Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Horsthil schreef: za 12 oktober 2019, 18:24 Maar begrijp ik het goed dat een tourclub onderhoud doet?
Er zijn 2 verenigingen die het onderhoud doet, ik weet alleen niet hoe het met overleg zit.
kan niet meer schreef: za 12 oktober 2019, 20:34 Ermelo had vandaag ook een toertocht. Zijn die voor een deel over de route gegaan? Ik kan me voorstellen dat als er 500 plus man met die regen er over heen gaat dat het dan een soepzooitje wordt.
Ik zag een bericht voorbij komen dat er meer dan 1000 deelnemers die aan de tocht mee deden. In combinatie met de regen word het zeker niet beter van.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Alsof de route er van wroetende wilde zwijnen of een flinke storm er wel beter van wordt !!
De route is er om te rijden en niet alleen in de “perfecte” omstandigheden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het scheelt natuurlijk wel of er 10 mensen zo gek zijn om op hun vrije dag in de regen te rijden of 1000 die dan ook nog eens bang zijn om door een plasje te rijden. 10 fietsers boeit niet, 1000 te gelijk is een ander verhaal.
◼︎ Go round the outside.
Sloth
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:03
Mijn mountainbike: Esker Hayduke, Merida Big Trail 600

Eindelijk weer eens op de fiets gestapt gister, is er het laatste half jaar jammergenoeg nauwelijks van gekomen. Voor 't eerst de hele Ermelo route gereden, van het Leuvenumse bos naar de heide is redelijk saai, had verwacht dat dat iets leuker zou kunnen, zeker omdat er al best wat toffe paadjes zijn in dat stuk bos. Van de heide naar de crossbaan is ook een beetje saai, maar van de crossbaan weer richting Ermelo is erg leuk!!

Als 't van t weekend droog is de Harderwijk route maar eens fietsen. :)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Gisteren de routes Harderwijk en Ermelo gereden.
Leuke routes hoor!

Wel veel mensen gezien die tegen de richting in rijden? :~
Dat zie je eigenlijk nooit op de UHR.

Zal wel zijn omdat de routes nog redelijk nieuw zijn en er nog niet echt veel richtingspaaltjes geplaatst zijn.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat komt omdat je op de Veluwe vrij mag rijden en mensen gewend zijn om bepaalde paadjes net de andere kant op te rijden dan nu door de komst van de vaste routes zou moeten.
De vaste routes zijn voor de mtb'ers niet echt van meerwaarde, integendeel zelfs...
Gisteren heb ik een klein stukje van de route gevolgd vanaf de Watertorenweg en tot mijn verbazing waren er veel wandelaars op de route.
Zelfs nog een gezin met een kinderwagen op de singletracks langs de Watertorenweg.
Toen ik ze er vriendelijk op attendeerde dat ze op de mtb route liepen en dat dit wellicht niet heel relaxed wandelen voor ze zou worden, zei de vrouw tot mijn stomme verbazing dat ze het wist... :roll:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dat is de meest verveldende opmerking die je ooit kan krijgen wanneer je er iemand op attendeert, dat diegene op een mtb trail wandelt: "Dat weet ik"

Wat moet ik daar nu weer mee. Heb dit al zo vaak gehoord, dat ik handen te kort kom om het te tellen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, vooral omdat je weet dat wandelaars vaak lopen te zeuren over "die mountainbikers die langs je heen scheuren" en dat ze nu met een wandelwagen en met kleine kinderen op een singletrack van een halve meter breed gaan lopen. :-?
Ik heb ze maar een fijne dag gewenst en ben doorgereden. :-)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Die discussies die ik vaak op sociale media zie over mtbers die zich niet aan de regels houden etc... Ik steek er geen moeite in, want iedereen die geen mtber is, is toch roomser dan de paus. Dus ik zal maar niet beginnen over al die wandelaars, trailrunners, hondenbezitters die honden op soms verboden stukken laten loslopen én tot slot die ene ruiter die een hele dikke keutel achterliet op de route Hoge Vuursche.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Doe je het toch. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Oeps :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zolang iedereen een beetje rekening met elkaar houd vind ik het best. Ik was van de zomer bij Willingen aan het rijden in tegenstelling tot het meeste van Duitsland mag je daar wel over de smalle paadjes voornamelijk gebruikt door wandelaars. Niks aan de hand als je rekening met elkaar houd. De ene keer wacht jij even op de wandelaars, de volgende keer wachten zij op jou. Een vriendelijke groet gaat lang mee. Als er al wat liep te mopperen waren het Nederlanders die er verdacht ongezond uit zagen voor iemand die graag buiten is. (de je mag hier niet fietsen terwijl je op het fietspad rijd types, je kent ze wel)
◼︎ Go round the outside.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik wil woensdag route Harderwijk eens gaan proberen. Is dit verstandig gezien de regenval? Bij teveel modder of te zachte route ga ik wel ergens anders heen.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Zeker gaan...

De route is zo goed als droog, misschien een paar zachte plekken maar absoluut geen modderpoelen :-q
Just do Ti, or did i die?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Stukken van de route gereden ivm gps track knarsende tanden. Laatste stuk ook erg gaaf. Toch vind ik het gek dat er helemaal geen waarschuwing staat bij de drop met daarachter mul zand. Ging daar toch bijna onderuit. Is echt behoorlijk mul dus bij je landing heb je geen grip.

Verder kwam ik ook een mtb’er tegen de route in tegen. Snap het argument niet helemaal. Aangelegde paden waren er voorheen nog niet dus waarom die verkeerd om rijden? En met plannen van je route kun je toch rekening houden met de rijrichting van de route? Doe je die stukken met route mee en andere delen die niet bij de route horen op je eigen wijze :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie