Die volg ik even niet.. Je gaat liever een kant en klaar massaproduct halen waarbij de kans dat er wat mee is veel groter is, omdat je er dan mee naar de winkel kunt als er wat mis is? In het onwaarschijnlijke geval dat er met die set van Lars wat mis gaat kun je hem toch gewoon vragen of hij dat ook kan fiksen..? Met de post zijn die wielen zo heen en weer.. hoef je zelf niet de auto voor in..PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 12:46Persoonlijk koop ik liever een kant en klare wielset bij een winkel als ik dichter bij Lars zou wonen had ik er wat anders gedacht maar aan gezien ik ver weg woon is kant en klare wiel set voor mij nu makkelijker is en kan zo naar winkel toe als er wat mis mee is en kan er natuurlijk een laten bouwen.Mike123 schreef: ↑do 3 oktober 2019, 21:45 Als Lars een goede wielset heeft voorgesteld dan zal dat zeker wel goed zijn. Ik weet niet exact welke wielen hij heeft voorgesteld maar een goede wielset rijdt en stuurt toch een stukje beter dan een standaard set.
Je hoeft minder te "werken" om fatsoenlijk de bocht om te komen en zeker met de afstanden die je nu rijd is dat wel lekker.
Mijn huidige handgespaakte set is bijna het zelfde gewicht als de fabrieksset maar het stuurt toch een stuk lekkerder.
De wielsets van Lars zullen best goed zijn.
Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 196
- Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
- Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8
Sorry ik doe het niet.Mach0 schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:19Die volg ik even niet.. Je gaat liever een kant en klaar massaproduct halen waarbij de kans dat er wat mee is veel groter is, omdat je er dan mee naar de winkel kunt als er wat mis is? In het onwaarschijnlijke geval dat er met die set van Lars wat mis gaat kun je hem toch gewoon vragen of hij dat ook kan fiksen..? Met de post zijn die wielen zo heen en weer.. hoef je zelf niet de auto voor in..PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 12:46
Persoonlijk koop ik liever een kant en klare wielset bij een winkel als ik dichter bij Lars zou wonen had ik er wat anders gedacht maar aan gezien ik ver weg woon is kant en klare wiel set voor mij nu makkelijker is en kan zo naar winkel toe als er wat mis mee is en kan er natuurlijk een laten bouwen.
De wielsets van Lars zullen best goed zijn.
Ik hoop liever een kant en klare set of custom wielset naar mijn specs met service en garantie/nazorg erbij etc.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 4 oktober 2019, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Prima toch als je niet wilt dan moet je het niet doen.
Heb je al iets op het oog?
Heb je al iets op het oog?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 196
- Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
- Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8
Waarom sorry? Je moet niets.. alleen de logica ontgaat me.. maar dat is niet jouw probleem..PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:30Sorry ik doe het niet.Mach0 schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:19
Die volg ik even niet.. Je gaat liever een kant en klaar massaproduct halen waarbij de kans dat er wat mee is veel groter is, omdat je er dan mee naar de winkel kunt als er wat mis is? In het onwaarschijnlijke geval dat er met die set van Lars wat mis gaat kun je hem toch gewoon vragen of hij dat ook kan fiksen..? Met de post zijn die wielen zo heen en weer.. hoef je zelf niet de auto voor in..
Ja eigenlijk welJamis Diablo schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:32 Prima toch als je niet wilt dan moet je het niet doen.
Heb je al iets op het oog?
Maar misschien dat ik mij laat bouwen met iets bredere velgen.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... #1028=3283
Nu begin ik er zelfs moe van te worden
Volgens mij heb ik Wouter aangeboden om bij hem of op een andere locatie (staat nog helemaal open) samen met hem een set wielen op te gaan bouwen. Natuurlijk maak ik de set af, maar als Wouter dan een beetje op let, dan zou hij in het geval er iets mis gaat er zelf iets aan kunnen doen.
Daarnaast is ook nog helemaal niet besproken welke onderdelen gebruikt gaan worden, maar daar wilde ik mijn connecties aanspreken om en mooi spul te regelen voor een strak prijsje. Natuurlijk heb ik wel een bepaalde voorkeur voor velgen, hoef je het verder over spaken en nippels niet echt lang te hebben. En zit je dus alleen met een keuze voor naven.
