Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dan moet ik toch ook maar weer eens gaan kijken...

Het zou overigens wel goed zijn want het oude nieuwe is niet zo best
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Big Deef schreef: di 1 oktober 2019, 17:57 Dan moet ik toch ook maar weer eens gaan kijken...

Het zou overigens wel goed zijn want het oude nieuwe is niet zo best
Stel je hier nog niet teveel van voor. Er ligt een pad maar dat is het dan ook
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Thierry le Brun schreef: di 1 oktober 2019, 18:07
Big Deef schreef: di 1 oktober 2019, 17:57 Dan moet ik toch ook maar weer eens gaan kijken...

Het zou overigens wel goed zijn want het oude nieuwe is niet zo best
Stel je hier nog niet teveel van voor. Er ligt een pad maar dat is het dan ook
Duidelijk, thanks :-q
Just do Ti, or did i die?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

En officieel geopend sinds afgelopen zaterdag.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik snap er echt niets van dat ze dat stuk hebben afgesloten en een nieuwe trail hebben aangelegd :-{

Vandaag dus de route gereden omdat ik toch wel benieuwd was naar welk stuk ze vervangen hadden, ik dacht meer dat het de duintjes waren welke ontzettend mul waren van de zomer maar nu blijkt het het rechte 'goed 'lopende oude singletrackje te zijn waar gelukkig nog niet teveel aan verpest was....

Als ze nu nog het oude gedeelte gaan afsluiten ga ik echt in protest want er gaan steeds meer paadjes dicht terwijl dit absoluut niet de afspraak is/was
Just do Ti, or did i die?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Big Deef schreef: ma 7 oktober 2019, 17:13 Ik snap er echt niets van dat ze dat stuk hebben afgesloten en een nieuwe trail hebben aangelegd :-{



Bleek een kwetsbaar stuifzandgebied te zijn. Vind het vreemd dat ze daar nu pas mee komen. Waarom is er niet eerder gekozen om de route op die plek anders te laten lopen?

Zonde dat het stuk met de mulle afdaling dicht bij Sonnevanck dicht is, was juist een leuk uitdagend stuk, met een prima oplossing voor de mensen met een mindere techniek (het jeeppad er naast).

Dit soort stukken kunnen juist het verschil maken met alle andere flow routes in het land.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

DennisP schreef: ma 7 oktober 2019, 21:37
Big Deef schreef: ma 7 oktober 2019, 17:13 Ik snap er echt niets van dat ze dat stuk hebben afgesloten en een nieuwe trail hebben aangelegd :-{



Bleek een kwetsbaar stuifzandgebied te zijn. Vind het vreemd dat ze daar nu pas mee komen. Waarom is er niet eerder gekozen om de route op die plek anders te laten lopen?

Zonde dat het stuk met de mulle afdaling dicht bij Sonnevanck dicht is, was juist een leuk uitdagend stuk, met een prima oplossing voor de mensen met een mindere techniek (het jeeppad er naast).

Dit soort stukken kunnen juist het verschil maken met alle andere flow routes in het land.
Maar...... Je rijdt daar helemaal niet over stuifzandgebied heen, wil niet zeggen dat ik het jouw natuurlijk kwalijk neem want ik kan mij voorstellen dat er iets in die beleving is gezegd. Er is altijd wel een reden om een bepaald gebied af te sluiten, je zult zien nu de vaste route er is er dus steeds meer plekken worden afgesloten vooral voor de mountainbiker...

Ben ik een pessimist?? Ik hoop het, maar je ziet het gewoon gebeuren.
Just do Ti, or did i die?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Big Deef schreef: ma 7 oktober 2019, 22:46
DennisP schreef: ma 7 oktober 2019, 21:37

Bleek een kwetsbaar stuifzandgebied te zijn. Vind het vreemd dat ze daar nu pas mee komen. Waarom is er niet eerder gekozen om de route op die plek anders te laten lopen?

Zonde dat het stuk met de mulle afdaling dicht bij Sonnevanck dicht is, was juist een leuk uitdagend stuk, met een prima oplossing voor de mensen met een mindere techniek (het jeeppad er naast).

Dit soort stukken kunnen juist het verschil maken met alle andere flow routes in het land.
Maar...... Je rijdt daar helemaal niet over stuifzandgebied heen, wil niet zeggen dat ik het jouw natuurlijk kwalijk neem want ik kan mij voorstellen dat er iets in die beleving is gezegd. Er is altijd wel een reden om een bepaald gebied af te sluiten, je zult zien nu de vaste route er is er dus steeds meer plekken worden afgesloten vooral voor de mountainbiker...

