Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: di 22 oktober 2019, 09:30 Haha, ja harder sowieso.... Had problemen met mn derrie waardoor ik de eerste run niet naar t zwaarste verzet kon schakelen maar ik wilde ook niet op t zwaarste beginnen vanwege die containerdrop. Verder niet proberen zo hoog mogelijk te springen maar zoveel mogelijk de jumps te incasseren, en de beste lijn kiezen ipv de meest logische.
:-q ... inderdaad zo laag en efficient mogelijk (ik noem dat zelf altijd "lui" rijden, helemaal mijn ding, teveel airtime kost tijd en vind ik eng :winkie: ).
Mark-V schreef: di 22 oktober 2019, 09:30 Ik had uiteindelijk geen tijd om de trackwalk te doen bij de rockgarden (moest toen net van de baan af) en ik dacht dat het wel meeviel, maar nu ik het terugzie daar toch ook veel tijd verloren door de binnenbocht te nemen ipv de buitenbocht zoals Tristan deed.
Ja, dat ziet eruit als een "rommelig" stukje waar je even de tijd moet nemen om snelste lijn te kiezen. Wel creatief neergelegd!
Mark-V schreef: di 22 oktober 2019, 09:30 In de loterij weer dik mn inschrijving terugverdiend (was in Wijchen ook zo) dus eigenlijk heb ik gewoon een gratis clinic gehad waarbij ik heel veel geleerd heb :-q
Klinkt als een business model :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Op de filmpjes lijkt het alsof Tristan zo ongeveer die hele rockgarden jumped. Maar dat is lastig te zien. Jammergenoeg zijn er geen sideviews van de track. Dan was het nog beter te analyseren.

Wel respect hoor dat je dit doet, zo lang ben je nog niet bezig hiermee toch?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 22 oktober 2019, 10:11 :D
Klinkt als een business model :bier:
Haha, zeker weten! Inschrijving was 15 euro, en bij de loterij een setje IGL Coating (iets van 40 euro), een frame guard set (prijs van 24,90 euro stond er op) en een t-shirt van Conway gekregen.
Ook werden er cassettes (12sp), crankstellen, banden, etc verloot.
Ben Flaton ging zelfs naar huis met een (foeilelijke) nieuwe bike :D
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

Yo Bike Dudes. Mijn video over Bikepark Area One bij Villach staat op mijn kanaal. Enjoy! :D

https://youtu.be/kQVM9IuV_l0
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Feel Free MTB schreef: za 26 oktober 2019, 20:44 Yo Bike Dudes. Mijn video over Bikepark Area One bij Villach staat op mijn kanaal. Enjoy! :D

https://youtu.be/kQVM9IuV_l0
Je hebt er aardig wat bezocht deze zomer! :winkie:

En WTF? Geen lift??? :o
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

https://www.facebook.com/watch/?v=743377336179229


RAW videotje van de '1e' run afgelopen zaterdag in Malmedy's Ferme Libert bikepark.

Blijkt dat zo'n runnetje maar 2 minuten duurt! Lijkt veel langer :winkie:
Gebruikersavatar
Feel Free MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 11:37
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 28 oktober 2019, 10:04
Feel Free MTB schreef: za 26 oktober 2019, 20:44 Yo Bike Dudes. Mijn video over Bikepark Area One bij Villach staat op mijn kanaal. Enjoy! :D

https://youtu.be/kQVM9IuV_l0
Je hebt er aardig wat bezocht deze zomer! :winkie:

En WTF? Geen lift??? :o
Inderdaad...geen lift🤪 Maar ik zou willen dat er meer van die parkjes waren in Limburg.
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Eigenlijk valt dit onder het Cross Country, want ik duik letterlijk het land op, maar ik zal hem toch maar hier neerzetten :winkie:

Een jaartje geleden grapte ik tegen Lars TB dat ik het wel gaaf zou vinden om een keer bij mij van het erf het land in te droppen.
Hij gaf toen aan dat mijn bike dat waarschijnlijk niet zo leuk zou gaan vinden :winkie:

Al die tijd eigenlijk niet meer aan gedacht omdat het land steeds volstond, maar het staat alweer een aantal weken leeg, en we staan op het punt om er een hek voor te gaan maken, zodat mijn zoontje er niet in kan vallen.
Dus eigenlijk was het een nu of nooit situatie, en begon ik een paar dagen geleden serieus met het idee te spelen.

* Hoe hoog is het eigenlijk? - 2,23m
* Hoe ver moet ik komen om op het vlakke stuk te kunnen landen (Daarvoor liggen ijzermatten, een geul en allerlei rotzooi) - 2,30m
* Welke aanrijroute rij ik om het beste uit te komen? - Pionnetjes zetten
* Hoeveel snelheid kan ik maximaal maken (ik moet een bocht maken in de aanrij route) - 21,7km/u
* Hoe kom ik over die rand heen (+/ 20cm hoog, 30cm breed), ga ik bunny hoppen of leg ik er een plank op? - Plank
* Welke banden gebruik ik en met welke spanning? - Downhill banden. Minder rolsnelheid maar wel veel grip in de klei., 2,5 bar
* Hoe kom ik het land weer uit? - Ladder
* Wat als ik crash, hoe sla ik dan alarm? - Alleen thuis, dus volle bescherming aan en telefoon vlakbij de landing om te filmen en dus binnen bereik

Verder zeker een keer of 10 de route aangereden om het gevoel te krijgen, op te warmen en te kijken of ik onverwachte dingen tegen kom op de aanrijroute (buurvrouw die de hond uit laat b.v., bladeren in de bocht, etc).
Ik had toen de camera's al lopen en ineens besloot ik dat dat het moment was, en ging ik.....

