mee ;)
En whiplash, ach.... ik had die klap ook tegen kunnen houden, maar had mezelf bewust zo soepel mogelijk gehouden om de evt impact van de bottom out op te kunnen vangen.
Juist het tegenhouden (verstijven) zorgt vaak voor klachten. Er zijn zat gevallen bekend van dronken mensen die een zwaar autongeluk krijgen en er zonder kleerscheuren af komen, terwijl een niet-dronken persoon vanalles gebroken zou hebben.
Dat blijft ik maar in mijn achterhoofd houden (en er zijn zelfs vechtsport technieken op gebaseerd) en tot nu toe gaat het best goed ;)
Al denk ik wel dat de impact minder groot was geweest als mijn zadel niet mijn achterwiel geraakt had en daardoor mijn wiel ineens afremde.... Dus daar ook weer iets van geleerd ;)


@MVMVML:
Deze heb ik nog steeds op het oog:

https://www.instagram.com/p/B0LHZDhhCca/
https://www.instagram.com/p/B4PGgwsncMw/

Moet alleen wel tijdens een clinic van MTBFlow omdat wij als niet-leden daar anders niet gewenst zijn op dat park (Kleve).
Nice.

Bij deze in Malmedy kan je altijd terecht:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

MVMVML schreef: do 31 oktober 2019, 14:27 Nice.

Bij deze in Malmedy kan je altijd terecht:

Afbeelding
Die is gaaf! Die wil ik! :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: do 31 oktober 2019, 14:41
MVMVML schreef: do 31 oktober 2019, 14:27 Nice.

Bij deze in Malmedy kan je altijd terecht:

Afbeelding
Die is gaaf! Die wil ik! :-q
Geef maar een gil wanneer je erheen gaat dan kan ik het je laten zien daar :winkie:

Ik kan alleen de drop niet voordoen :-{ :lol:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

zal waarschijnlijk niet zo makkelijk zijn binnenkort... Iets met jonge kinderen, (hoog)zwangere vrouw enzo :P
Maar ik kan zoiets natuurlijk ook even in de buurt fixen ;) - Onze carport staat sowieso nog op mijn lijstje om daar af te droppen :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Die drops met landing op helling zijn lollig/zinnig, ge-drop into flat van 2+ meter is per definitie vooral r#k voor je spullen. Deden wij vroeger van trappen af, doe het nu alleen als ik er echt niet omheen kan ...... maar liever niet (net als trappen af fietsen btw).

Ben benieuwd hoe ver je het droppen gaat doorvoeren .... het kunstje blijft hetzelfde alleen het risico bij "pech" wordt groter.

beetje inspiratie :bier:

Afbeelding


Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Als ik iets hoger dan een stoeprand to flat drop, loop ik drie dagen laten nog te zuchten en steunen, maar er zit bij ons in t groepje ook een dude die alles huckt wat er te hucken valt, vindt ie mooi... Ieder z'n ding denk ik dan maar :-)

Wel leuk dat je je zo kan vermaken in je achtertuin!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 31 oktober 2019, 20:07 Die drops met landing op helling zijn lollig/zinnig, ge-drop into flat van 2+ meter is per definitie vooral r#k voor je spullen. Deden wij vroeger van trappen af, doe het nu alleen als ik er echt niet omheen kan ...... maar liever niet (net als trappen af fietsen btw).

Ben benieuwd hoe ver je het droppen gaat doorvoeren .... het kunstje blijft hetzelfde alleen het risico bij "pech" wordt groter.

beetje inspiratie :bier:
Ja, maar het kunstje naar flat droppen wordt toch anders naar mate dat je hoger gaat. Iets met 2 wielen tegelijkertijd landen gaat steeds minder mooi :P
Maar als ik Wibmer zo zie, dan doet hij dat (op snelheid) ook prima met een rigid fietsje met 24" wieltjes:

https://www.youtube.com/watch?v=ZDbNe3mS0aw&t=78

Dus er valt nog wat aan mijn techniek te verbeteren :winkie:

Maar drops met helling zijn inderdaad technisch gezien minder spannend. Zo zouden er hier genoeg mensen vh forum die drop van Rampage moeten KUNNEN maken. Maar je zult alleen niet moeten verstijven onderweg en als je tricks gaat doen is de kans op een crash natuurlijk nog veel groter.....

Ik weet niet waar ik het genoeg vindt. Met 200mm travel kan ik vast nog een paar stappen verder gaan, maar eerst ga ik me maar s richten op wat tricks met de DJ / trials bike... 360 staat nog steeds op mijn verlanglijstje ;)
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

Wow Mark V, staat die V. voor Verschrikkelijk Hoog!!! R.E.S.P.E.C.T. voor je pure lef om van die Wall af te rijden. :-q
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: do 31 oktober 2019, 21:36 Ja, maar het kunstje naar flat droppen wordt toch anders naar mate dat je hoger gaat. Iets met 2 wielen tegelijkertijd landen gaat steeds minder mooi :P
Maar als ik Wibmer zo zie, dan doet hij dat (op snelheid) ook prima met een rigid fietsje met 24" wieltjes:
Dus er valt nog wat aan mijn techniek te verbeteren :winkie:
Ja, snelheid is je vriend bij drops into flat, krachten worden dan anders verdeeld. De twee meter trappen die wij op starre fietsjes sprongen gingen met 30km/h en meer. Huidige materiaal is veel beter (zeker wielen) maar toch is het mijn hobby niet meer :wink:

Fully's zijn nog steeds niet aan mij besteed en met 100+ kg moet de techniek en timing tegen perfectie aan om het spul heel te houden (en mijzelf). Weinig ruimte voor foutjes op een HT. Ski drop (Spaarnewoude) en wat mid range drops in het bikepark gaan prima, roadgaps en drops tegen 3 meter waag ik mij niet meer aan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 31 oktober 2019, 22:03 Ja, snelheid is je vriend bij drops into flat, krachten worden dan anders verdeeld. De twee meter trappen die wij op starre fietsjes sprongen gingen met 30km/h en meer. Huidige materiaal is veel beter (zeker wielen) maar toch is het mijn hobby niet meer :wink:

Fully's zijn nog steeds niet aan mij besteed en met 100+ kg moet de techniek en timing tegen perfectie aan om het spul heel te houden (en mijzelf). Weinig ruimte voor foutjes op een HT. Ski drop (Spaarnewoude) en wat mid range drops in het bikepark gaan prima, roadgaps en drops tegen 3 meter waag ik mij niet meer aan.
Ja, die snelheid was ook een probleempje bij deze drop. ik had veel harder moeten kunnen gaan, maar die ruimte had ik niet...
Maar ik heb wel het idee dat juist demping een nadeel kan zijn bij drops naar flat.
Kijk al die bmx-ers maar die zonder problemen drops van grotere hoogtes doen... Ze weten precies het moment van impact, terwijl je met demping niet precies in kunt schatten wanneer de bottom out komt....
En met de juiste timing kan het menselijk lichaam best wat impact opvangen:

https://www.instagram.com/p/B4LJ1QPCPsi/
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: do 31 oktober 2019, 23:08
yo-eddy schreef: do 31 oktober 2019, 22:03 Ja, snelheid is je vriend bij drops into flat, krachten worden dan anders verdeeld. De twee meter trappen die wij op starre fietsjes sprongen gingen met 30km/h en meer. Huidige materiaal is veel beter (zeker wielen) maar toch is het mijn hobby niet meer :wink:

Fully's zijn nog steeds niet aan mij besteed en met 100+ kg moet de techniek en timing tegen perfectie aan om het spul heel te houden (en mijzelf). Weinig ruimte voor foutjes op een HT. Ski drop (Spaarnewoude) en wat mid range drops in het bikepark gaan prima, roadgaps en drops tegen 3 meter waag ik mij niet meer aan.
Ja, die snelheid was ook een probleempje bij deze drop. ik had veel harder moeten kunnen gaan, maar die ruimte had ik niet...
Maar ik heb wel het idee dat juist demping een nadeel kan zijn bij drops naar flat.
Kijk al die bmx-ers maar die zonder problemen drops van grotere hoogtes doen... Ze weten precies het moment van impact, terwijl je met demping niet precies in kunt schatten wanneer de bottom out komt....
En met de juiste timing kan het menselijk lichaam best wat impact opvangen:

https://www.instagram.com/p/B4LJ1QPCPsi/
Yup, maar ik ben geen getrainde atleet (meer) :winkie:

Jij zit nu in de fase waar ik 25+ jaar terug zat, alleen waren wij toen jong en onbezonnen en doe jij het op oudere leeftijd wat verstandiger en bewuster. Tevens moesten wij het wiel vaak zelf uitvinden zonder interweb etc
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 31 oktober 2019, 23:20 Yup, maar ik ben geen getrainde atleet (meer) :winkie:

Jij zit nu in de fase waar ik 25+ jaar terug zat, alleen waren wij toen jong en onbezonnen en doe jij het op oudere leeftijd wat verstandiger en bewuster. Tevens moesten wij het wiel vaak zelf uitvinden zonder interweb etc
Ja, gelukkig heb ik internet, want er is helemaal niemand in de buurt met dezelfde hobby als ik :D
In Nijmegen heb je er nog een club voor, maar ook dat is 1 uur enkele reis, dus niet haalbaar om dat met regelmaat te doen.

Echte tutorial videos hebben maar beperkte waarde, je moet het toch zelf voelen. Maar zonder internet had ik wel serieus veel minder inspiratie en motivatie gehad ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Deze keer zijn we weer terug in Ferme Libert bikepark in Malmedy Belgie. Vorige keer hadden we de bostrails helemaal over het hoofd gezien! Daarom zijn we snel weer terug om die verborgen trails te onderzoeken. Met grote roadgaps, trailhunting, boomstronken die je wiel aanvallen en een drop van 3 meter.
Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/ZcqOj82cpuE
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 6 november 2019, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

MVMVML schreef: di 5 november 2019, 11:25 Afbeelding

Deze keer zijn we weer terug in Ferme Libert bikepark in Malmedy Belgie. Vorige keer hadden we de bostrails helemaal over het hoofd gezien! Daarom zijn we snel weer terug om die verborgen trails te onderzoeken. Met grote roadgaps, trailhunting, boomstronken die je wiel aanvallen en een drop van 3 meter.
Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/ZcqOj82cpuE
Hey cool dat jullie nog terug gingen om de Bostrails te zoeken....anders slaap je natuurlijk niet
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Plaats reactie