Op zoek naar kniebeschermers

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Aangezien ik steeds groffer begin te rijden maar toch graag goed beschermd ben, ben ik wat aan het investeren in goeie bescherming. De full face en handschoenen zijn er al, nu wil ik op z'n minst nog een paar kniebeschermers hebben.

De vraag is dan ook:
'Wie oh wie heeft er nog een mooi en comfortabel setje kneepads liggen in (waarschijnlijk) maat M?' of: 'Welke kneepads kun jij mij aanraden?'
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

K-pact van ION, zeer tevreden over ;)

https://www.mantel.com/ion-k-pact-kniebeschermer

Goed om mee te fietsen en ik hoor ook hele goede verhalen om mee te crashen (zelf nog niet meegemaakt :P )
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Mark-V schreef: ↑di 24 september 2019, 20:56 K-pact van ION, zeer tevreden over ;)

https://www.mantel.com/ion-k-pact-kniebeschermer

Goed om mee te fietsen en ik hoor ook hele goede verhalen om mee te crashen (zelf nog niet meegemaakt :P )
Die schijnen erg goed uit de reviews te komen en spreken me ook erg aan! Maar ik moet denk ik toch naar een wat goedkoper alternatief of een 2e handsje gaan kijken nadat m'n vader zag wat kniebeschermers kosten... (En ik toch maar eens moest gaan sparen voor later (rijbewijs e.d.) omdat bla bla bla bla....) :-{
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

ThijsvdWoude schreef: ↑di 24 september 2019, 21:52
Mark-V schreef: ↑di 24 september 2019, 20:56 K-pact van ION, zeer tevreden over ;)

https://www.mantel.com/ion-k-pact-kniebeschermer

Goed om mee te fietsen en ik hoor ook hele goede verhalen om mee te crashen (zelf nog niet meegemaakt :P )
Die schijnen erg goed uit de reviews te komen en spreken me ook erg aan! Maar ik moet denk ik toch naar een wat goedkoper alternatief of een 2e handsje gaan kijken nadat m'n vader zag wat kniebeschermers kosten... (En ik toch maar eens moest gaan sparen voor later (rijbewijs e.d.) omdat bla bla bla bla....) :-{
Bij Keller sports zijn ze een stuk goedkoper te krijgen.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper πŸ––-
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Mark-V schreef: ↑di 24 september 2019, 20:56 K-pact van ION, zeer tevreden over ;)

https://www.mantel.com/ion-k-pact-kniebeschermer

Goed om mee te fietsen en ik hoor ook hele goede verhalen om mee te crashen (zelf nog niet meegemaakt :P )
Heb jij de gewone of de zip versie?

Was zelf van plan om voor de zip variant te gaan, maar die zijn in mijn maat en gewenste kleur overal uitverkocht.
Dus weet niet of die echt een voordeel hebben ten opzichte van de normale variant
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper πŸ––-
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

K-pacts zijn top, en bikeparkwaardig.
Proefondervinderlijk geleerd dat je er heel hard mee op je plaat kunt gaan en ze je dan belachelijk goed beschermen. ct zonder die dingen had ik bij 2 crashes minimaal gebroken knieen gehad. 2-3m vol op een scherpe rots gestuiterd toen ik in Wales ergens afdonderde en alleen 2 blauwe plekken op mijn knieen. :o (en kapotte handen, gekneusde ribben+ een bloeduitstorting van lies tot knie, maar hee het had nog erger gekunt!)

Als je de hele dag fietst/veel klimt kun je met iets minder lomp af, maar zeker als je bijv wilt dirtjumpen en en de grenzen opzoeken zijn het mijn favorieten. Volgende week naar Wales gaan ze ook weer mee.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik ben dit weekend kneiterhard met mijn knie tegen een boom gekomen met een Alpinestars Paragon beschermer. Mijn knie deed 1 dag zeer en heeft nu nog een blauwe plek. Zonder was hij waarschijnlijk gebroken getuige het feit dat de as van mijn pedaal dezelfde klap heeft gehad en die nu krom is. Nog nooit zo blij geweest met een kniebeschermer.
Of deze beter/slechter zijn dan ION's weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat de ION net iets beter zit, maar volgens mij zijn de paragon's iets goedkoper.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Als je het goedkoop wilt houden dan is dit misschien een hele mooie aanbieding:

https://www.wiggle.nl/endura-mtr-kniebeschermers/
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Victor1977 schreef: ↑wo 25 september 2019, 13:43 Als je het goedkoop wilt houden dan is dit misschien een hele mooie aanbieding:

https://www.wiggle.nl/endura-mtr-kniebeschermers/
Helaas uitverkocht. Was erg goede aanbieding zeg. :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ofv schreef: ↑wo 25 september 2019, 14:57
Victor1977 schreef: ↑wo 25 september 2019, 13:43 Als je het goedkoop wilt houden dan is dit misschien een hele mooie aanbieding:

https://www.wiggle.nl/endura-mtr-kniebeschermers/
Helaas uitverkocht. Was erg goede aanbieding zeg. :-q
ah jammer, toen ik de link plaatste waren ze er nog want ik heb hem nog in winkelmandje gezet. Nu is hij eruit gehaald inderdaad. Was voor mij meer een backup setje
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Mr. Goodkat schreef: ↑wo 25 september 2019, 12:37
Bij Keller sports zijn ze een stuk goedkoper te krijgen.
Daar zijn ze nog €78: https://www.keller-sports.nl/p/ion-k-pa ... 06000.html
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Victor1977 schreef: ↑wo 25 september 2019, 13:43 Als je het goedkoop wilt houden dan is dit misschien een hele mooie aanbieding:

https://www.wiggle.nl/endura-mtr-kniebeschermers/
Zoals gezegd helaas uitverkocht, maar thanks voor de tip!
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb nog wel een setje bedenk ik me net. Niet zo goed als de ION's, maar beter dan niets ...
Staat geloof ik ook ergens in het verkooptopic, maar ik kan hem nu via mobiel niet zo snel vinden, dus ik zal straks even kijken.

Ik heb trouwens de non-zip versie ;)
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Mark-V schreef: ↑wo 25 september 2019, 16:34 Ik heb nog wel een setje bedenk ik me net. Niet zo goed als de ION's, maar beter dan niets ...
Staat geloof ik ook ergens in het verkooptopic, maar ik kan hem nu via mobiel niet zo snel vinden, dus ik zal straks even kijken.

Ik heb trouwens de non-zip versie ;)
Kniebeschermers kan ik niet vinden op jou naam, elleboog wel in dit topic: viewtopic.php?t=141921
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

ThijsvdWoude schreef: ↑wo 25 september 2019, 21:13
Mark-V schreef: ↑wo 25 september 2019, 16:34 Ik heb nog wel een setje bedenk ik me net. Niet zo goed als de ION's, maar beter dan niets ...
Staat geloof ik ook ergens in het verkooptopic, maar ik kan hem nu via mobiel niet zo snel vinden, dus ik zal straks even kijken.

Ik heb trouwens de non-zip versie ;)
Kniebeschermers kan ik niet vinden op jou naam, elleboog wel in dit topic: viewtopic.php?t=141921
Owja :oops:

Maar, ik heb sowieso nog een set liggen die ik niet gebruik (zijn mij te klein, gekocht samen met een body protector).
Is een scheenbeschermer icm een kniebeschermer. van die witte zoals deze:

Afbeelding
Plaats reactie