Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heeft allemaal iets met die quotiënt van zo rond de 100% te maken, soms meer, soms minder.
Niet luisteren, de best onderbouwde adviezen volstrekt negeren, liegen, je 80x laten belazeren, je 80x laten afzetten of oplichten en dat alles glashard blijven ontkennen.
Het hoort er allemaal bij, daar zouden we meer geduld mee moeten hebben.
En anders;
'er zit een knop op je tv
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten'
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jan Willem schreef: do 10 oktober 2019, 09:01 Heeft allemaal iets met die quotiënt van zo rond de 100% te maken, soms meer, soms minder.
Niet luisteren, de best onderbouwde adviezen volstrekt negeren, liegen, je 80x laten belazeren, je 80x laten afzetten of oplichten en dat alles glashard blijven ontkennen.
Het hoort er allemaal bij, daar zouden we meer geduld mee moeten hebben.
En anders;
'er zit een knop op je tv
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten'
Daar hebbu een punt.

Waarbij dat woordje 'tv' uit die quote met het oog op 't huidige tijdperk eigenlijk door 'pc' vervangen zou moeten worden - dat rijmt iig nog, wat met 'smartphone' niet het geval zou zijn. ;)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jan Willem schreef: do 10 oktober 2019, 09:01 Heeft allemaal iets met die quotiënt van zo rond de 100% te maken, soms meer, soms minder.
Niet luisteren, de best onderbouwde adviezen volstrekt negeren, liegen, je 80x laten belazeren, je 80x laten afzetten of oplichten en dat alles glashard blijven ontkennen.
Het hoort er allemaal bij, daar zouden we meer geduld mee moeten hebben.
En anders;
'er zit een knop op je tv
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten'
:-q
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ergens is natuurlijk het geduld wel een keer op.

Goedbedoelde adviezen en extra uitleg word hier veel gegeven en vaak ook meerdere malen herhaald.

Ondanks dit alles word er niks mee gedaan of word er juist tegen het advies ingegaan.

Dit is ieder zijn goed recht, alleen zoals Lars al schrijft zijn er hier mensen die veel tijd en energie in stoppen om Wouter te helpen.

Ik heb veel respect voor het feit hoe Lars al die tijd in dit topic actief is en zijn adviezen duidelijk blijft onderbouwen zelfs als hij dat 3 keer moet doen. (En andere veelposters vergeet ik nu, maar ook respect voor jullie)

Ik zou mij persoonlijk in mijn handen knijpen met een aanbod van Lars op deze manier, en dat met beide handen aangrijpen.

Want mede door wat ik hier lees, lijkt het mij dat mensen die Wouter niet kennen er misschien toch misbruik van zullen maken en door zijn gebrek aan kennis hem dingen verkopen die hij toch kapot rijdt. (Wielen of wat dan ook) Omdat hij enkel en alleen een budget noemt zonder na te denken over onderdelen.

Of hier op het forum volgen weer 30 posts: ik kan wielen laten bouwen met x en y. En dan volgt er weer advies en wordt het weer anders. Etc etc.

En in dat geval is de kennis en achtergrond informatie die we hebben hier een stuk waardevoller en krijgt Wouter een vele malen betere wielset. (Maar goed, dat is mijn mening)

Er wordt ons allemaal gevraagd rekening te houden met Wouter, en dat doet iedereen denk ik ook.

Alleen worden de goed onderbouwde adviezen en kennis van meerdere veelposters veel in twijfel getrokken door Wouter en mede-forummers en dat is jammer.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mtb1988 schreef: do 10 oktober 2019, 10:02Ergens is natuurlijk het geduld wel een keer op.
Gelukkig staan goed opgeleide mensen in dagbesteding enz daar anders in :-q
Mtb1988 schreef: do 10 oktober 2019, 10:02Er wordt ons allemaal gevraagd rekening te houden met Wouter, en dat doet iedereen denk ik ook.

Alleen worden de goed onderbouwde adviezen en kennis van meerdere veelposters veel in twijfel getrokken door Wouter en mede-forummers en dat is jammer.
Dat laatste valt volgens mij wel mee hoor, we kennen onze pappenheimers onderhand wel een keer.
En af en toe een pijp tegengas kan geen kwaad. Is voor ieder mens weleens goed op zn tijd, anders worden we verwende nesten.