Maar goed, er is vast een beter aanbod te krijgen
Volgens mij heb ik Wouter aangeboden om bij hem of op een andere locatie (staat nog helemaal open) samen met hem een set wielen op te gaan bouwen. Natuurlijk maak ik de set af, maar als Wouter dan een beetje op let, dan zou hij in het geval er iets mis gaat er zelf iets aan kunnen doen.
Daarnaast is ook nog helemaal niet besproken welke onderdelen gebruikt gaan worden, maar daar wilde ik mijn connecties aanspreken om en mooi spul te regelen voor een strak prijsje. Natuurlijk heb ik wel een bepaalde voorkeur voor velgen, hoef je het verder over spaken en nippels niet echt lang te hebben. En zit je dus alleen met een keuze voor naven.
Maar goed, er is vast een beter aanbod te krijgen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sorry Lars als je dichterbij zou wonen had ik het wel gedaan maar ik denk dat ik een echte custom set kan laten maken precies hoe ik wil.Lars TB schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:52 Nu begin ik er zelfs moe van te worden
Volgens mij heb ik Wouter aangeboden om bij hem of op een andere locatie (staat nog helemaal open) samen met hem een set wielen op te gaan bouwen. Natuurlijk maak ik de set af, maar als Wouter dan een beetje op let, dan zou hij in het geval er iets mis gaat er zelf iets aan kunnen doen.
Daarnaast is ook nog helemaal niet besproken welke onderdelen gebruikt gaan worden, maar daar wilde ik mijn connecties aanspreken om en mooi spul te regelen voor een strak prijsje. Natuurlijk heb ik wel een bepaalde voorkeur voor velgen, hoef je het verder over spaken en nippels niet echt lang te hebben. En zit je dus alleen met een keuze voor naven.
Maar goed, er is vast een beter aanbod te krijgen
Waarschijnlijk op dt swiss velgen/mavic naven bijvoorbeeld heb wel een idee wat wil ongeveer wil.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 4 oktober 2019, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Dus Lars komt bij je langs, regelt voor een scherpe prijs onderdelen, geeft advies (en als ik al zijn posts lees heeft ie er best wat verstand van ) en laat je bovenal ook nog eens zien hoe het moet (dus gratis cursus). En dan heb je vermoedelijk op zijn minst net zo'n goede set of zelfs beter dan je voor het geld zelf zou kunnen kopen?
Voor mij was dit een no-brainer geweest.
Maar uiteraard geldt, als jij je er niet prettig bij voelt, een betere deal hebt gevonden of liever de lokale middenstand steunt moet je dat vooral doen. Het is jouw geld.
Voor mij was dit een no-brainer geweest.
Maar uiteraard geldt, als jij je er niet prettig bij voelt, een betere deal hebt gevonden of liever de lokale middenstand steunt moet je dat vooral doen. Het is jouw geld.
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
neem dan niet die mavics... die zijn 22mm.. .PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:39Ja eigenlijk welJamis Diablo schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:32 Prima toch als je niet wilt dan moet je het niet doen.
Heb je al iets op het oog?
Maar misschien dat ik mij laat bouwen met iets bredere velgen.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... #1028=3283
verder.. als je 950 euro wilt uitgeven kan je wel wat mooiers/lichters/robusters laten bouwen dan een fabrieksset van mavic...
(als je daar een spaak mee breekt op vakantie moet je op zoek naar een mavic dealer.. Als je een custom set met DT comp laat bouwen, dan kan je die bij elke fietsenmaker laten fixen.
Deze discussie is volgens mij al 100 x voorbij gekomen, maar samengevat, bij 500+ euro kiezen de meeste hier voor een custom set, als jij dat ook doet moet je de volgende zaken op een rijtje zetten:
- wat is je budget? 5-600? rond de 1000? iets ertussen?
