Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Elvander schreef: ↑ma 23 september 2019, 20:42
Typisch Schwalbe helaas.
Profiel nog lang niet versleten en dan scheuren op het karkas.
Heb het 3 keer eerder meegemaakt.
Voor mij de reden om Schwalbe de rug toe te keren.
Ik zou 'm vervangen, repareren is lastig en hij scheurt waarschijnlijk op een andere plek weer.
Lekker gefietst trouwens dit weekend, top.
Typisch Schwalbe?
Ik rijd al dik 20 jaar op Schwalbe banden en heb dit nog nooit meegemaakt.
Die 20 jaar oude Schwalbes hadden er ook geen last van
Maar Schwalbes hebben wel overmatig last van scheurende karkassen. Opvallend meer dan andere merken.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions schreef: ↑ma 23 september 2019, 19:45
Vandaag de mtb maar eens gewassen
En ben ik echter gekomen dat in zijwand van de band een flinke scheur zit.
Banden plakken of vervangen door een andere band de band heef al heel wat km's gereden.
Toevallig afgelopen zondag ook gehad. En ook bij mij met een schwalbe.
De rit uitgereden helaas maar 91 km gereden dan 110 km maar mag de nieuwe achterband doet het ook goed.
Laat verlopig de voorband nog zitten kon nog wisselen als het erg modderige wordt of de mx20 gebruiken.
Rayb81 schreef: ↑ma 30 september 2019, 23:21
Goed bezig hoor Pagani!
DIe lange afstanden heb je toch maar mooi gereden
Ik wist wel dat ik het kon.
Maar heb idee als de laders in de wielen beginnen te kraken waarschijnlijk moet er nieuw vet in of gewoon oprijden ben van om aan het einde van 2019 een nieuwe wielset te kopen.
Je bent wel echt het type: asbak vol, nieuwe auto kopen.
Als laGers op zijn dan voel je dat met je vingers door met wat druk te laten bewegen. Je voelt bobbeltjes of je voelt speling.
Nieuwe lagers persen kan elke fatsoenlijke fietsenmaker en kost je de kop niet.
Altijd doen, ook als je van plan bent een andere wielset te kopen. Reserve achter de hand houden is erg handig.
Elvander schreef: ↑di 1 oktober 2019, 09:25
Je bent wel echt het type: asbak vol, nieuwe auto kopen.
Als laGers op zijn dan voel je dat met je vingers door met wat druk te laten bewegen. Je voelt bobbeltjes of je voelt speling.
Nieuwe lagers persen kan elke fatsoenlijke fietsenmaker en kost je de kop niet.
Altijd doen, ook als je van plan bent een andere wielset te kopen. Reserve achter de hand houden is erg handig.
Ok goed.
Wil een betere wielset kopen de huidige wielset is nog niet versleten.
Als Lars een goede wielset heeft voorgesteld dan zal dat zeker wel goed zijn. Ik weet niet exact welke wielen hij heeft voorgesteld maar een goede wielset rijdt en stuurt toch een stukje beter dan een standaard set.
Je hoeft minder te "werken" om fatsoenlijk de bocht om te komen en zeker met de afstanden die je nu rijd is dat wel lekker.
Mijn huidige handgespaakte set is bijna het zelfde gewicht als de fabrieksset maar het stuurt toch een stuk lekkerder.
Mike123 schreef: ↑do 3 oktober 2019, 21:45
Als Lars een goede wielset heeft voorgesteld dan zal dat zeker wel goed zijn. Ik weet niet exact welke wielen hij heeft voorgesteld maar een goede wielset rijdt en stuurt toch een stukje beter dan een standaard set.
Je hoeft minder te "werken" om fatsoenlijk de bocht om te komen en zeker met de afstanden die je nu rijd is dat wel lekker.
Mijn huidige handgespaakte set is bijna het zelfde gewicht als de fabrieksset maar het stuurt toch een stuk lekkerder.
Persoonlijk koop ik liever een kant en klare wielset bij een winkel als ik dichter bij Lars zou wonen had ik er wat anders gedacht maar aan gezien ik ver weg woon is kant en klare wiel set voor mij nu makkelijker is en kan zo naar winkel toe als er wat mis mee is en kan er natuurlijk een laten bouwen.
De wielsets van Lars zullen best goed zijn.