Heel goed dat er goedbedoelde adviezen zijn en mooi dat het geduld er is om desnoods 6x te herhalen.
Als je een advies wil posten moet je je alleen realiseren dat het resultaat drie kanten op kan:
- hij negeert je advies
- hij reageert positief maar doet er vervolgens niks mee
- hij reageert positief en volgt het advies op
Dat resultaat hangt IMHO volledig af van een mogelijke rol van zijn LBS in het al dan niet opvolgen van een advies.
Als je je dit realiseert zul je nooit teleurgesteld worden in Pagani.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Mtb1988 schreef: do 10 oktober 2019, 10:02 Goedbedoelde adviezen en extra uitleg word hier veel gegeven en vaak ook meerdere malen herhaald.

Ondanks dit alles word er niks mee gedaan of word er juist tegen het advies ingegaan.

Dit is ieder zijn goed recht, alleen zoals Lars al schrijft zijn er hier mensen die veel tijd en energie in stoppen om Wouter te helpen.

Ik heb veel respect voor het feit hoe Lars al die tijd in dit topic actief is en zijn adviezen duidelijk blijft onderbouwen zelfs als hij dat 3 keer moet doen. (En andere veelposters vergeet ik nu, maar ook respect voor jullie)
Aangezien jij het niet doet, zal ik mijzelf maar even goed quoten.

En met het geduld is op bedoel ik dat de tips en adviezen worden afgekraakt door mede-forummers.
En hierdoor misschien wel het leukste en belangrijkste van dit forum verloren gaat, namelijk het delen van ervaringen / tips en adviezen.

Er word door meerdere mensen echt hun best gedaan Wouter zo goed mogelijk te helpen en andere forummers zien dat af en toe als ''hun wet'' voorschrijven aan Wouter, terwijl de intentie 100% goed en oprecht is.

En dat is gewoon erg jammer.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het is ook al een keer eerder genoemd volgens mij, maar Wouter vraagt lang niet altijd om advies. Hij roept gewoon dat die mavic set wel leuk is, of dat ie misschiet een set laat bouwen met bredere velgen, nergens wordt om advies gevraagd, maar vervolgens stort iedereen (inc ik zei de gek) zich in dit topic met 100 adviezen (en commentaar).
PaganiProductions schreef: vr 4 oktober 2019, 13:39
Jamis Diablo schreef: vr 4 oktober 2019, 13:32 Prima toch als je niet wilt dan moet je het niet doen.
Heb je al iets op het oog?
Ja eigenlijk wel
Maar misschien dat ik mij laat bouwen met iets bredere velgen.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... #1028=3283

Op zich kan je dat natuurlijk verwachten op een forum, in de meeste gevallen komen mensen hier om advies te vragen over toekomstige aankopen of om ervaringen te delen met eerdere aankopen. Maar het is niet verboden om gewoon hier een brain dump te plaatsen met wat je van plan bent.

Dus bij gevraagd advies kan ik me nog voorstellen dat het een beetje tegenvalt als het tegenover gestelde gedaan wordt, maar bij ongevraagd advies.. :roll:

dus het is allemaal goed :)
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

pfff.... dit is toch een herhaling van zetten allemaal in dit topic :roll: :roll: :roll:

Als je als langer op dit forum zit en veel leest, weet je dat je met je ogen dicht een wielset door Lars kunt laten bouwen.

Misschien voor sommige handig, ter herinnering, om onderstaande quotes over Wouter nog eens te lezen:
[/Nee want er is al vaak benoemd dat Pagani een beperking heeft.
Dus geen plank voor de kop, maar ziet en doet dingen anders dan wij.
Vandaar mijn referentie met kinderen, die zien hun resultaat van iets wat ze gemaakt hebben gedaan hebben ook heel anders dan de ouders.
Als jouw kind een tekening heeft gemaakt vergelijk je dat toch ook niet met die van een volwassene?quote]
Ik blijf erbij dat Wouter geniet van alle aandacht.
Positief of negatief maakt niet uit want deze worden op dezelfde manier door hem verwerkt.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

mtfuji schreef: do 10 oktober 2019, 12:34 pfff.... dit is toch een herhaling van zetten allemaal in dit topic :roll: :roll: :roll:

Als je als langer op dit forum zit en veel leest, weet je dat je met je ogen dicht een wielset door Lars kunt laten bouwen.

Misschien voor sommige handig, ter herinnering, om onderstaande quotes over Wouter nog eens te lezen:
Nee want er is al vaak benoemd dat Pagani een beperking heeft.
Dus geen plank voor de kop, maar ziet en doet dingen anders dan wij.
Vandaar mijn referentie met kinderen, die zien hun resultaat van iets wat ze gemaakt hebben gedaan hebben ook heel anders dan de ouders.
Als jouw kind een tekening heeft gemaakt vergelijk je dat toch ook niet met die van een volwassene?
Ik blijf erbij dat Wouter geniet van alle aandacht.
Positief of negatief maakt niet uit want deze worden op dezelfde manier door hem verwerkt.
Wat leuk een quote van mij zonder bronvermelding. :fluit :lol:

Voordat iemand van Pagani zijn beperking had vernomen. Riep ik dat hij lijd aan het syndroom Munchhausen bike proxy.
Gefingeerde bike problematiek om zodoende aandacht (Negatief/positief) te verkrijgen.

