Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Ja, dat mag gedoogd. Altijd beleefd blijven naar wandelaars, zelfs als ze de honden los hebben lopen en met drones je van je fiets af vliegen :)
Bedankt en uiteraard, ik rem altijd netjes af en groet iedereen vriendelijk.

De blauwe lus is bijna geheel rond zag ik gisteravond.
Als je oversteekt bij de N796 en die weg volgt die naar de hei gaat kom je de blauwe paaltjes al tegen. Deze wijzen je naar het houten bankje van Bas, daarna gaat het richting Het Keteltje.
Wanneer je het bos weer induikt staat er weer een blauw paaltje waar een stukje nieuw pad is. (Dat ligt er al een tijdje, maar nu met paaltjes) vervolgens wordt je langs de hei richting de motorcrossbaan gestuurd, waar een heerlijk bochtige trail wacht ;)
Moet ik even kijken waar ik dan precies de N796 moet oversteken, ken alleen de overgang de andere kant op.
Het bankje van Bas en Het Keteltje zeggen mij helaas nog niets, woon hier pas 5 jaar en dit jaar begonnen met MTB-en. Tot nu toe verken ik iedere keer een stukje van de routes en vertrouw ik op de gpx files van deze bestaande routes. Kaartjes die ik kan vinden van de nieuwe routes geven te weinig detail om houvast aan te hebben.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

dverhaar schreef: vr 13 september 2019, 20:32 Moet ik even kijken waar ik dan precies de N796 moet oversteken, ken alleen de overgang de andere kant op.
Het bankje van Bas en Het Keteltje zeggen mij helaas nog niets, woon hier pas 5 jaar en dit jaar begonnen met MTB-en. Tot nu toe verken ik iedere keer een stukje van de routes en vertrouw ik op de gpx files van deze bestaande routes. Kaartjes die ik kan vinden van de nieuwe routes geven te weinig detail om houvast aan te hebben.
Er staan paaltjes waar je de N796 over moet steken, je steekt deze weg 2 keer over. Bij de eerste oversteek over de N796 pak je de weg naar de achter ingang van een militaire kazerne(waar je ook langs fietst) en bij de tweede oversteek is het pal naast de muzenhof(de start locatie van de Ermelose ATB tochten).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

zwaantje schreef: ma 16 september 2019, 09:44
dverhaar schreef: vr 13 september 2019, 20:32 Moet ik even kijken waar ik dan precies de N796 moet oversteken, ken alleen de overgang de andere kant op.
Het bankje van Bas en Het Keteltje zeggen mij helaas nog niets, woon hier pas 5 jaar en dit jaar begonnen met MTB-en. Tot nu toe verken ik iedere keer een stukje van de routes en vertrouw ik op de gpx files van deze bestaande routes. Kaartjes die ik kan vinden van de nieuwe routes geven te weinig detail om houvast aan te hebben.
Er staan paaltjes waar je de N796 over moet steken, je steekt deze weg 2 keer over. Bij de eerste oversteek over de N796 pak je de weg naar de achter ingang van een militaire kazerne(waar je ook langs fietst) en bij de tweede oversteek is het pal naast de muzenhof(de start locatie van de Ermelose ATB tochten).
Bedankt, ik ga op zoek, de 2e oversteek bij de Muzenhof die ken ik.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Hou er rekening mee dat de eerste oversteek je van Harderwijk richting Ermelosche Heide gaat en de tweede oversteek je van de Ermelosche Heide naar Harderwijk gaat.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

zwaantje schreef: di 17 september 2019, 09:05 Hou er rekening mee dat de eerste oversteek je van Harderwijk richting Ermelosche Heide gaat en de tweede oversteek je van de Ermelosche Heide naar Harderwijk gaat.
Bedankt, dat had ik begrepen.
Nog niet aan toegekomen om de eerste oversteek te zoeken, wacht nog wel even tot 5 oktober, dan moet hij echt rond zijn.

Net nog wel even een mooi rondje gedaan met mijn dochter: Bij de Jacob Catslaan het bos ingedoken, Leuvenumseweg overgestoken, via een schapenpaadje de hei over naar de Schaapskooi en daar het 'oude' beginpunt van de blauwe route gepakt.
Zag dat ze hier ook goed bezig geweest zijn met dit deel van de blauwe route opknappen zoals de kombochten van extra zand voorzien en wat verse paaltjes. Lag er in ieder geval mooi bij.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Vanuit Nunspeet vertrokken en vervolgens de route van Harderwijk (groen) gereden. Op wel meer dan 10 verschillende punten tegenliggers op de vaste route tegengekomen. Op zich maakt het mij weinig uit en er ook geen last van gehad, al is het wel opvallend. Zal dit komen uit onvrede bij de locals omtrent de aanleg van de vaste routes?

Prachtig gebied en een geweldig rondje gereden!

Iemand trouwens nog tips voor het gedeelte tussen het stuk langs de A28 tot aan het oppakken van de groene route (langs het Willemsbos)? In mijn rondje was dit met name bredere bospaden:
https://strava.app.link/HOtKcXQia0
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Volgens mij staan nu nog op slechts enkele plaatsen een 'verboden in te rijden' bordje. Op veel plaatsen dus nog niet. Ik ga er daarom maar vanuit dat het onwetendheid is.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

jensss schreef: za 21 september 2019, 16:20 Vanuit Nunspeet vertrokken en vervolgens de route van Harderwijk (groen) gereden. Op wel meer dan 10 verschillende punten tegenliggers op de vaste route tegengekomen. Op zich maakt het mij weinig uit en er ook geen last van gehad, al is het wel opvallend. Zal dit komen uit onvrede bij de locals omtrent de aanleg van de vaste routes?

