Norco 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Op verschillende websites komen 'ie voorbij: de 2020 Norco Optic Carbon.
Afbeelding

https://www.pinkbike.com/news/video-nor ... -bike.html
https://enduro-mtb.com/en/norco-optic-c ... liUsWPcdl0

In het paars ook niet slecht:
Afbeelding
Lijkt een leuke 'alleskunner' gezien de commentaren van de testers. En dus ook wel een erg leuke fiets als je lol wilt hebben en de nadruk iets meer op het buitenland hebt liggen!

Interessant is de benadering van Norco voor de achtervorklengte. Inmiddels heeft iedere maat zijn eigen lengte en dat is alleen maar logisch. Norco doet het al langer, Ghost ook, RAAW en ook Nicolai (beperkt en zeker niet in verhouding!). Stukje uit een verslag:
The geometry of the Norco Optic

According to the Canadian manufacturer, the weight distribution on the bike heavily influences its handling. And that’s why at Norco, both the mainframe and the rear-end grow with the frame size in order to keep the rider integrated between the wheels and thus maintain the optimal weight distribution. Norco calls this concept “Gravity Tune” and combines it with a long reach, slack head angle, a relatively steep seat angle and a low bottom bracket.
Precies een punt dat eigenlijk bijna de hele wereld mist. Tijd dat het eens door zet... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
makkelijk1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 oktober 2019, 12:14

Dit is de fiets die 90% van de fully-rijders zou moeten hebben.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie bike, maar 90%?
Enduro-MTB:

“Tops
Very balanced in corners
Top suspension
Superb at high speeds and rough terrain
Top riding fun on flat trails

Flops
Chainstay protector is too short and made of hard plastic.
Not a comfort-oriented trail/tour bike”

Er loopt momenteel een topic over een wortel op een vaste route in Nl... 90% :winkie: ?
Laatst gewijzigd door aurelius op di 15 oktober 2019, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
makkelijk1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 oktober 2019, 12:14

Het gaat om het plezier! Hiermee heb je plezier en kom je ook nog een beetje leuk voor de dag op een patrick jansen route!
Uiteraard chargeer ik, overdrijf ik en noem ik een willekeurig getal. Als je licht bent zal hij te zwaar zijn, als je in Limburg woont en hard wilt gaan waarschijnlijk ook. Als je over de moderne hollandse rondjes wilt vliegen en af en toe naar de Ardennen gaat zit je hiermee waarschijnlijk erg goed!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heel gaaf ding. Ben benieuwd wat ze met de andere modellen gaan doen!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een simpel merkje als Sonder doet het ook al, met z’n Cortex. Alleen missen die weer de boot met een zitbuishoek en reach die voor mijn smaak wat achterblijven.

Mooi ding, die Optic. Nu nog in alu, dan wordt-ie wat betaalbaarderderder.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

makkelijk1984 schreef: di 15 oktober 2019, 23:36 Dit is de fiets die 90% van de fully-rijders zou moeten hebben.
+1 :-q
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 16 oktober 2019, 07:11 Een simpel merkje als Sonder doet het ook al, met z’n Cortex. Alleen missen die weer de boot met een zitbuishoek en reach die voor mijn smaak wat achterblijven.

Mooi ding, die Optic. Nu nog in alu, dan wordt-ie wat betaalbaarderderder.
Norco heeft in principe de Fluid FS ingezet als het goedkopere model van de Optic (hoewel hij iets minder veerweg heeft). Kans is klein dat er snel een Alu Optic zal komen.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

maaf2 schreef: wo 16 oktober 2019, 06:07 Heel gaaf ding. Ben benieuwd wat ze met de andere modellen gaan doen!
Sight gaat van 130/150mm naar 150/160mm. Range is pas volgend jaar aan de beurt.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Heeft er al iemand ervaring met de Norco Revolver HT 2020? Ben er wel benieuwd naar maar kan totaal geen reviews vinden.

Iemand? En zijn van dit frame de prijzen bekend? Wie zal er reageren :winkie: :winkie:
makkelijk1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 oktober 2019, 12:14

DaanCramer schreef: wo 16 oktober 2019, 16:55
maaf2 schreef: wo 16 oktober 2019, 06:07 Heel gaaf ding. Ben benieuwd wat ze met de andere modellen gaan doen!
Sight gaat van 130/150mm naar 150/160mm. Range is pas volgend jaar aan de beurt.
Sight kan ik niks over vinden, is er ergens al meer info?
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

ivocare schreef: wo 16 oktober 2019, 17:12 Heeft er al iemand ervaring met de Norco Revolver HT 2020? Ben er wel benieuwd naar maar kan totaal geen reviews vinden.

Iemand? En zijn van dit frame de prijzen bekend? Wie zal er reageren :winkie: :winkie:
Er is in Europa geen Norco Revolver HT 2020, voorlopig alleen aan de andere kant van de grote plas. Waarom? Keuzes van de distributeurs....
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

makkelijk1984 schreef: wo 16 oktober 2019, 17:17
DaanCramer schreef: wo 16 oktober 2019, 16:55

Sight gaat van 130/150mm naar 150/160mm. Range is pas volgend jaar aan de beurt.
Sight kan ik niks over vinden, is er ergens al meer info?
Ja bij mij in de winkel op papier en hopelijk in februari ook in het echt :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

makkelijk1984 schreef: di 15 oktober 2019, 23:36 Dit is de fiets die 90% van de fully-rijders zou moeten hebben.
:winkie:

(Paars is echt de lelijkste mtb kleur ever..)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

DaanCramer schreef: wo 16 oktober 2019, 16:52
Kapitein Iglo schreef: wo 16 oktober 2019, 07:11 Een simpel merkje als Sonder doet het ook al, met z’n Cortex. Alleen missen die weer de boot met een zitbuishoek en reach die voor mijn smaak wat achterblijven.

Mooi ding, die Optic. Nu nog in alu, dan wordt-ie wat betaalbaarderderder.
Norco heeft in principe de Fluid FS ingezet als het goedkopere model van de Optic (hoewel hij iets minder veerweg heeft). Kans is klein dat er snel een Alu Optic zal komen.
Zijn er wel geweest toch?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie