Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Herman de Biker schreef: ma 16 september 2019, 11:46 Getuige van een rimjob (nee het gaat hier niet om de tubeless tape van Peaty’s) in de bossen van Herpen, bleek dat ik door de roze route gefietst was aldus een local..

Ben je zeker dat het niet de bossen van Herpes waren? ;)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:53
Herman de Biker schreef: ma 16 september 2019, 11:46 Getuige van een rimjob (nee het gaat hier niet om de tubeless tape van Peaty’s) in de bossen van Herpen, bleek dat ik door de roze route gefietst was aldus een local..

Ben je zeker dat het niet de bossen van Herpes waren? ;)
Niet helemaal zeker nu.. ik reedt wel bijna over een soa-constructor :-{
'BUILT not Bought '
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:53
Herman de Biker schreef: ma 16 september 2019, 11:46 Getuige van een rimjob (nee het gaat hier niet om de tubeless tape van Peaty’s) in de bossen van Herpen, bleek dat ik door de roze route gefietst was aldus een local..

Ben je zeker dat het niet de bossen van Herpes waren? ;)
Mag ik voor de ontvanger hopen van niet... een koortslip is al niet fijn, een koortsanus lijkt me echt zwaar beroerd!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Herman de Biker schreef: ma 16 september 2019, 11:56
Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:53
Ben je zeker dat het niet de bossen van Herpes waren? ;)
Niet helemaal zeker nu.. ik reedt wel bijna over een soa-constructor :-{
:lol:

Jongens, jullie zijn briljant :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Het vreemdste was poep en pies: een grote bolus op (net naast) de route Lage Vuursche. Er wordt meer in het bos gepoept door mensen (als je een hond hebt moet je daar alert op zijn helaas). Maar deze creatie lag echt letterlijk naast de route. Het lijkt mij niet comfortabel kakken terwijl de bikers langs je scheuren.

Pies verhaal was een dame die ik vol in haar punani keek toen ze net haar behoefte deed. Ik kwam net de route af, en zij waande zich onbespied. Gelukkig zat er wat afstand tussen, en konden we er allebei om lachen, al was zij wat beschaamd natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:winkie:
Ik heb er nog wel eentje:
Nou zal ik meteen toegeven dat ik niet de meest technische rijder ben die er is, soms zelfs een beetje schijterig en dat graag compenseer door materiaal te nemen dat me helpt waar het kan met als gevolg dat mijn fietsen wellicht vaak overkill zijn voor wat nodig is, maar je kan ook de andere kant op overdrijven:
Wij waren vd zomer bij Whistler-Canada, in een woord super en we (Miss-Jurf en ik)hadden daar dikke downhill fietsen gehuurd die me echt als gegoten zaten dus Whistler dag3 voelde ik me echt superman te fiets.
Ik had daar al wat "lichtere" zwarte routes gereden met een kennis als voorrijder en dat ging (tegen al mijn verwachtingen in) prima met 200 veerweg voor en achter als hulp.
Dus een stapje moeilijker: Top of the World een zwarte technischere route.
In de rij voor de lift zie je daart alleen maar gasten met dikke downhill of Enduro fietsen, fullface etc en een kerel met een laptoptas op zijn rug, een simpel helmpje en een Brompton vouwfiets :o
iedereen stond daar wat te grinniken en gek te kijken, maar weet jij veel: Sam Pilgrim doet ook Downhill met een Wallmart fiets dus wellicht een of andere Youtube held die iedereen vd planeten rijd.
Die kerel zat 2 liften voor ons en bij de lift vroeg men nog wel of hij zeker wist dat hij omhoog wilde, maar dat ging hij.
Fiets opgeklapt naast hem op de bank ipv in het rek :lol:
Boven aangekomen nog even wat gedronken, reepje erin, uitleg van mijn maatje over Top of the World waar ik op moest letten: ( if you break here too much you won,t make it, and if you don,t brake there your brains probably splatter on the rocks... allemaal heel opbeurend allemaal).
3x slikken en aan Top of the world begonnen
ff voor het beeld: een filmpje , van de route, niet van mij! https://youtu.be/xcvcaVQvjYI

