NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: vr 4 oktober 2019, 17:41
Fred (mtb-sport) schreef: vr 4 oktober 2019, 17:36 In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
Daar zullen de Nederlandse terreineigenaren blij mee zijn.......
Ik denk het niet, nee weet het wel zeker.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: vr 4 oktober 2019, 17:36 In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
Mijn MTB (ATB) maakte een klein jank geluidje, toen ik dit plaatje liet zien.

Ook wel mooi hoe ze wildrijden promoten, misschien die wielrenners een cursus MTBen geven waarbij ook fatsoensnormen worden geleerd. Mooi zodat ze het ATBen kunnen afleren. De tijden van modder en smalle 55cm stuurtjes (zoals Fred demonstreede in een andere discussie) zijn voorbij
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: vr 4 oktober 2019, 22:16
Fred (mtb-sport) schreef: vr 4 oktober 2019, 17:36 In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
Mijn MTB (ATB) maakte een klein jank geluidje, toen ik dit plaatje liet zien.

Ook wel mooi hoe ze wildrijden promoten, misschien die wielrenners een cursus MTBen geven waarbij ook fatsoensnormen worden geleerd. Mooi zodat ze het ATBen kunnen afleren. De tijden van modder en smalle 55cm stuurtjes (zoals Fred demonstreede in een andere discussie) zijn voorbij
Ik heb de betreffende onderneming een mail gestuurd en uitgelegd dat dit beeld uit de vorige eeuw komt. Deze eeuw gaan dingen anders......
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie poging, maar ik denk helaas zonde van de moeite.
Zolang in NL het gros nog denkt dat MTBen een wintersport is, dat het de bedoeling is om door de modder door het bos heen te raggen...

Schijnbaar hebben die mensen de laatste jaren gemist waar steeds meer vaste routes worden gevormd (en vooral droge routes zonder modder) en dat wildrijden ook steeds minder wordt gedoogd.

Mensen die geen verstand hebben van MTBen hebben geen idee wat de etiquette tegenwoordig is qua MTBen... (de oudere wielrenners bijv.)

Toen ik meer dan 20 jaar geleden mijn eerste MTB kocht (ik reed ermee op straat, had geen idee dat je in het bos mocht fietsen) heette het ding een ATB.
De route van Schoorl heet ook nog steeds ATB / terrein fietsroute.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: vr 4 oktober 2019, 22:30 Ik heb de betreffende onderneming een mail gestuurd en uitgelegd dat dit beeld uit de vorige eeuw komt. Deze eeuw gaan dingen anders......
Wat zouden we toch zonder je moeten :winkie: :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zullen we daar nog (even) niet aan denken.... :bier:

Iemand al zicht op het einde van de boswerkzaamheden. Ze kwamen op eigen initiatief, gaan ze op dat zelfde initiatief?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ze gaan als ze klaar zijn.

Het rondje bij de kuil van de Hooge Vuursche route is na herstelwerkzaamheden sinds deze ochtend weer geopend. De rest van de omleidingen zijn er nog. We weten nog niet wanneer ze klaar zijn en dus ook niet wanneer we gaan herstellen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rayb81 schreef: za 5 oktober 2019, 01:04 De route van Schoorl heet ook nog steeds ATB / terrein fietsroute.
Nog meer bewijs, dat Schoorl inferieur is aan de Heuvelrug.
context van deze opmerking: na het vinden van MTB Schoorl stickers op een toegangsbord van LV, is het oorlog :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:lol: :lol: :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: za 5 oktober 2019, 19:50 context van deze opmerking: na het vinden van MTB Schoorl stickers op een toegangsbord van LV
Waarschijnlijk hebben de locals in Schoorl nu hun sticker opgegeven als bewijs dat ze daar nu niet meer gaan fietsen. Het is dus als compliment bedoeld (en nog meer bewijs voor de inferioriteit!).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ATB stond toch altijd voor “Asociale Toerclubs Brabant”?
Schoorl is dus al jaren een Brabantse enclave.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bottecchia schreef: za 5 oktober 2019, 14:27 Het rondje bij de kuil van de Hooge Vuursche route is na herstelwerkzaamheden sinds deze ochtend weer geopend.
Thanks.
Gelijk langs kunnen rijden, ziet er goed uit. Kan uit de voeten, euh wielen, met les geven :-q
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Bottecchia schreef: za 5 oktober 2019, 14:27 Ze gaan als ze klaar zijn.

Het rondje bij de kuil van de Hooge Vuursche route is na herstelwerkzaamheden sinds deze ochtend weer geopend. De rest van de omleidingen zijn er nog. We weten nog niet wanneer ze klaar zijn en dus ook niet wanneer we gaan herstellen.
Oftewel, ze communiceren niet. Die duizenden mountainbikers die over de route gaan elk jaar zijn waarschijnlijk niet belangrijk......

Shame on you SBB
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

worstkaas schreef: zo 6 oktober 2019, 00:55
Bottecchia schreef: za 5 oktober 2019, 14:27 Ze gaan als ze klaar zijn.

Het rondje bij de kuil van de Hooge Vuursche route is na herstelwerkzaamheden sinds deze ochtend weer geopend. De rest van de omleidingen zijn er nog. We weten nog niet wanneer ze klaar zijn en dus ook niet wanneer we gaan herstellen.
Oftewel, ze communiceren niet. Die duizenden mountainbikers die over de route gaan elk jaar zijn waarschijnlijk niet belangrijk......

Shame on you SBB
SBB treft geen blaam. Die zijn ook overvallen door de snelheid van de uitvoerder. SBB heeft heel nauw contact met de vrijwilligers
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Fred (mtb-sport) schreef: vr 4 oktober 2019, 17:36 In navolging van een berichtje van mij (2 pagina's terug) vond ik deze ook wel "aardig". :-{

Afbeelding

Denk dat de waterputten aardig gevuld zullen zijn, liggen er tenslotte niet voor niets :winkie:
In navolging op dit bericht zag ik een maand of 2 geleden een zelfde soort bericht van een provinciaal toerisme bureau. ‘De mooiste routes om te rijden in de regen’. ‘Door de blubber lekker rijden in de regen’.

Toen even een mailtje gestuurd dat dit anno 2019/20 niet meer kan. Zeker omdat er routes werden genoemd die met veel vrijwilligerswerk zijn aangelegd en worden onderhouden. Nette reactie gehad en bericht is aangevuld met zinnetje; bij langdurige regen is het ivm trailrespect voor trails en onderhoud verstandig de route even met rust te laten. Het kan dus wel. Bewustwording is er niet altijd maar met wat hulp komen we er wel.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie