Veluwse MTB Wintercompetitie 2018/2019

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Lunteren was zeker het rondje met de meeste uitdaging. Ik mag hopen dat de drop van het NK niet in het parcour van Apeldoorn zit :P
https://www.destentor.nl/apeldoorn/moun ... ~af3482a4/
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

JasperGr schreef: di 12 februari 2019, 09:28 Lunteren was zeker het rondje met de meeste uitdaging. Ik mag hopen dat de drop van het NK niet in het parcour van Apeldoorn zit :P
https://www.destentor.nl/apeldoorn/moun ... ~af3482a4/
Denk dat deze er zeker wel inzit, samen met nog velen andere technische elementen. Ik zie dat de startvelden niet zijn aangepast voor Apeldoorn. Het is dus heel erg te hopen dat ze het rondje technisch aanpassen aan het enorme startveld want anders voorzie ik wel wat problemen met de veiligheid. Ik doe in ieder geval niet mee als het rondje op het eigen terrein blijft en dus korter is dan 6 min met alle technische elementen erin. Wil volgende week graag heel op vakantie en ook mn materiaal wil ik heel graag heel houden voor de start van het seizoen. Als ze ook het bos ingaan dan is het wellicht nog wel te doen met de drukte.

Apeldoorn is altijd het lastigste parcours qua inhalen, techniek en zeker ook het rondje met gevaar op harde valpartijen. Wat er in het artikel te lezen valt, gold overigens ook voor de andere wedstrijden die er in Apeldoorn gereden zijn. Bij het Apeldoorns kampioenschap brak iemand zn borstbeen op die drop en ik meen dat er ook nog sleutelbeenbreuk was, samen met vele lekke banden.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Tijdens het NK kon je via de chicken-line de drop vermijden.. Op het grote grasveld kon je ook via allerlei chicken-lines de moelijkere technische dingetjes vermijden. Je bent alleen wat langer onderweg dan. :-q
Weet niet hoe het parkoers er voor zaterdag eruit ziet.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Kenmerken van de Veluwse MTB Competitie:

Regionale mountainbikewedstrijden in de Funklasse
Zowel jeugd als volwassenen
Altijd een leuk en uitdagend parcours
Laagdrempelige opgezet: naast de sportieve uitdaging staat altijd de lol voorop
Meedoen is belangrijker dan winnen

Als de drop erin zit dan gaat dat wel erg tegen de kenmerken in van de VMC. Maarja we gaan het zien, ze geven schitterend weer op dus dat zit mee
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Volgens mij was bij het weekend van het NK ook de drop niet bij elke klasse in de track opgenomen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Komt allemaal goed jongens, gewoon gezellig het laatste WVC wedstrijdje rijden.

Zonder voorkennis denk ik dat het parcours gewoon op eigen terrein is en dat de drop er hooguit met chickenrun optie inzit. Als ie er al in zit.

Ik vind het wel een mooi parcoursje, lekker sturen en technisch rijden zonder dat het allemaal van die gemaakte kombochten zijn, daar hou ik niet zo van.

tot zaterdag in het zonnetje !
MTBArnhem
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yeah Steel schreef: wo 13 februari 2019, 14:17 Komt allemaal goed jongens, gewoon gezellig het laatste WVC wedstrijdje rijden.

Zonder voorkennis denk ik dat het parcours gewoon op eigen terrein is en dat de drop er hooguit met chickenrun optie inzit. Als ie er al in zit.

Ik vind het wel een mooi parcoursje, lekker sturen en technisch rijden zonder dat het allemaal van die gemaakte kombochten zijn, daar hou ik niet zo van.

tot zaterdag in het zonnetje !
Als er 1 parcours kunstmatig is dan is het Apeldoorn :winkie: alle 10 de technische elementen zijn aangelegd. er is niks met het parcours, maar met 130 man sta je bij elk technisch stukje stil,...ook bij de checken runs. Rij al jaren in Apeldoorn en het is na het NK nog moeilijker geworden omdat je op het veld met alle rockgardens, jumps, pallets, boomstammen, korte drops en bochten nergens meer kan inhalen. Dan heb je nog het bos stukje achter de kantine waar inhalen vrijwel onmogelijk is. Het mooie weer gaat het aantal deelnemers alleen maar hoger maken helaas. Maar goed das mijn mening en als het parcours niet het bos ingaat dan ga ik lekker de mtb route rijden en trainen voor de marathon die over een paar weken in Apeldoorn is
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

schepp schreef: wo 13 februari 2019, 09:43 Apeldoorn is altijd het lastigste parcours qua inhalen, techniek en zeker ook het rondje met gevaar op harde valpartijen. Wat er in het artikel te lezen valt, gold overigens ook voor de andere wedstrijden die er in Apeldoorn gereden zijn. Bij het Apeldoorns kampioenschap brak iemand zn borstbeen op die drop en ik meen dat er ook nog sleutelbeenbreuk was, samen met vele lekke banden.
Bij het Apeldoorns Kampioenschap zat de drop er niet in. Bij het NK ook niet bij alle categorieën. En juist bij de drop zijn er niet veel gekke dingen gebeurd. Iedereen was daar op zijn hoede.

