Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zeroground schreef: zo 15 september 2019, 17:57 En bij motorbanden zie je mensen ook na 150km rijden blije gedetailleerde recensies schrijven over hemelse grip, terwijl ze het grensbereik alleen van horen zeggen kennen.
Even terug naar dit punt, want daar heb je wel een goed punt.

Inderdaad zal Ad (en het gros hier op het forum) de limiet heel anders ervaren. Maar vergelijk het met de overstap van zomerbanden naar winterbanden op de auto, vaak ook nog naar een maat kleinere velgen in dat geval. Opeens voelt de auto stukken minder zeker aan, waar de meesten de vingen niet op kunnen leggen. Want ze remmen nooit maximaal, ze nemen een bocht zelden op meer dan 70%. Maar toch doen ze het op de winterbanden nog iets voorzichtiger: iets eerder remmen, nog wat rustiger door de bocht.

Dat effect merken een hoop (de meesten) ook bij mountainbike banden. De WP's zorgen dat de grens wat verder weg ligt en Ad rijdt misschien nog steeds op 70% van wat de banden kunnen, maar is daarmee dus al wel een stukje sneller. Hij voelt zich er zekerder op. Dat is overigens al vrij knap dat te beseffen, want een groot gedeelte heeft het niet eens door wat er gebeurt!
Je moet bij jongens als HdB of Suravida zijn om wat betere uitspraken te krijgen. Op het moment dat ze gaan zeggen dat een band voorspelbaar glijdt, dan hebben we het over gedrag op de limiet.
Grappig genoeg komen hun uitspraken (die van Suravida iig) overeen met die van Ad. Je moet alleen in je achterhoofd houden dat het op een ander niveau is. En je kunt niet per definitie zeggen dat als Ad een verbetering voelt, Suravida die ook gaat merken. Want op de grens kan het gedrag best wel eens anders zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Iemand ervaring met de speed uitvoering? Zoek een achterband ter vervanging van de Thunder Burt.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ja. In mijn ogen beslist een aanrader. Lijkt op een slick maar heeft beduidend meer grip dan een Racing Ralph. Pakt zelfs goed op boomwortels. Minimale rolweerstand. Doet zijn werk onopvallend goed.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

De wolfpack speed lijkt grote noppen te hebben. Ben heel benieuwd wat het verschil zal zijn tussen de bontrager xr2, vittoria mezcal en wolfpack speed.
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

al mensen hier ervaring met de speed uitvoering in wat nattere omstandigheden (natte wortels, beetje modder) ten opzichte van een Racing Ralph als achterband ? of ben je dan toch aangewezen op de Race ?
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Is om deze tijd van het jaar geen rare vraag, ben ook wel benieuwd.

Groet, Jan
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zelfs de Race zit maar iets voorbij een Racing Ralph wat hoogte van noppen betreft. Dat zijn geen banden die ik met modder zou pakken. Wat betreft grip op natte wortels doen die WP's het erg goed.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Lars TB schreef: zo 13 oktober 2019, 17:05 Wat betreft grip op natte wortels doen die WP's het erg goed.
Dat klinkt wel goed. Vandaag nl wel een paar keer weggegleden op wortels en schapenhekjes (Schoorl).
Gebruik nu X-kings.

Groet, Jan
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan F. schreef: zo 13 oktober 2019, 17:56
Lars TB schreef: zo 13 oktober 2019, 17:05 Wat betreft grip op natte wortels doen die WP's het erg goed.
Dat klinkt wel goed. Vandaag nl wel een paar keer weggegleden op wortels en schapenhekjes (Schoorl).
Gebruik nu X-kings.

Groet, Jan
X-Kings zijn de engste banden op natte stenen en wortels!! Geen idee wat die lui daarmee fout hebben gedaan, maar het werkt echt niet.

De WP's zijn het tegenovergestelde, maar je moet ook weer geen wonderen verwachten op natte wortels, blijft altijd voorzichtig aan doen... :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Ok...en dan WP race voor en speed achter of is dat een droog weer combi en is cross voor en race achter met de huidige weersomstandigheden een betere keuze?

Groet, Jan
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Jan F. schreef: zo 13 oktober 2019, 19:54 Ok...en dan WP race voor en speed achter of is dat een droog weer combi en is cross voor en race achter met de huidige weersomstandigheden een betere keuze?

Groet, Jan
Ik fiets momenteel met een Trail voor en Race achter. de Trail is bijna overkill voor wat ik fiets misschien maar de grip is wel lekker en de rolweerstand verbazingwekkend laag voor zo'n band. de Race achter is in de modder beter dan een Racing Ralph, maar op een modderige klim krijgt hij het ook wel meer dan lastig soms. Ik zou geen Speed nemen nu.. voor droog weer lijkt mij die beter.

Ik ben zeer tevreden met de Wolfpacks tot nu toe. Band voelt kwalitatief veel beter aan dan de Schwalbes die ik had.. ze zijn ook 100% slagvrij... dat was bij Schwalbes wel anders... probleemloos Tubeless met de fietspomp en ook zonder latex erin...
Ik fiets in de huidige natte / modderige omstandigheden eigenlijk nauwelijks langzamer dan met de Ray/Ralph deze zomer. wat ik op de rechte stukken nu verlies maak ik in de bochten goed.. dit voorjaar gooi ik de Race naar voren en doe een speed achter, eens kijken hoe dat gaat..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan F. schreef: zo 13 oktober 2019, 19:54 Ok...en dan WP race voor en speed achter of is dat een droog weer combi en is cross voor en race achter met de huidige weersomstandigheden een betere keuze?

Groet, Jan
Misschien dat. Maar als je het echt over modder hebt, dan is 2x Cross een betere keuze.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

[/quote]

Misschien dat. Maar als je het echt over modder hebt, dan is 2x Cross een betere keuze.
[/quote]

Meestal NHD en Schoorl, daar kennen we geen modder :-D

Groet, Jan
v_schultinge

NHD en Schoorl kan je voor en achter met Speed rijden. Of Aspens, Thunderburts, Racekings, G-ones. Noppen heb je niet echt nodig.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

v_schultinge schreef: ma 14 oktober 2019, 22:23 NHD en Schoorl kan je voor en achter met Speed rijden. Of Aspens, Thunderburts, Racekings, G-ones. Noppen heb je niet echt nodig.
Het is allemaal mogelijk maar ik zou toch geen van allen als voorband willen..

Ik heb sinds kort een Wolfpack Trail voorop liggen en ben blij verrast hoe die het doet!
'BUILT not Bought '
Plaats reactie