5-6min rijden met inmiddels een lichte angstzweetgeur om mij heen zie ik daar tot mijn verbazing de man met de vouwfiets liggen.
Die was daar naar beneden gegaan en al 5x gevallen. Fiets was inmiddels gebroken en het wiel was dubbelgevouwen
Goed gebutst en geschaafd. Met mijn EHBO spul hem maar een beetje dichtgeplakt.
Even met de man zitten praten: hij was voor het eerst op Whistler, voor zijn werk, had gehoord dat je daar mooi kon fietsen dus dacht ach als ik nou die lui met een mooie fiets volg dan weten die vast de weg wel. :o :lol: :lol: :lol: :lol:
Met hulp is hij lopend naar beneden gekomen, maar het was wel het meest bizarre wat ik daar heb gezien.

btw: top the world was super en daarna nog 2x gedaan 8)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ook een keer zoiets gezien in Winterberg (volgens mij met hdb en joepie). Oude man met retro motorhelmpje en heel erg gare bouwmarkt hardtail uit 1990. Je hoopt dan ergens zo dat hij awesome is! Dat was hij helaas ook niet...

In Zeist een groep van 10 dronken jongeren op scooters, tegen de richting in aan en tegen zonsondergang. Ze wilden niet luisteren dus politie gebeld maar kreeg locatie niet uitgelegd. Onderdelen lagen overal.

Op Lage Vuursche een keer een opa op een volbeladen tourfietsje. Ging eigenlijk heel soepel over de trails.

Op Amerongen echt kleine kinderen op een step, met papa op de MTB. Gingen best wel hard de afdaling met de grote 180graden kombochten na de Marmottenbak af.
Waar woke is, is vuur
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Jurf schreef: ma 16 september 2019, 12:27 :winkie:
Ik heb er nog wel eentje:
Nou zal ik meteen toegeven dat ik niet de meest technische rijder ben die er is, soms zelfs een beetje schijterig en dat graag compenseer door materiaal te nemen dat me helpt waar het kan met als gevolg dat mijn fietsen wellicht vaak overkill zijn voor wat nodig is, maar je kan ook de andere kant op overdrijven:
Wij waren vd zomer bij Whistler-Canada, in een woord super en we (Miss-Jurf en ik)hadden daar dikke downhill fietsen gehuurd die me echt als gegoten zaten dus Whistler dag3 voelde ik me echt superman te fiets.
Ik had daar al wat "lichtere" zwarte routes gereden met een kennis als voorrijder en dat ging (tegen al mijn verwachtingen in) prima met 200 veerweg voor en achter als hulp.
Dus een stapje moeilijker: Top of the World een zwarte technischere route.
In de rij voor de lift zie je daart alleen maar gasten met dikke downhill of Enduro fietsen, fullface etc en een kerel met een laptoptas op zijn rug, een simpel helmpje en een Brompton vouwfiets :o
iedereen stond daar wat te grinniken en gek te kijken, maar weet jij veel: Sam Pilgrim doet ook Downhill met een Wallmart fiets dus wellicht een of andere Youtube held die iedereen vd planeten rijd.
Die kerel zat 2 liften voor ons en bij de lift vroeg men nog wel of hij zeker wist dat hij omhoog wilde, maar dat ging hij.
Fiets opgeklapt naast hem op de bank ipv in het rek :lol:
Boven aangekomen nog even wat gedronken, reepje erin, uitleg van mijn maatje over Top of the World waar ik op moest letten: ( if you break here too much you won,t make it, and if you don,t brake there your brains probably splatter on the rocks... allemaal heel opbeurend allemaal).
3x slikken en aan Top of the world begonnen
ff voor het beeld: een filmpje , van de route, niet van mij! https://youtu.be/xcvcaVQvjYI

5-6min rijden met inmiddels een lichte angstzweetgeur om mij heen zie ik daar tot mijn verbazing de man met de vouwfiets liggen.
Die was daar naar beneden gegaan en al 5x gevallen. Fiets was inmiddels gebroken en het wiel was dubbelgevouwen
Goed gebutst en geschaafd. Met mijn EHBO spul hem maar een beetje dichtgeplakt.
Even met de man zitten praten: hij was voor het eerst op Whistler, voor zijn werk, had gehoord dat je daar mooi kon fietsen dus dacht ach als ik nou die lui met een mooie fiets volg dan weten die vast de weg wel. :o :lol: :lol: :lol: :lol:
Met hulp is hij lopend naar beneden gekomen, maar het was wel het meest bizarre wat ik daar heb gezien.

btw: top the world was super en daarna nog 2x gedaan 8)
Episch verhaal, lol!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Scootmobiel: ...een verlaten exemplaar nabij "tissue alley" op Cadettenkamp toen het hek nog niet dichtgelast was..Brrrr

Jong stelletje: ...op een zwoele zomeravond ergens op de Vrachelse heide

Waakhond: ...ergens in de Dordogne in een tuin langs een officiële route. Hij sprintte mee langs het hek (1 meter), ging opeens om een huisje heen om daarna dwars over het hek te willen springen. Gelukkig bleef hij net achter het bovenste deel hangen. Nog nooit zo bang geweest :o

Twee gasten op een electrische monowheel, ergens op de Vrachelse heide. Gingen niet hard maar wel soepel over de route.