Wat ik begreep is dat er een vader over een rockgarden reed, gevallen is en zijn borstbeen brak. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat klopt, maar dat heb ik gehoord.


Ik verwacht overigens niet dat we van het terrein gaan. Gemeente Apeldoorn schijnt niet vaak vergunningen daarvoor af te willen geven. En vandaag nog daar langsgereden: Ze zijn met de het bos bezig en de paden zijn rond het Orderbos flink omgeploegd.


Een deel van de Marathonronde lag er trouwens wel erg mooi bij.

Zaterdag gewoon lekker rijden en genieten van wat we voorgeschoteld krijgen. We hebben er in ieder geval mooi weer bij!

@schepp: Volgens mij kan je de competitie nog winnen als je de wedstrijd wint! :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik verwacht overigens niet dat we van het terrein gaan. Gemeente Apeldoorn schijnt niet vaak vergunningen daarvoor af te willen geven. En vandaag nog daar langsgereden: Ze zijn met de het bos bezig en de paden zijn rond het Orderbos flink omgeploegd.


Een deel van de Marathonronde lag er trouwens wel erg mooi bij.

Zaterdag gewoon lekker rijden en genieten van wat we voorgeschoteld krijgen. We hebben er in ieder geval mooi weer bij!

@schepp: Volgens mij kan je de competitie nog winnen als je de wedstrijd wint! :-q
[/quote]

rondje 2,7km en er zit geen enkele rock garden, drop of sprong in volgens de organisatie. 130man op een rondje van 2,7km :wink: 2,7km zal je een minuut of 6,5 a 7 over doen, beetje afhankelijk natuurlijk van de gem snelheid
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Inschrijven voor aankomende winter is alweer mogelijk.

Zag de startgroepen gewijzigd zijn. Lijkt mij een positief besluit. Nu starten er 2 categorieën per keer in plaats van 3.

https://mtb-competitie.nl/competities/wintercompetitie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Helmuth schreef: ma 7 oktober 2019, 10:02 Inschrijven voor aankomende winter is alweer mogelijk.

Zag de startgroepen gewijzigd zijn. Lijkt mij een positief besluit. Nu starten er 2 categorieën per keer in plaats van 3.

https://mtb-competitie.nl/competities/wintercompetitie
Heel positief! Had het zelf overigens wel leuk gevonden om samen met de 30+ te rijden in 1 klassement. Zit nml weinig niveauverschil in en denk zelfs dat de 40+ sterker is. Had een mooie strijd kunnen opleveren :winkie:
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

schepp schreef: ma 7 oktober 2019, 21:21 Heel positief! Had het zelf overigens wel leuk gevonden om samen met de 30+ te rijden in 1 klassement. Zit nml weinig niveauverschil in en denk zelfs dat de 40+ sterker is. Had een mooie strijd kunnen opleveren :winkie:
Zeker een positief besluit. Dat betekend dat het wat minder druk is op het parcours en dat eventueel inhalen beter mogelijk zal moeten zijn.

Ben het met je eens dat het voor de 40+ mooier zou zijn om met de 30+ te starten. Bij de meeste parcoursen was de 40+ sneller rond dan de 30+. Maar de splitsing van de categorieën is nu al een positieve vooruitgang. Wellicht een samenvoeging van 30+ en 40+ voor later.

Op naar een mooie winter! :-q
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Met knikkende knieën heb ik me ook ingeschreven, denkende dat de 40+ klasse relaxed zou zijn. :~
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Frankievenge schreef: di 15 oktober 2019, 10:29 Met knikkende knieën heb ik me ook ingeschreven, denkende dat de 40+ klasse relaxed zou zijn. :~
Wees gerust Frankievenge, je bent niet de enige hoor. Val ook in die klasse en heb nog nooit wedstrijden gereden. Mijn motto is achteraan starten zodat ik in eerste instantie niemand in de weg zit en dan zie ik wel hoe ik in het veld mee kom. Vooral veel plezier hebben in de sport en een uitdaging ga ik niet uit de weg.
De snelste zal ik zeker niet zijn of worden, maar een beetje fietsen lukt me nog wel :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Frankievenge schreef: di 15 oktober 2019, 10:29 Met knikkende knieën heb ik me ook ingeschreven, denkende dat de 40+ klasse relaxed zou zijn. :~
Een wedstrijd is per definitie niet relaxed :winkie: Snot voor je ogen rijden 60 min lang, 6 x opblazen en dan nog ff lekker op de fiets naar huis voor straf :-q 40+ is een leuke klasse met groot startveld met rijders van elk niveau. De top is wel lekker sterk. Top 10 rijden doe je dus niet zomaar. Leukste rondes zijn Loenen, Lunteren, Soest, Nunspeet, allen natuurlijke rondes met flink klimwerk. Oldebroek, Zutphen is veel over een aangelegde baan, waarbij ik Oldebroek leuker vind. Deventer is een natuurlijk rondje, kort met weinig inhaal mogelijkheden. Harderwijk is veel draaien en keren icm wat snelle rechte stukken over gras. Apeldoorn is heel technisch door de vele aangelegde hindernissen. De vraag is echter wat er in het rondje zit ivm de veiligheid. Kortom voor ieder wat wils!
Gesloten