- wat voor banden (breedte) ga je het meest rijden (als dit bv 2.25" is, kies dan voor een velg met een binnenbreedte van 25-30)
- waar licht je focus, extra licht, extra stevig, of een beetje er tussen in?
- zorg dat je een beetje regulier spul gebruikt, dus hope of DT naven en DT spaken, dat maakt het servicen (bij de LBS) een stuk makkelijker.
ik zou de gemiddelde LBS niet zomaar toevertrouwen een mooie custom set te spaken, het is ook echt geen schande om ergens anders wielen te kopen en voor nieuwe lagers toch naar de LBS te gaan. Je dropt er genoeg geld, ze zullen je echt niet wegsturen omdat je bij een specialist wielen hebt gekocht.
Laat mavic verder voor wat het is, genoeg andere merken met minder gezeik
Uiteindelijk kom je dan met dt 240 naven en dt comp, messing nippels en velgen van 400 gram uit op een set van 1650 gram, stuk lichter dan je huidige wielen, maar wel bullet proof. Met hope naven wordt het iets zwaarder en goedkoper en met carbon velgen wordt het wat lichter en duurder. dat zijn allemaal keuzes die je moet maken
Gelukkig is mijn Lbs een stuk beter dan gemiddeld is een top zaak.Prulleman schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:06neem dan niet die mavics... die zijn 22mm.. .PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 13:39
Ja eigenlijk wel
Maar misschien dat ik mij laat bouwen met iets bredere velgen.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... #1028=3283
verder.. als je 950 euro wilt uitgeven kan je wel wat mooiers/lichters/robusters laten bouwen dan een fabrieksset van mavic...
(als je daar een spaak mee breekt op vakantie moet je op zoek naar een mavic dealer.. Als je een custom set met DT comp laat bouwen, dan kan je die bij elke fietsenmaker laten fixen.
Deze discussie is volgens mij al 100 x voorbij gekomen, maar samengevat, bij 500+ euro kiezen de meeste hier voor een custom set, als jij dat ook doet moet je de volgende zaken op een rijtje zetten:
- wat is je budget? 5-600? rond de 1000? iets ertussen?
- wat voor banden (breedte) ga je het meest rijden (als dit bv 2.25" is, kies dan voor een velg met een binnenbreedte van 25-30)
- waar licht je focus, extra licht, extra stevig, of een beetje er tussen in?
- zorg dat je een beetje regulier spul gebruikt, dus hope of DT naven en DT spaken, dat maakt het servicen (bij de LBS) een stuk makkelijker.
ik zou de gemiddelde LBS niet zomaar toevertrouwen een mooie custom set te spaken, het is ook echt geen schande om ergens anders wielen te kopen en voor nieuwe lagers toch naar de LBS te gaan. Je dropt er genoeg geld, ze zullen je echt niet wegsturen omdat je bij een specialist wielen hebt gekocht.
Laat mavic verder voor wat het is, genoeg andere merken met minder gezeik
Uiteindelijk kom je dan met dt 240 naven en dt comp, messing nippels en velgen van 400 gram uit op een set van 1650 gram, stuk lichter dan je huidige wielen, maar wel bullet proof. Met hope naven wordt het iets zwaarder en goedkoper en met carbon velgen wordt het wat lichter en duurder. dat zijn allemaal keuzes die je moet maken
Ik denk eerder dat iets wat op dtswiss basis.
En ik wil geen carbon wielset maar high end alu wielset. sub 1600 gram in gewicht maar stuk genoeg voor 110 a 120 kg aan gewicht.
Alleen heb ik achter geen true axle dat is mijn enige beperking.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Minder dan 1600 gram en 110 a 120 kg? En geen carbon? Kan dat uberhaupt? En wat kost dat dan wel niet...PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:14Gelukkig is mijn Lbs een stuk beter dan gemiddeld is een top zaak.Prulleman schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:06
neem dan niet die mavics... die zijn 22mm.. .
verder.. als je 950 euro wilt uitgeven kan je wel wat mooiers/lichters/robusters laten bouwen dan een fabrieksset van mavic...
(als je daar een spaak mee breekt op vakantie moet je op zoek naar een mavic dealer.. Als je een custom set met DT comp laat bouwen, dan kan je die bij elke fietsenmaker laten fixen.