Afbeelding

Filmpje ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het is natuurlijk niet “De Drop van Dorst”, maar dit ziet er toch wel indrukwekkend uit hoor. :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dat geluid... Ben je achteraf tevreden? Ziet er in elk geval wel stoer uit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: wo 30 oktober 2019, 22:37 Eigenlijk valt dit onder het Cross Country, want ik duik letterlijk het land op, maar ik zal hem toch maar hier neerzetten :winkie:

Een jaartje geleden grapte ik tegen Lars TB dat ik het wel gaaf zou vinden om een keer bij mij van het erf het land in te droppen.
Hij gaf toen aan dat mijn bike dat waarschijnlijk niet zo leuk zou gaan vinden :winkie:

Al die tijd eigenlijk niet meer aan gedacht omdat het land steeds volstond, maar het staat alweer een aantal weken leeg, en we staan op het punt om er een hek voor te gaan maken, zodat mijn zoontje er niet in kan vallen.
Dus eigenlijk was het een nu of nooit situatie, en begon ik een paar dagen geleden serieus met het idee te spelen.

* Hoe hoog is het eigenlijk? - 2,23m
* Hoe ver moet ik komen om op het vlakke stuk te kunnen landen (Daarvoor liggen ijzermatten, een geul en allerlei rotzooi) - 2,30m
* Welke aanrijroute rij ik om het beste uit te komen? - Pionnetjes zetten
* Hoeveel snelheid kan ik maximaal maken (ik moet een bocht maken in de aanrij route) - 21,7km/u
* Hoe kom ik over die rand heen (+/ 20cm hoog, 30cm breed), ga ik bunny hoppen of leg ik er een plank op? - Plank
* Welke banden gebruik ik en met welke spanning? - Downhill banden. Minder rolsnelheid maar wel veel grip in de klei., 2,5 bar
* Hoe kom ik het land weer uit? - Ladder
* Wat als ik crash, hoe sla ik dan alarm? - Alleen thuis, dus volle bescherming aan en telefoon vlakbij de landing om te filmen en dus binnen bereik

Verder zeker een keer of 10 de route aangereden om het gevoel te krijgen, op te warmen en te kijken of ik onverwachte dingen tegen kom op de aanrijroute (buurvrouw die de hond uit laat b.v., bladeren in de bocht, etc).
Ik had toen de camera's al lopen en ineens besloot ik dat dat het moment was, en ging ik.....

Afbeelding

Filmpje ;)
Flinke boem to flat :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wow :-q
Goeie test om eens te kijken hoe hoog je nou precies moet gaan om de boel eens serieus te laten bottomen.
Deuk in je topcap (kinbeschermer van je helm..)?
En nu snel dat hekwerk af maken voordat het een keer helemaal fout afloopt :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jan Willem schreef: do 31 oktober 2019, 11:50 Wow :-q
Goeie test om eens te kijken hoe hoog je nou precies moet gaan om de boel eens serieus te laten bottomen.
Deuk in je topcap (kinbeschermer van je helm..)?
Nee, valt allemaal reuze mee.. Achteraf gezien (slowmotion) was blijkbaar de achterdemper ook bottomed out geweest als mijn zadel niet net 2mm eerder mijn band geraakt had., dus dat heeft ook qua impact direct voor een rem gezorgd... M'n zadel moet dus een beetje anders gezet worden ;)
Klitse schreef: wo 30 oktober 2019, 23:28 Dat geluid... Ben je achteraf tevreden? Ziet er in elk geval wel stoer uit.
Heb er weer veel van geleerd, dus ja dat sowieso. En het was een actie die al lang in mijn hoofd speelde, dus dan is dat wel prettig dat het eindelijk achter de rug is.

Heb nog wat meer dingen op mijn lijstje staan waar ik nu naar toe kan gaan werken.
Een drop van +/- 2,75m hoog b.v., die in een mooie downslope land. Dus veel minder zwaar qua impact. Dus ik weet nu dat ik de klap op kan vangen. Scheelt weer een variabele om bang voor te zijn :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Stoer dat je hem doet. :-q
Maar het verbaast mij wel dat je zoveel bezig bent met risico analyse en deze dan met een 160mm setup doet ipv 180 of 200 en de compressie van de vork per ongeluk op laag hebt gedraaid.
Een paar cm verder met je hoofd naar beneden en je zit in de whiplash zone. :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: do 31 oktober 2019, 11:53 Heb nog wat meer dingen op mijn lijstje staan waar ik nu naar toe kan gaan werken.
Een drop van +/- 2,75m hoog b.v., die in een mooie downslope land. Dus veel minder zwaar qua impact. Dus ik weet nu dat ik de klap op kan vangen. Scheelt weer een variabele om bang voor te zijn :winkie:
Ferme Libert heeft er zo 1
Plaats reactie