Ben ik een pessimist?? Ik hoop het, maar je ziet het gewoon gebeuren.
Ben ook pessimistisch, schiet alleen de informatie door die op de Facebookpagina stond.
Zie nu al dat paden die er tientallen jaren goed bijlagen kapot gereden zijn (flinke remkuilen en andere vormen van slijtage). Ben van mening dat een ondergrond, met veel los zand, zoals op de noord Veluwe niet geschikt is voor een mtb route. Hoeveel mensen je ook inzet voor het onderhoud.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kon al mijlenver aan zien komen dat het vrije rijden flink beperkt zou worden.
Als je dat zei werd je voor gek verklaard, maar goed...het lijkt mij nu wel duidelijk...
De meewerkende wielerverenigingen zijn er met open ogen ingestonken...
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

DennisP schreef: ma 7 oktober 2019, 21:37
Big Deef schreef: ma 7 oktober 2019, 17:13 Ik snap er echt niets van dat ze dat stuk hebben afgesloten en een nieuwe trail hebben aangelegd :-{



Bleek een kwetsbaar stuifzandgebied te zijn. Vind het vreemd dat ze daar nu pas mee komen. Waarom is er niet eerder gekozen om de route op die plek anders te laten lopen?
Ik heb de reactie ook gelezen. Ik vind het meer een "smoes" om aangezien defensie op deze stuk met hun oefeningen van het pad afgaan.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef: vr 11 oktober 2019, 09:26
DennisP schreef: ma 7 oktober 2019, 21:37

Bleek een kwetsbaar stuifzandgebied te zijn. Vind het vreemd dat ze daar nu pas mee komen. Waarom is er niet eerder gekozen om de route op die plek anders te laten lopen?
Ik heb de reactie ook gelezen. Ik vind het meer een "smoes" om aangezien defensie op deze stuk met hun oefeningen van het pad afgaan.
kwetsbaar stuifzandgebied zal best maar als je die helikopters daar regelmatig te keer ziet gaan.... :o
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ach, alle defensie voertuigen draaien op biodiesel toch? :~

Als je dat feit inderdaad ook nog meeneemt is het wel een heel bijzonder besluit, maar dat is niets raars voor 'politiek' Nederland
Just do Ti, or did i die?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Big Deef schreef: vr 11 oktober 2019, 09:31 Ach, alle defensie voertuigen draaien op biodiesel toch? :~

Als je dat feit inderdaad ook nog meeneemt is het wel een heel bijzonder besluit, maar dat is niets raars voor 'politiek' Nederland
de naam 'stuifzandgebied' is afgelopen weken meer dan regelmatig van toepassing geweest.
Hoop zand ri. de bossen geblazen zullen we maar zeggen.

zie deze rit bijv: https://www.strava.com/activities/2636187413
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Thierry le Brun schreef: vr 11 oktober 2019, 10:18
Big Deef schreef: vr 11 oktober 2019, 09:31 Ach, alle defensie voertuigen draaien op biodiesel toch? :~

Als je dat feit inderdaad ook nog meeneemt is het wel een heel bijzonder besluit, maar dat is niets raars voor 'politiek' Nederland
de naam 'stuifzandgebied' is afgelopen weken meer dan regelmatig van toepassing geweest.
Hoop zand ri. de bossen geblazen zullen we maar zeggen.

zie deze rit bijv: https://www.strava.com/activities/2636187413
Zozo.... een chinook :o

Ach, we zullen er maar niet teveel over zeggen over om in de termen te blijven 'stuifzand' doen opwaaien :wink: . Kijken welk diertje straks wordt gekozen om andere gebieden af te sluiten want dat gebeurt nu bijvoorbeeld ook al rondom de beek.
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Vandaag voor het eerst de route Harderwijk gereden. Leuke route. Omgeving wordt goed gebruikt, met soms ook echt serieus steilenklimmetjes. Wat me zeer aansprak waren de soms echt smalle paden, die soms ook over leuke smalle randjes van de stuifduin gingen. Deze leken mij al wat ouder te zijn. Zijn toch elementen die, als we ze op de heuvelrug kunnen aanleggen, ook moeten hebben. Nieuw gegraven stukken waten ook top, maar moesten wel op een paar punten nog beter worden ingereden.

Er mag wel wat met watermanagement worden gedaan. Ik weet niet of er vrijwilligers meelezen, maar ik heb wel een paar tips. Het systeem van waterputten is heel fijn, maar dan moet het ook werken. Er zitten voor veel putten dammetjes, waardoor het water op de track blijft. Ook zit er veel blad in de putten, wat er maar beter uitgeharkt of geblazen kan worden.

Wat is het meest jammere vond, was de grote hoeveelheid modder. Nu was ik wel zo asociaal om op een natte dag te gaan rijden, maar ik zag echt op veel plaatsen gewoon structurele modder. Je kan het karakter vinden, maar je trail wordt er niet beter van. Uiteindelijk zullen je paden breder worder of niet lekker lopen. Het fijne smalle zal dan verloren gaan. Het aanleggen van wat waterputten zou dan ook geen overbodige luxe zijn. De modder doet echt afbreuk aan de baan. Modder is niet erg, maar je kan ook en teveel hebben. Mijn mening is dat het te veel is en ook niet meer bij het mountainbiken van nu hoort.

De trail is verder echt leuk. Nadeel is het lange fietspad, maar je kan natuurlijk niet alles hebben. De route heeft écht veel potentie om tot de absolute top te gaan horen, maar dat vraagt wel zeer regelmatig onderhoud. En ik weet niet hoe dat geregeld is.
Plaats reactie