Deze discussie is volgens mij al 100 x voorbij gekomen, maar samengevat, bij 500+ euro kiezen de meeste hier voor een custom set, als jij dat ook doet moet je de volgende zaken op een rijtje zetten:
- wat is je budget? 5-600? rond de 1000? iets ertussen?
- wat voor banden (breedte) ga je het meest rijden (als dit bv 2.25" is, kies dan voor een velg met een binnenbreedte van 25-30)
- waar licht je focus, extra licht, extra stevig, of een beetje er tussen in?
- zorg dat je een beetje regulier spul gebruikt, dus hope of DT naven en DT spaken, dat maakt het servicen (bij de LBS) een stuk makkelijker.
ik zou de gemiddelde LBS niet zomaar toevertrouwen een mooie custom set te spaken, het is ook echt geen schande om ergens anders wielen te kopen en voor nieuwe lagers toch naar de LBS te gaan. Je dropt er genoeg geld, ze zullen je echt niet wegsturen omdat je bij een specialist wielen hebt gekocht.
Laat mavic verder voor wat het is, genoeg andere merken met minder gezeik
Uiteindelijk kom je dan met dt 240 naven en dt comp, messing nippels en velgen van 400 gram uit op een set van 1650 gram, stuk lichter dan je huidige wielen, maar wel bullet proof. Met hope naven wordt het iets zwaarder en goedkoper en met carbon velgen wordt het wat lichter en duurder. dat zijn allemaal keuzes die je moet maken
Ik denk eerder dat iets wat op dtswiss basis.
En ik wil geen carbon wielset maar high end alu wielset. sub 1600 gram in gewicht maar stuk genoeg voor 110 a 120 kg aan gewicht.
Alleen heb ik achter geen true axle.
Ik heb er echt de ballen verstand van maar volgens mij moet je bij 110kg vooral een sterke wielset willen. Dat wordt niet superlicht. Tenzij je er echt een bak geld tegenaan gooit....toch?
Ik weeg geen 110 kg maar lijkt mij wel fijn dat ook wat kunnen hebben misschien met bikepacking in mind.Klitse schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:16Minder dan 1600 gram en 110 a 120 kg? En geen carbon? Kan dat uberhaupt? En wat kost dat dan wel niet...PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:14
Gelukkig is mijn Lbs een stuk beter dan gemiddeld is een top zaak.
Ik denk eerder dat iets wat op dtswiss basis.
En ik wil geen carbon wielset maar high end alu wielset. sub 1600 gram in gewicht maar stuk genoeg voor 110 a 120 kg aan gewicht.
Alleen heb ik achter geen true axle.
Ik heb er echt de ballen verstand van maar volgens mij moet je bij 110kg vooral een sterke wielset willen. Dat wordt niet superlicht. Tenzij je er echt een bak geld tegenaan gooit....toch?
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 4 oktober 2019, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Dat snap ik (bikepaking toch?) maar of jij nou 110kg weegt of jij+je tassen dat maakt voor wat je wielen aan moeten kunnen toch niet uit?PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:19Ik weeg geen 110 kg maar lijkt mij wel fijn dat ook wat kunnen hebben.Klitse schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:16
Minder dan 1600 gram en 110 a 120 kg? En geen carbon? Kan dat uberhaupt? En wat kost dat dan wel niet...
Ik heb er echt de ballen verstand van maar volgens mij moet je bij 110kg vooral een sterke wielset willen. Dat wordt niet superlicht. Tenzij je er echt een bak geld tegenaan gooit....toch?
ik weeg rond de 85 a 86 kg wegen fiets iets van 12.5 kg ongveer.Klitse schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:24Dat snap ik (bikepaking toch?) maar of jij nou 110kg weegt of jij+je tassen dat maakt voor wat je wielen aan moeten kunnen toch niet uit?PaganiProductions schreef: ↑vr 4 oktober 2019, 14:19
Ik weeg geen 110 kg maar lijkt mij wel fijn dat ook wat kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 4 oktober 2019, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.