Ik heb er nog wel eentje:
Nou zal ik meteen toegeven dat ik niet de meest technische rijder ben die er is, soms zelfs een beetje schijterig en dat graag compenseer door materiaal te nemen dat me helpt waar het kan met als gevolg dat mijn fietsen wellicht vaak overkill zijn voor wat nodig is, maar je kan ook de andere kant op overdrijven:
Wij waren vd zomer bij Whistler-Canada, in een woord super en we (Miss-Jurf en ik)hadden daar dikke downhill fietsen gehuurd die me echt als gegoten zaten dus Whistler dag3 voelde ik me echt superman te fiets.
Ik had daar al wat "lichtere" zwarte routes gereden met een kennis als voorrijder en dat ging (tegen al mijn verwachtingen in) prima met 200 veerweg voor en achter als hulp.
Dus een stapje moeilijker: Top of the World een zwarte technischere route.
In de rij voor de lift zie je daart alleen maar gasten met dikke downhill of Enduro fietsen, fullface etc en een kerel met een laptoptas op zijn rug, een simpel helmpje en een Brompton vouwfiets
iedereen stond daar wat te grinniken en gek te kijken, maar weet jij veel: Sam Pilgrim doet ook Downhill met een Wallmart fiets dus wellicht een of andere Youtube held die iedereen vd planeten rijd.
Die kerel zat 2 liften voor ons en bij de lift vroeg men nog wel of hij zeker wist dat hij omhoog wilde, maar dat ging hij.
Fiets opgeklapt naast hem op de bank ipv in het rek
Boven aangekomen nog even wat gedronken, reepje erin, uitleg van mijn maatje over Top of the World waar ik op moest letten: ( if you break here too much you won,t make it, and if you don,t brake there your brains probably splatter on the rocks... allemaal heel opbeurend allemaal).
3x slikken en aan Top of the world begonnen
ff voor het beeld: een filmpje , van de route, niet van mij!
https://youtu.be/xcvcaVQvjYI
5-6min rijden met inmiddels een lichte angstzweetgeur om mij heen zie ik daar tot mijn verbazing de man met de vouwfiets liggen.
Die was daar naar beneden gegaan en al 5x gevallen. Fiets was inmiddels gebroken en het wiel was dubbelgevouwen
Goed gebutst en geschaafd. Met mijn EHBO spul hem maar een beetje dichtgeplakt.
Even met de man zitten praten: hij was voor het eerst op Whistler, voor zijn werk, had gehoord dat je daar mooi kon fietsen dus dacht ach als ik nou die lui met een mooie fiets volg dan weten die vast de weg wel.
Met hulp is hij lopend naar beneden gekomen, maar het was wel het meest bizarre wat ik daar heb gezien.
btw: top the world was super en daarna nog 2x gedaan

word geen boom, straks word je nog geknuffeld.