NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

De ZUIDlus van de route Austerlitz is zondagochtend tot ca. 12.30u niet beschikbaar voor gewoon gebruik. We organiseren onze eerste "Take A Kid Mountainbiking Day"
We verwachten 150 kinderen in de basisschoolleeftijd en samen met 100 ouders gaan die een of meer rondjes rijden op het parcours Austerlitz aan de zijde van het Beauforthuis. Wijk svp uit naar andere routes in de buurt zoals Zeist, LV of Leersum. De noordlus van Austerlitz aan de overzijde van het Beauforthuis is wel toegankelijk.

Het evenement is volgeboekt

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dus Zeist is dan geen optie , want de zuid lus Austerlitz loopt gedeelte te samen met Zeist ?, :roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Snelle Buffer schreef: do 24 oktober 2019, 18:40 Dus Zeist is dan geen optie , want de zuid lus Austerlitz loopt gedeelte te samen met Zeist ?, :roll:
Valt mee, reken er wel op dat op het ‘dubbele’ stuk tot 12.30 uur een hoop klein grut te vinden zal zijn met een grote grijns op hun koppies 😇
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nog een aantekening voor mensen die een alternatief zoeken: Bij de Vuursche zijn er nog altijd omleidingen. Bij Lage Vuursche betreft dat het beginstuk én het einde. Voor Hoge Vuursche alleen het gedeelte dat samenvalt met de Lage Vuursche route.

Voor routes zonder omleidingen kun je dus beter richting Leersum. Al is de Hoge Vuursche route dus grotendeels wel te rijden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://basdemeijer.photoshelter.com/ga ... 74jPDkOXTE

Prachtige dag met veel kinderen op de fiets op de mountainbikeroute in het bos. Fietsen en Frieten. Prima combinatie.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Was top inderdaad :-q

Ik heb genoten van alle kids die lekker aan het trappen waren en heb zelf twee rondes gereden met mijn zonen (8 en 11). Er reden ook erg veel 'gewone' mtbers maar geen onvertogen woord, wel veel complimenten.

Mijn vrouw was onderweg met ons jongste talent (4) die uiteindelijk ook de hele route gereden heeft. Helaas hadden zij wel een minder leuke ervaring met een (kennelijk) wat gefrustreerde mtber. Ik was er zelf niet bij maar ze zijn met verve verdedigd door een van de UHR vrijwilligers die er toevallig wel bij in de buurt was en naar verluid de beste man in niet mis te verstane bewoordingen duidelijke heeft gemaakt wat dat trail etiquette wat anders inhoudt dan dat iedereen meteen aan de kant moet springen als jij eraan komt. Ik weet niet wie het was maar langs deze weg sowieso bedankt, mede namens mijn vrouw.

De lol was er hoe dan ook niet minder om en na het frietje vroeg de kleinste doodleuk of we nog een rondje gingen :lol:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

George schreef: ma 28 oktober 2019, 15:14
Mijn vrouw was onderweg met ons jongste talent (4) die uiteindelijk ook de hele route gereden heeft. Helaas hadden zij wel een minder leuke ervaring met een (kennelijk) wat gefrustreerde mtber. Ik was er zelf niet bij maar ze zijn met verve verdedigd door een van de UHR vrijwilligers die er toevallig wel bij in de buurt was en naar verluid de beste man in niet mis te verstane bewoordingen duidelijke heeft gemaakt wat dat trail etiquette wat anders inhoudt dan dat iedereen meteen aan de kant moet springen als jij eraan komt. Ik weet niet wie het was maar langs deze weg sowieso bedankt, mede namens mijn vrouw.
Dat was vast een Mountainzeiker, dat is een gelukkig wat zeldzame soort die binnenkort hopelijk met uitsterven bedreigd wordt :wink:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik denk eerder Stravakruid, een nogal agressief en asociaal onkruid, wat in dit jaargetijde altijd weer razend snel opkomt. Gelukkig sterft ‘t kruid in ‘t voorjaar vanzelf weer uit. Ik kom ‘t wel eens tegen en moet me vaak inhouden om het niet plat te trappen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

:lol:

Niet teveel aandacht aan schenken, het was de uitzondering die de regel bevestigde, ik fiets vaker met mijn kinderen en vrijwel alle reacties zijn zeer positief :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

George schreef: ma 28 oktober 2019, 15:14 Was top inderdaad :-q

Ik heb genoten van alle kids die lekker aan het trappen waren en heb zelf twee rondes gereden met mijn zonen (8 en 11). Er reden ook erg veel 'gewone' mtbers maar geen onvertogen woord, wel veel complimenten.

Mijn vrouw was onderweg met ons jongste talent (4) die uiteindelijk ook de hele route gereden heeft. Helaas hadden zij wel een minder leuke ervaring met een (kennelijk) wat gefrustreerde mtber. Ik was er zelf niet bij maar ze zijn met verve verdedigd door een van de UHR vrijwilligers die er toevallig wel bij in de buurt was en naar verluid de beste man in niet mis te verstane bewoordingen duidelijke heeft gemaakt wat dat trail etiquette wat anders inhoudt dan dat iedereen meteen aan de kant moet springen als jij eraan komt. Ik weet niet wie het was maar langs deze weg sowieso bedankt, mede namens mijn vrouw.

De lol was er hoe dan ook niet minder om en na het frietje vroeg de kleinste doodleuk of we nog een rondje gingen :lol:
Dan neem ik aan dat jouw jongste een blauw jasje en handschoentjes met skeletprint aan had...? Die weet niet van opgeven, ondanks wat schuivertjes. Top! En graag gedaan, mede namens de andere vrijwilliger Eric. Dat waren wij. Die vent was niet helemaal wijs, en werd zelfs door zijn eigen bikemaatje uitgemaakt voor sukkel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: ma 28 oktober 2019, 17:26 ... , en werd zelfs door zijn eigen bikemaatje uitgemaakt voor sukkel.
:lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Was echt een leuke dag. Die kleine van mij vond de clinic helemaal te gek. Vooral die wip :D
Nog bedankt Nils!
Nog maar eens een clinic met die kleine man doen!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

George schreef: ma 28 oktober 2019, 16:25 :lol:

Niet teveel aandacht aan schenken, het was de uitzondering die de regel bevestigde, ik fiets vaker met mijn kinderen en vrijwel alle reacties zijn zeer positief :-q
Dus veelpratert Kapitein Iglo en moderateur George waren 1 handshake van elkaar verwijderd, maar die handshake is niet gemaakt?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is correct en tevens juist :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Kleine correctie: Hij had mijn vrouw en dochter een hand kunnen geven, ik was zelf elders op het parcours de rest van mijn nageslacht aan het uitlaten.

Ik zal de volgende keer mijn komst duidelijker aankondigen en mijn signalement vooraf verspreiden :winkie:
Plaats reactie