[*] Kenmerkend voor MBP is dat de pleger om persoonlijke aandacht van fietstechniekers vraagt, door een aan zijn zorg toevertrouwde fiets, opzettelijk, technische problemen, abnormale slijtage, onnodige upgrades, en ander gezijver toe te brengen. [*]

Nou gelukkig is het dan toch nog allemaal goed gekomen. :tong :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als het een bloedmooie vrouwelijke fietsenmaakster was zou ik het nog snappen ook. :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Blijkbaar leuk leedvermaak ,er vliegen er een hoop op , en blijven allemaal plakken .

Nou ik vindt vliegen en een hoop ontlasting irritant :oops:

Maar .... hey er zit een knop op je teveee .....

Wouter zijn geld en zijn manier van besteden ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is niet zo dat Wouter niets met adviezen doet, hij neemt kennis op en komt weer een stapje verder. Zo ver dat hij regelmatig in andere topics weet te vertellen hoe iets zit! Dus het advies hier is niet aan hem verloren. Hooguit doet hij er zelf niets mee.


Met het niet accepteren van mijn aanbod heeft Wouter alleen zichzelf. Maar zoals ik al aangaf moet hij het wel om de juiste reden afwijzen. Want je ziet dat omdat hij de zaken omdraait ik er meteen gedonder mee krijg... . Dat is mijn hele punt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Vandaag de eerste keer een toertocht in Nederweert gereden heb ging weer lekker weer iets harder dan 20 km/h gemiddeld kunnen rijden toch en was vergeten de banden iets zachter te zetten maar heb dat na mijn eerste pauze maar gedaan daarna stonden banden goed.
Dat bij mij veel dingen weleens snelle versleten zijn komt omdat soms teveel schoonmaak middel /water gebruik op dingen die er eigenlijk niet bijvoorbeeld naven dat ik ga nu toekomst niet meer doen.
Ik heb al veel geleerd dankzij dit forum/advies van anderen.
En heb zelf genoeg fouten gemaakt die ik nu niet meer maak.
Bovendien ik nog steeds dezelfde ovel kettingblad casette/2x ketting combo die heeft nu al 2.564,2km gelopen totaal best netjes vind ik zo.
Daar heb ik dus vooruit gang in geboekt.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op zo 13 oktober 2019, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Prulleman schreef: do 10 oktober 2019, 11:42 Het is ook al een keer eerder genoemd volgens mij, maar Wouter vraagt lang niet altijd om advies. Hij roept gewoon dat die mavic set wel leuk is, of dat ie misschiet een set laat bouwen met bredere velgen, nergens wordt om advies gevraagd, maar vervolgens stort iedereen (inc ik zei de gek) zich in dit topic met 100 adviezen (en commentaar).
PaganiProductions schreef: vr 4 oktober 2019, 13:39

Ja eigenlijk wel
Maar misschien dat ik mij laat bouwen met iets bredere velgen.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... #1028=3283

Op zich kan je dat natuurlijk verwachten op een forum, in de meeste gevallen komen mensen hier om advies te vragen over toekomstige aankopen of om ervaringen te delen met eerdere aankopen. Maar het is niet verboden om gewoon hier een brain dump te plaatsen met wat je van plan bent.

Dus bij gevraagd advies kan ik me nog voorstellen dat het een beetje tegenvalt als het tegenover gestelde gedaan wordt, maar bij ongevraagd advies.. :roll:

dus het is allemaal goed :)
Die Mavic set kan wel tot 120 kg belast worden volgens website niet heel onbelangrijk aangezien zelf 85 a 86 kg weer mijn fiets weegt 12.5 kg ongeveer en die is recent niet meer gewogen.
Wat mijn bepakking weegt weet niet ik weet als mijn camalbak helemaal vol weegt die 3 kg(3 liter) hiermee moet ik dus allemaal rekening houden met mijn nieuwe wielset
101.5 kg kom ik dan op uit dus kan ik nog extra dingen meenemen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wellicht tegen beter weten in, maar toch.
Die Mavic set zou ik rustig vergeten, zijn het de velgen niet die scheuren, zijn het wel de naven die het begeven.

Er is voor dat geld zoveel beters te krijgen, ook fabiekssetjes.
“Old, not obsolete”
Gesloten