Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Embedden vanuit Instagram kan volgens mij niet, maar hier mijn beste (eerste) run van de City Downhill in Nijmegen gisteren:

https://www.instagram.com/p/B31krHMnTfQ/

Ik had de keuze gemaakt om met Schwalbe Crazy Bob banden te rijden (BMX / Street) en dus met 26" wielen.
Zeer veel grip op de trappen e.d., maar bij de 2e run was het gras zover kapot gereden dat ik daarop heel voorzichtig moest rijden.
Wel weer veel geleerd en ook bewust geworden van een aantal zaken nu ik achteraf naar de video vd winnaar kijk. Weer veel voedsel om mee te trainen.

Al met al een zeer geslaagde dag! :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 08:52 Embedden vanuit Instagram kan volgens mij niet, maar hier mijn beste (eerste) run van de City Downhill in Nijmegen gisteren:

https://www.instagram.com/p/B31krHMnTfQ/

Ik had de keuze gemaakt om met Schwalbe Crazy Bob banden te rijden (BMX / Street) en dus met 26" wielen.
Zeer veel grip op de trappen e.d., maar bij de 2e run was het gras zover kapot gereden dat ik daarop heel voorzichtig moest rijden.
Wel weer veel geleerd en ook bewust geworden van een aantal zaken nu ik achteraf naar de video vd winnaar kijk. Weer veel voedsel om mee te trainen.

Al met al een zeer geslaagde dag! :-q
:winkie: :-q

Ik was ook uitgenodigd mee te doen door een paar gasten, maar A: het kwam slecht uit en B: die jump waarbij je op de trap moet landen.... die zag ik echt niet zo zitten :o
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 08:56
Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 08:52 Embedden vanuit Instagram kan volgens mij niet, maar hier mijn beste (eerste) run van de City Downhill in Nijmegen gisteren:

https://www.instagram.com/p/B31krHMnTfQ/

Ik had de keuze gemaakt om met Schwalbe Crazy Bob banden te rijden (BMX / Street) en dus met 26" wielen.
Zeer veel grip op de trappen e.d., maar bij de 2e run was het gras zover kapot gereden dat ik daarop heel voorzichtig moest rijden.
Wel weer veel geleerd en ook bewust geworden van een aantal zaken nu ik achteraf naar de video vd winnaar kijk. Weer veel voedsel om mee te trainen.

Al met al een zeer geslaagde dag! :-q
:winkie: :-q

Ik was ook uitgenodigd mee te doen door een paar gasten, maar A: het kwam slecht uit en B: die jump waarbij je op de trap moet landen.... die zag ik echt niet zo zitten :o
Bij B was er een chicken lijn.
Volgend jaar doe je dus mee? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 09:18
MVMVML schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 08:56
:winkie: :-q

Ik was ook uitgenodigd mee te doen door een paar gasten, maar A: het kwam slecht uit en B: die jump waarbij je op de trap moet landen.... die zag ik echt niet zo zitten :o
Bij B was er een chicken lijn.
Volgend jaar doe je dus mee? :bier:
Zeker! Er zijn er ook in Spaarnwoude en Groningen toch?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 09:25
MacReal schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 09:18

Bij B was er een chicken lijn.
Volgend jaar doe je dus mee? :bier:
Zeker! Er zijn er ook in Spaarnwoude en Groningen toch?
Klopt helemaal :-q
Wijchen was dit jaar ook, even de site van de MDC in de gaten houden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Zal denk ik April, juni, September en Oktober zijn in 2020 (schat ik).
Ik ben ook van plan ze alle 4 te rijden in 2020, ook al ligt Groningen aan de andere kant vd wereld :P

De stairs drop ziet er heel indrukwekkend uit op de foto's, maar het is een europallet (volgens mij totaal 1,30m hoog, en je dropt iets van 1,8m lager op de trap. Ik vond de startdrop van de zeecontainer imposanter. Daar had je namelijk totaal geen zicht op je landing en zag je pas op het laatste moment onder welke hoek en waar je je bike moest planten.
Overal was een chickenrun langs, behalve de rockgarden, de trappen zelf en de pumptracks.
Enige waar ik nu over twijfel is de 2e feature. Dat is een drop van zo'n 60cm op het gras waar je volgens mij niet omheen kon....