Een voltallige legereenheid, die het grappig vonden om links en rechts langs de route te gaan liggen en ineens allemaal tegelijk opstonden. :D

En natuurlijk diverse mensen op allerhande tourfietsen en tegen de richting in etc op diverse routes.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Herman de Biker schreef: ma 16 september 2019, 11:56
Wiel-Maat schreef: ma 16 september 2019, 11:53

Ben je zeker dat het niet de bossen van Herpes waren? ;)
Niet helemaal zeker nu.. ik reedt wel bijna over een soa-constructor :-{
:lol:

:bier:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Mooi man, Soa constructor :winkie: Worden die erg lang in het wild?

Wat ik ook wel grappig vond: In de vroege ochtend nabij Champery lag er op de helling onder de stoeltjeslift een los voorwiel. Boven aan de skilift, stond een B'twin zónder voorwiel.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurf schreef: ma 16 september 2019, 12:27
ff voor het beeld: een filmpje , van de route, niet van mij! https://youtu.be/xcvcaVQvjYI

Vette trail, kan mij voorstellen dat een vouwfiets daar niet op zijn gemak is. :-D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 11:51
Dice Oldskool schreef: ma 16 september 2019, 11:04 Ik ben het volledig met Bowiex eens en zal waarschijnlijk precies zoals Slapbandje gereageerd hebben. Gefeliciteerd dat je jezelf betrokken voelt, niets dan lof voor het werk dat je verricht maar ga niet de BOA uithangen want dat ben je niet.
Ik, en later Joepie, gingen waarschijnlijk vooral af op het feit dat Slapbandje een beetje de knuppel in het hoenderhok gooit door te posten dat een routebouwer die om een vignet vraagt echt iets heel geks is. Ik ken het principe "don't feed the trolls" maar het lijkt me duidelijk dat de beste man op zoek is naar dergelijke reacties. Er is inmiddels het een en ander weg gemodereerd dus dit is allemaal niet meer heel accuraat en het is zonde van zo'n gezellig topic om hier een discussie te voeren over het al dan niet tonen van vignetten of de sociale vaardigheden van Slapbandje.
Het ging mij niet om het geval ansich maar meer om de manier waarop men zich ineens ontpopt lijkt te hebben tot vignet controleur en hier ook naar lijkt te handelen.

Dat gechargeerde pesterijtje wat voorbij kwam was voor mij de reden om op dit specifieke geval in te gaan. Ik begrijp nu dat dat was omdat men dacht dat er getrolt werd. Nu meen ik juist (zonder vooroordeel als betrokkene) dat de frustratie wel degelijk van het bericht van slapbandje afdruipt.

Nu kan ik het mis hebben maar volgens mij is het doel toch dat de (betalende) gasten zich thuis/welkom voelen?
Ik geloof niet dat controle door niet gemachtigde personen daar nou enorm aan bijdraagt.

Dus nu kan je Slapbandje achter het behang plakken als zijnde lastige bezoeker of er word eens gekeken naar de manier waarop je als (duidelijk herkenbare) vrijwilliger wel of niet moet handelen. Het kan helemaal geen kwaad om daar een eenvoudig handvest voor op te stellen.

Of zijn de inkomsten van het vignet misschien belangrijker dan de betalende bezoekers?
Want zonder het een is er geen bestaansrecht voor het andere.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Voor mij met stip het raarste tot nu toe:
afgelopen week op weg naar huis vanuit Vrachelen 2 mannen bezig verborgen in een bocht op een singletrackje aanloop Terheijden .....gewoon per ongeluk volgas ertussen door :oops: , gelukkig trok de achterste tijdig terug :winkie:
Ik heb voor zekerheid wel mijn fiets ff afgespoeld en gedouched :bier:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Joepie de schreef: ma 16 september 2019, 13:38 Mooi man, Soa constructor :winkie: Worden die erg lang in het wild?
Ligt eraan of je het aan de eigenaar of de ontvanger vraagt :winkie:
Plaats reactie