Finale: welke trails moeten we rijden?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

nightcrawl schreef: di 17 september 2019, 21:10
Volgende week vrijdag ben ik er voor de 3e keer :D
Mooi. Wij zijn er vanaf donderdag tm zondag. Wie weet treffen we elkaar op de trails
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij vertrekken woensdagnacht en hebben vrijdag de eerste shuttle dag. Dit worden drie lange dagen werken :-{
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Korte recap van onze 4 daage trip.
3 dagen uplift gedaan met The Ultimate Bikeshop. Hier ook een Santa Cruz Megatower gehuurd. In perfecte staat en elke avond weer geserviced en gewassen. Aanrader! 1 dag aleen een enkeltje genomen naar Nato Base en zigzaggende via trails naar Finale terug. Hier gekeken naar EWS op de DH men.

EWS Trophy of Nations was namelijk tegelijk met ons bezoek. Dit was onverwacht. Nadeel was dat sommige trails gesloten waren (oa RollerCoaster en Kill Bill). Leuke was wel de vibe. Overall pro-riders (oa. Martin Maes, Sam Hill, Richie Rude) en er veel te doen in Finale.

We zijn alle dagen bij Nato Base gestart en in middag ander gebied aangedaan. Heerlijke simplere lunches en heerlijk weer.
Soms wat vochtinge trails aan begin van de dag door de opstuwende wolken. Verder T-shirt weer.

Avondeten in Borgo Finale waren ook een hoogtepunt. Zeker aanrader tov Finale Ligure zelf.

Wij vlogen op Nice en reden in ca 1,45 naar Finale met huur auto. Mooie rit langs bloemen reviera. hoog boven Monaco, Ventimiglia, etc
Misschien volgende keer per trein, want die auto stond verder stil bij hotel.

Kortom, het smaakte naar meer. Volgend jaar weer!
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Mijn week met 5 dagen uplift zit er ook weer op. Dit keer niet gecrashed gelukkig.

Wat was het weer een feest. Madonna dela Guardia 3 keer gereden.....me happy. Downhill men en donna voor de mooie vergezichten. DH men blijft lastig om die met snelheid te nemen.......wat gaan de pros daar toch hard niet normaal.

Jammer dat little champery ook dit jaar weer gesloten was.

Nu ook een deel gereden dat maar voor een aantal shuttle diensten bereikbaar is. Leuke tracks.

Rollercoaster keer of 4 gereden....wat blijft dat een heerlijke track. Crestino de enige echte flow trail......dus zonder rocks enzo was ook dik.

Chromagnon en neanderthal was weer trial rijden....blijft lastig die trails.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Crestino ken ik niet. Maar dat klinkt als een goede trail om iemand mee te nemen die wat minder ervaren is in dit terrein. Klopt dat een beetje?
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Bottecchia schreef: di 8 oktober 2019, 19:21 Crestino ken ik niet. Maar dat klinkt als een goede trail om iemand mee te nemen die wat minder ervaren is in dit terrein. Klopt dat een beetje?
Klopt! Dit is echte flow en geen Finale flow zoals ze daar alle tracks noemen lol

https://youtu.be/ooYP5YadCbQ
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Thanks!

Dan ga ik deze onthouden. Ik heb hier zelf al twee keer rondgereden en de overstap van Nederlandse trails naar Finale is in mijn ogen best stevig. Maar ik kom in deze streek primair voor rotsklimmen en ben dan dus ook met mensen die niet zo ervaren zijn als het om mtb'en gaat. Dit zou dan een mooie trail zijn om bijvoorbeeld m'n vriendin daar een keer mee te nemen als we een dagje niet gaan klimmen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Bottecchia schreef: di 8 oktober 2019, 19:39 Thanks!

Dan ga ik deze onthouden. Ik heb hier zelf al twee keer rondgereden en de overstap van Nederlandse trails naar Finale is in mijn ogen best stevig. Maar ik kom in deze streek primair voor rotsklimmen en ben dan dus ook met mensen die niet zo ervaren zijn als het om mtb'en gaat. Dit zou dan een mooie trail zijn om bijvoorbeeld m'n vriendin daar een keer mee te nemen als we een dagje niet gaan klimmen.
Je kan ook een rondje bij Manie gaan xc'en, is er prachtig. En goed te doen.
Veel trails die hier genoemd worden zijn er echt te lastig voor beginners.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, de meeste trails die ik bij Finale heb gereden zou ik geen onervaren fietsers meenemen inderdaad. En dan heb ik nog niet eens zwarte routes uitgezocht. Vooral de opeenvolging van problemen die je soms tegenkomt maakt het lastig. Het is niet af en toe even een lastig stukje zeg maar. :D

Heb je toevallig een gps van of link naar dat rondje bij Manie?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij zijn net terug uit Finale. Wat een belachelijk vet gebied om te fietsen. We waren er in totaal 10 dagen, waarvan we 5 hebben geshuttled en eentje een single uplift hebben gedaan met daarna zelf klimmen. De rest waren stranddagen om te relaxen.

Favoriete trail combi was Kill Bill 1 > onderste gedeelte Cacciatore. Dit was bij de trophy of nations ook een stage. Voor het uitzicht was DH Men uiteraard het leukste :)

Het is zeker geen gebied voor beginners.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Bottecchia schreef: wo 9 oktober 2019, 09:08Vooral de opeenvolging van problemen die je soms tegenkomt........
Je bedoelt natuurlijk de opeenvolging van uitdagingen ......... :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nou, ik kan me een moment herinneren in één van m'n ritjes dat ik toch neigde naar probleem hoor. :D

Dat is voor mij wel het grote verschil als je dit soort trails gaat rijden. Als je in Nederland een lastige passage doet (voor zover aanwezig) dan is er daarna altijd wel weer ruimte om wat bij te sturen of te herstellen als je het niet zo netjes hebt gedaan. In deze regio is dat een stuk lastiger omdat je van technische passage naar technische passage gaat. En het is soms ook zo steil dat stoppen halverwege zo'n sectie ook niet evident meer is.

Op zulke trails ga ik echt geen beginners meenemen. Wellicht probeer ik het in november een keer uit als ik wat uurtjes vrij kan maken tussen het rotsklimmen door.
Plaats reactie