de vijf van......Hoge Ginkel

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Leuke film Victor!

Heb me Super vermaakt en wat Deef zegt, zin in de volgende
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

yo-eddy schreef: do 3 oktober 2019, 18:47 Geinig filmpje, is dat "dropje" op 13:55 niet sneller als je 'm pre-jumped? (Half) metertje voor de drop even optillen en dan direct na de drop weer drukken zodat je meer tijd op de grond hebt voor de bochtjes erna?
Altijd lastig om te beoordelen vanaf filmpje dat weet ik ....
Ik had ook het idee dat pre hoppen zou schelen, we hebben het er ook wel over gehad alleen is het stuk ervoor al best lastig en is op snelheid een pre hop erin gooien en daarna strak sturen wel een dingetje.....

Ik ga het nog wel eens proberen in ieder geval :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: do 3 oktober 2019, 18:47 Geinig filmpje, is dat "dropje" op 13:55 niet sneller als je 'm pre-jumped? (Half) metertje voor de drop even optillen en dan direct na de drop weer drukken zodat je meer tijd op de grond hebt voor de bochtjes erna?
Altijd lastig om te beoordelen vanaf filmpje dat weet ik ....
Je zit in de aanloop in een bocht, dus van te voren springen is vrijwel onmogelijk. En daarna moet je eigenlijk al of rechts zitten of alsnog verder sturen. HdB koos de middenweg en drukte nog net zijn voorwiel er in, staat niet op het filmpje, maar dat zal daar het snelst zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 3 oktober 2019, 22:22 Je zit in de aanloop in een bocht, dus van te voren springen is vrijwel onmogelijk. En daarna moet je eigenlijk al of rechts zitten of alsnog verder sturen. HdB koos de middenweg en drukte nog net zijn voorwiel er in, staat niet op het filmpje, maar dat zal daar het snelst zijn.
"springen" is ook beetje overdreven, even "licht" maken voor de drop en 'm dan gelijk erin drukken inderdaad. Ik zie nu de meesten erin "zeilen" en na de landing de bocht overleven. Anyway, gelul vanaf de luie bank, ik ga er volgend weekend zelf ff kijken toevallig :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

De beste stuurlui staan aan wal, en dat is niet lullig bedoeld. Het helpt als iemand aan de zijkant kijkt, of dat nu "live" is op de route of via een filmpje kan altijd helpen.
Ik kan de opmerking van Yo-Eddy wel begrijpen.
In mijn drie rondje heb ik de drop op 3 iets verschillende manieren enigszins fatsoenlijk willen rijden, waarbij ik ook een poging heb gedaan tot wat Yo-eddy zegt. De minst favoriete is gewoon de drop rollen, dat vond ik iets te "spannend" met een gevoel om over je stuurtje te kieperen.
Maar doordat de aanloop best wel lastig is, zoals Lars ook zegt, is het wel lastig om te denken wat je gaat doen en het daadwerkelijk doen wel lastig. Je hebt weinig tijd want je krijgt redelijk wat snelheid mee.

Veel plezier met het rijden van de route Yo-Eddy :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik lees deze tips/evaluatie met grote interesse. Zeker icm met dat filmpje van toegevoegde waarde. :-q
Je bent nooit te oud om de leren, dat geldt dus ook voor een simpele XC-rijder als ondergetekende. Game on!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben op de houten balk van dat dropje een keer bijna op m'n bek gegaan, je hebt de fiets daar toch al wat schuin en de voorband kon geen enkele grip vinden op een nat balkje... :D
Daar zou dat licht maken/hoppen ook goed tegen helpen natuurlijk. Op een droge balk is het niet echt een issue.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik vind het knap dat jullie allerlei lijnen bekijken. Ik reed zelfs de 5de ronde nog in reactie mode, in plaats van dat ik wist wat er komen ging. Die balk zag ik dus ook elke keer te laat aankomen, dus niks inspringen ofzo. :) Misschien moet ik vaker fietsen daar. Hoewel het wel elke keer anderhalf uur heen en weer terug is, dat wordt ook snel minder leuk.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Misschien helpt mijn bmx-ervaring bij het herkennen van een route..
Bij bmx-wedstrijden krijg je ook altijd de tijd om in te rijden (baan verkenning, je spieren opwarmen en je concurrentie opmeten), en dan probeerde ik meestal 2 rondjes vrij te rijden. Daarna kwam dan de starthek training (vaak 3 rondjes rijden, afhankelijk van de drukte) om de baan goed te kennen en de hindernissen en bochten op volle snelheid te rijden.
Natuurlijk is een bmx-baan veel compacter en overzichtelijker dan een mtb route, maar het scherpt wel je "gevoel" voor routeherkenning denk ik.
En anders is het gewoon iets dat een persoon sneller een route herkent dan een ander. Net zoals met de auto, een onbekende route hoef ik meestal maar 1 of 2 keer met navigatie te rijden voordat ik uit mijn hoofd kan rijden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zonoskar schreef: vr 4 oktober 2019, 15:04 Ik vind het knap dat jullie allerlei lijnen bekijken. Ik reed zelfs de 5de ronde nog in reactie mode, in plaats van dat ik wist wat er komen ging. Die balk zag ik dus ook elke keer te laat aankomen, dus niks inspringen ofzo. :) Misschien moet ik vaker fietsen daar. Hoewel het wel elke keer anderhalf uur heen en weer terug is, dat wordt ook snel minder leuk.
Op nieuwe trails rij ik altijd met beetje reserve. Op zo'n 80% in het buitenland en 90 a 95% Nederland (op Nederlandse routes ligt niets dat ik niet kan handelen). Hierdoor heb je wat ruimte over om lijnen te kiezen.
Verder helpt ervaring en skills om op onverwachte dingen een antwoord paraat te hebben (Heb ooit ene P. Smit een Spaans enduro team weg zien rijden in Ainsa op hun eigen trails terwijl hij er nog nooit had gereden.... gasten waren redelijk gefrustreerd).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ghost Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 november 2016, 22:05

Meegs schreef: vr 4 oktober 2019, 15:54 Misschien helpt mijn bmx-ervaring bij het herkennen van een route..
Bij bmx-wedstrijden krijg je ook altijd de tijd om in te rijden (baan verkenning, je spieren opwarmen en je concurrentie opmeten), en dan probeerde ik meestal 2 rondjes vrij te rijden. Daarna kwam dan de starthek training (vaak 3 rondjes rijden, afhankelijk van de drukte) om de baan goed te kennen en de hindernissen en bochten op volle snelheid te rijden.
Natuurlijk is een bmx-baan veel compacter en overzichtelijker dan een mtb route, maar het scherpt wel je "gevoel" voor routeherkenning denk ik.
En anders is het gewoon iets dat een persoon sneller een route herkent dan een ander. Net zoals met de auto, een onbekende route hoef ik meestal maar 1 of 2 keer met navigatie te rijden voordat ik uit mijn hoofd kan rijden.
Misschien omdat je ook anders hebt leren kijken, ik doe vanaf mijn 10de aan motor trial, daarbij is vooruit kijken belangrijk, dat zal bij bmx ook een beetje zo werken, je reageert op wat op je afkomt.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Vandaag alsnog mijn vijf rondjes op HG gedaan :D Meteen een vergelijkend warenonderzoek gedaan tussen 29er en 27.5+ wielen, zie het topic in mijn onderschrift voor de resultaten.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Plaats reactie