Ik vind dit trouwens wel een geslaagde foto: (als je op de foto klikt kom je op de eerste foto's van het event)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 13:41
Ik ben ook van plan ze alle 4 te rijden in 2020, ook al ligt Groningen aan de andere kant vd wereld :P
Dan maken we er gewoon een forumweekend van, Groningen heeft een briljant nachtleven! :bier:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Bokmaaa schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 15:20
Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 13:41
Ik ben ook van plan ze alle 4 te rijden in 2020, ook al ligt Groningen aan de andere kant vd wereld :P
Dan maken we er gewoon een forumweekend van, Groningen heeft een briljant nachtleven! :bier:
Haha, klinkt goed!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik had bij de 2 schans al af moeten stappen... :o
Gebruikersavatar
blackrider
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 23:25
Mijn mountainbike: Giant Trance 1.5 - Xtrail Mud 9.0
Contacteer:

Wow een echte city Downhill. En cool filmpje. Respect voor je lef dude! :-q
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 13:41 Zal denk ik April, juni, September en Oktober zijn in 2020 (schat ik).
Ik ben ook van plan ze alle 4 te rijden in 2020, ook al ligt Groningen aan de andere kant vd wereld :P

De stairs drop ziet er heel indrukwekkend uit op de foto's, maar het is een europallet (volgens mij totaal 1,30m hoog, en je dropt iets van 1,8m lager op de trap. Ik vond de startdrop van de zeecontainer imposanter. Daar had je namelijk totaal geen zicht op je landing en zag je pas op het laatste moment onder welke hoek en waar je je bike moest planten.
Overal was een chickenrun langs, behalve de rockgarden, de trappen zelf en de pumptracks.
Enige waar ik nu over twijfel is de 2e feature. Dat is een drop van zo'n 60cm op het gras waar je volgens mij niet omheen kon....

Ik vind dit trouwens wel een geslaagde foto: (als je op de foto klikt kom je op de eerste foto's van het event)
Afbeelding
Mooie foto's, knap gereden :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 08:52 Embedden vanuit Instagram kan volgens mij niet, maar hier mijn beste (eerste) run van de City Downhill in Nijmegen gisteren:

https://www.instagram.com/p/B31krHMnTfQ/

Ik had de keuze gemaakt om met Schwalbe Crazy Bob banden te rijden (BMX / Street) en dus met 26" wielen.
Zeer veel grip op de trappen e.d., maar bij de 2e run was het gras zover kapot gereden dat ik daarop heel voorzichtig moest rijden.
Wel weer veel geleerd en ook bewust geworden van een aantal zaken nu ik achteraf naar de video vd winnaar kijk. Weer veel voedsel om mee te trainen.

Al met al een zeer geslaagde dag! :-q
Kijk hem gaan! :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Thanks guys!

Wat ik trouwens helemaal geweldig vind, is dat ik nu mijn beeldmateriaal naast dat van de winnaar kan leggen om te analyseren waar ik mezelf kan verbeteren (tenslotte scheelt het "maar" 13 seconden op die ronde :winkie: ). Komende weken / maanden weer leuke nieuwe aandachtspunten.

Achteraf wel zonde dat niemand besloten had om zo de race te beginnen. Dat was helemaal vet geweest vanaf die container.
Misschien moet ik daar nog s op gaan oefenen voor volgend jaar :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: ↑ma 21 oktober 2019, 22:39 Thanks guys!

Wat ik trouwens helemaal geweldig vind, is dat ik nu mijn beeldmateriaal naast dat van de winnaar kan leggen om te analyseren waar ik mezelf kan verbeteren (tenslotte scheelt het "maar" 13 seconden op die ronde :winkie: ). Komende weken / maanden weer leuke nieuwe aandachtspunten.

Achteraf wel zonde dat niemand besloten had om zo de race te beginnen. Dat was helemaal vet geweest vanaf die container.
Misschien moet ik daar nog s op gaan oefenen voor volgend jaar :D
Die Caveman was echt top vorig jaar bij Rampage, van Steenbergen altijd wel creatief in zijn keuzes :-q

Verder gewoon overal 30% harder rijden om volgend jaar te winnen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: ↑di 22 oktober 2019, 07:57 Die Caveman was echt top vorig jaar bij Rampage, van Steenbergen altijd wel creatief in zijn keuzes :-q

Verder gewoon overal 30% harder rijden om volgend jaar te winnen :wink:
Ja, die gasten hebben echt lef!

Haha, ja harder sowieso.... Had problemen met mn derrie waardoor ik de eerste run niet naar t zwaarste verzet kon schakelen maar ik wilde ook niet op t zwaarste beginnen vanwege die containerdrop. Verder niet proberen zo hoog mogelijk te springen maar zoveel mogelijk de jumps te incasseren, en de beste lijn kiezen ipv de meest logische.
Ik had uiteindelijk geen tijd om de trackwalk te doen bij de rockgarden (moest toen net van de baan af) en ik dacht dat het wel meeviel, maar nu ik het terugzie daar toch ook veel tijd verloren door de binnenbocht te nemen ipv de buitenbocht zoals Tristan deed.

In de loterij weer dik mn inschrijving terugverdiend (was in Wijchen ook zo) dus eigenlijk heb ik gewoon een gratis clinic gehad waarbij ik heel veel geleerd heb :-q
Plaats reactie