Sticker natuurmonumenten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Amen :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Joepie de schreef: ma 7 oktober 2019, 21:47 Aangezien je het jaarverslag 2018 hebt bestudeerd zal je daar ook hebben gezien dat NM zich als vereniging sterk maakt voor natuur- en cultuurbeheer en dat zij :
- 2600 gebouwen beschermt en beheert;
Dat gebouwenbeheer is voor een groot deel in verhuur of in erfpacht uitgegeven. Zelf ben ik ook zo,n erfpachter en neem van mij aan dat ze daar een heel behoorlijk rendement op maken en op een manier die niet mijn sympathie heeft. Niet omdat ik moet betalen maar omdat ze idiote constructies verzinnen die vooral in hun voordeel werkt. In feite verspreiden ze ook hier desinformatie want het risico ligt volledig bij de pachter dus NM beheert in dat geval niets.
"This species has amused itself to death"
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Mooiste zou zijn als SBB en NM en andere organisaties of beheerders bij elkaar komen.

En dat hier dan 1 vignet uit rolt voor 1 prijs en dat de partijen dan onderling afspraken hebben over hoeveel % ze krijgen van het vignet bedrag.

Ook om wildgroei in vignetten te voorkomen en het makkelijk te maken voor ons als fietsers. 1 sticker op je frame of in je portemonnee of waar je hem ook bewaard ;)

Heb verder geen bezwaar tegen de kosten want alles bij elkaar is het een druppel op een gloeiende plaat wat de vignetten nou eenmaal kosten per jaar en voor onbeperkt gebruik in de gebieden waar ze geldig zijn.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mtb1988 schreef: di 8 oktober 2019, 20:33 Mooiste zou zijn als SBB en NM en andere organisaties of beheerders bij elkaar komen.

En dat hier dan 1 vignet uit rolt voor 1 prijs en dat de partijen dan onderling afspraken hebben over hoeveel % ze krijgen van het vignet bedrag.

Ook om wildgroei in vignetten te voorkomen en het makkelijk te maken voor ons als fietsers. 1 sticker op je frame of in je portemonnee of waar je hem ook bewaard ;)

Heb verder geen bezwaar tegen de kosten want alles bij elkaar is het een druppel op een gloeiende plaat wat de vignetten nou eenmaal kosten per jaar en voor onbeperkt gebruik in de gebieden waar ze geldig zijn.
Dat zou het mooiste zijn. Dit onderwerp gaat over hoe onbetrouwbaar natuurmonumenten ervaren wordt. Dan weet je meteen waarom een landelijk vignet er niet gaat komen samen met een zo'n partij. Alles, maar dan ook alles draait om geld. En natuur op de 2e plaats
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Toch nog een kleine kanttekening...

Het lijkt er wel op dat natuurmonumenten een beetje blufpoker speelt, ze kwamen vorig jaar ineens met de mededeling dat als je een toertocht per deelnemer betaald moest worden ipv een 'vaste' vergoeding waardoor onze toertocht ineens 500% duurder werd qua organisatie.....

Nadat meerdere clubs hiertegen geageerd hebben hebben ze hun keutel ingetrokken en hebben ze het voorlopig ter beschouwing gelaten. Ik kan mijzelf dus niet echt aan de indruk onttrekken dat ze toch wel vooral geld proberen te verdienen aan de MTB'er :evil:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Organisatie 500% duurder? Door een bijdrage per deelnemer? Lijkt mij sterk.

Wat vragen ze per deelnemer dan of is het inschrijfgeld voor de tocht zo laag ? :~
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Als er routes toegevoegd worden door NM is dat in overleg gedaan met alle landeigenaren en de onderhoudende organisatie. Want dat levert voor allen een bijdrage op. Dus denk niet dat ze zomaar wat doen, het is bewust zo afgesproken met de eigenaren en de betrokken MTB organisatie. Zo is het ook bij ons geregeld, wij hebben onze route onder 7 landeigenaren liggen.

Voor zover ik weet zullen alle routes op den duur onder deze regeling vallen en kan je met je vignet in het hele land fietsen en betaal je maar 1 x per jaar je vignet. En daarvan krijgen wij weer extra inkomsten van. Wat weer terug komt in de routes.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Michel.nl schreef: wo 9 oktober 2019, 16:08 Als er routes toegevoegd worden door NM is dat in overleg gedaan met alle landeigenaren en de onderhoudende organisatie. Want dat levert voor allen een bijdrage op. Dus denk niet dat ze zomaar wat doen, het is bewust zo afgesproken met de eigenaren en de betrokken MTB organisatie. Zo is het ook bij ons geregeld, wij hebben onze route onder 7 landeigenaren liggen.

Voor zover ik weet zullen alle routes op den duur onder deze regeling vallen en kan je met je vignet in het hele land fietsen en betaal je maar 1 x per jaar je vignet. En daarvan krijgen wij weer extra inkomsten van. Wat weer terug komt in de routes.
Het spijt me voor je. Natuurmonumenten overlegd niet met iedere onderhoudende organisatie. Zeker de marketing machine van natuurmonumenten niet.

Wat bedoel je overigens met alle routes?

En waar gaat er vignet geld van natuurmonumenten naar de routes?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Michel.nl schreef: wo 9 oktober 2019, 16:08 Voor zover ik weet zullen alle routes op den duur onder deze regeling vallen en kan je met je vignet in het hele land fietsen en betaal je maar 1 x per jaar je vignet. En daarvan krijgen wij weer extra inkomsten van. Wat weer terug komt in de routes.
En ter conclusie: waar baseer je dit op?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

UIt eigen ervaring omdat wij ( de stichting Drachten/Beetsterzwaag) dat zo ook geregeld hebben, van alle vignetten krijgen wij een deel en ook de landeigenaren een deel. En die inkomsten gebruiken wij voor de aanschaf van zand en materialen. Daar baseer ik mijn verhaal op.

Snap best dat een hoop mensen denken te weten hoe het zit bij NM en hoe ze werken, en dat men er niet mee eens is. Echter zit het verhaal dus iets anders in elkaar dan de meesten denken, ofwel een vooroordeel hebben over NM.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

En of alle routes uiteindelijk wel of niet mee gaan in dit concept is natuurlijk afwachten. Echter hebben vele het erover of wel of niet, zou zoals velen al roepen beter zijn daar je dan 1 iets hebt voor alles.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Michel.nl schreef: wo 9 oktober 2019, 20:28 UIt eigen ervaring omdat wij ( de stichting Drachten/Beetsterzwaag) dat zo ook geregeld hebben, van alle vignetten krijgen wij een deel en ook de landeigenaren een deel. En die inkomsten gebruiken wij voor de aanschaf van zand en materialen. Daar baseer ik mijn verhaal op.

Snap best dat een hoop mensen denken te weten hoe het zit bij NM en hoe ze werken, en dat men er niet mee eens is. Echter zit het verhaal dus iets anders in elkaar dan de meesten denken, ofwel een vooroordeel hebben over NM.
Jij spreekt vanuit jouw ervaring. Niet vanuit andere ervaringen met natuurmonumenten. Mijn ervaring en anderen die ik gesproken heb die ook met nm te maken hebben gehad is anders; een geldbeluste organisatie.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

bouwpakket schreef: wo 9 oktober 2019, 20:35
Michel.nl schreef: wo 9 oktober 2019, 20:28 UIt eigen ervaring omdat wij ( de stichting Drachten/Beetsterzwaag) dat zo ook geregeld hebben, van alle vignetten krijgen wij een deel en ook de landeigenaren een deel. En die inkomsten gebruiken wij voor de aanschaf van zand en materialen. Daar baseer ik mijn verhaal op.

Snap best dat een hoop mensen denken te weten hoe het zit bij NM en hoe ze werken, en dat men er niet mee eens is. Echter zit het verhaal dus iets anders in elkaar dan de meesten denken, ofwel een vooroordeel hebben over NM.
Jij spreekt vanuit jouw ervaring. Niet vanuit andere ervaringen met natuurmonumenten. NM gedraagt zich alleen als geld beluste organisatie.
Dat is dan jou mening dan :-q
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Het is overigens nog best lastig zo’n stickertje te pakken te krijgen. Onlangs eentje online besteld (en betaald :wink: ) maar geen sticker op de deurmat. Gemaild, nog steeds geen sticker. Vandaag gebeld en nu wordt ie voor de derde keer (!) opgestuurd. Hopelijk gaat het dit keer wel goed... Gelukkig is het betaalbewijs ook geldig, zo werd mij verzekerd aan de telefoon.
Be Nice, Say Hi!
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Pbro schreef: wo 9 oktober 2019, 20:40 Het is overigens nog best lastig zo’n stickertje te pakken te krijgen. Onlangs eentje online besteld (en betaald :wink: ) maar geen sticker op de deurmat. Gemaild, nog steeds geen sticker. Vandaag gebeld en nu wordt ie voor de derde keer (!) opgestuurd. Hopelijk gaat het dit keer wel goed... Gelukkig is het betaalbewijs ook geldig, zo werd mij verzekerd aan de telefoon.
Je kan hem ook bij een aantal punten van de trail waar ze verplicht zijn kopen, dan heb je hem direct in de hand. Maar een betaal bewijs is ook geldig inderdaad.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Plaats reactie