Prachtig gebied en een geweldig rondje gereden!

Iemand trouwens nog tips voor het gedeelte tussen het stuk langs de A28 tot aan het oppakken van de groene route (langs het Willemsbos)? In mijn rondje was dit met name bredere bospaden:
https://strava.app.link/HOtKcXQia0
Er komt zeker onvrede bij locals vandaan, waar je vroeger je niet druk hoefde te maken om 1 richtingsverkeer is dit nu wel het geval omdat er ineens een vaste route ligt op paadjes welke voorheen van 2 kanten (zonder gezeur) konden worden gereden.

Misschien klink ik als een azijnzeiker maar de gedachte om minder frustraties te krijgen tussen gebruikers door een vaste route aan te leggen is in mijn opinie een slechte gedachte, mensen gaan nu namelijk claimen dat ze ergens recht op hebben. De vaste route wordt neergelegd voor de toerist, niet omdat de local dit graag wilt.
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Big Deef schreef: za 21 september 2019, 16:30
jensss schreef: za 21 september 2019, 16:20 Vanuit Nunspeet vertrokken en vervolgens de route van Harderwijk (groen) gereden. Op wel meer dan 10 verschillende punten tegenliggers op de vaste route tegengekomen. Op zich maakt het mij weinig uit en er ook geen last van gehad, al is het wel opvallend. Zal dit komen uit onvrede bij de locals omtrent de aanleg van de vaste routes?

Prachtig gebied en een geweldig rondje gereden!

Iemand trouwens nog tips voor het gedeelte tussen het stuk langs de A28 tot aan het oppakken van de groene route (langs het Willemsbos)? In mijn rondje was dit met name bredere bospaden:
https://strava.app.link/HOtKcXQia0
Er komt zeker onvrede bij locals vandaan, waar je vroeger je niet druk hoefde te maken om 1 richtingsverkeer is dit nu wel het geval omdat er ineens een vaste route ligt op paadjes welke voorheen van 2 kanten (zonder gezeur) konden worden gereden.

Misschien klink ik als een azijnzeiker maar de gedachte om minder frustraties te krijgen tussen gebruikers door een vaste route aan te leggen is in mijn opinie een slechte gedachte, mensen gaan nu namelijk claimen dat ze ergens recht op hebben. De vaste route wordt neergelegd voor de toerist, niet omdat de local dit graag wilt.
Je wild als local wel eens anders rijden dan het vaste rondje en dat kan het gebeuren dat je op een single track even tegen het verkeer in rijd. Het zijn nu nog een paar paden waar je maar aan 1 kant in mag rijden. Er zullen in beide lussen nog palen erbij komen zodat er op een groot aantal paden een richtingsverkeer is. Ik rij zelf op doordeweekse dagen ook wel eens tegen de rijrichting in, meestal is het er rustig.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Vanochtend de blauwe en groene route gereden.
De coordinator had nog extra aanwijzingen gegeven over de blauwe route.

Er werd vandaag nog hard gewerkt om alles af te krijgen voor 05 oktober.

Er missen alleen nog palen bij het bosje van staats bosbeheer, ze proberen hier nog een vergunning voor te krijgen.
Je kan nu langs het SBB bos rijden en voor de motorcrossbaan links.

opgeschoonde track kan je hier downloaden.

Een overzicht op de kaart van beide routes kan je hier bekijken.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

1 van de leukere stukken uit groen is er al weer uit: de haal ik het wel, haal ik het niet klim plus de daarop volgende afdaling zijn volledig dichtgegooid en dus weer onbegaanbaar. Jammer

Nb. Achter Sonnevanck dus, komende vanaf het Cyriasischeveld
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Net op trailforks ook nog de trails van Harderwijk en Ermelo toegevoegd.
Ze staan nu nog ter beoordeling.
als ze goedgekeurd zijn dan komen ze ook zichtbaar op je Garmin en in de app.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Thierry le Brun schreef: wo 25 september 2019, 20:48 1 van de leukere stukken uit groen is er al weer uit: de haal ik het wel, haal ik het niet klim plus de daarop volgende afdaling zijn volledig dichtgegooid en dus weer onbegaanbaar. Jammer

Nb. Achter Sonnevanck dus, komende vanaf het Cyriasischeveld
Oef dat is slecht nieuws. Heb op de stijle afdaling een aantal mensen zien vallen, vraag me af of dat ook de oorzaak is.

Dat was inderdaad één van de leukste nieuwe stukken...
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

DennisP schreef: vr 27 september 2019, 07:37
Thierry le Brun schreef: wo 25 september 2019, 20:48 1 van de leukere stukken uit groen is er al weer uit: de haal ik het wel, haal ik het niet klim plus de daarop volgende afdaling zijn volledig dichtgegooid en dus weer onbegaanbaar. Jammer

Nb. Achter Sonnevanck dus, komende vanaf het Cyriasischeveld
Oef dat is slecht nieuws. Heb op de stijle afdaling een aantal mensen zien vallen, vraag me af of dat ook de oorzaak is.

Dat was inderdaad één van de leukste nieuwe stukken...
dan kun je er nog wel een paar stukken uithalen... :-?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik vermoed dat de meesten die op de groene route vallen geen of onvoldoende technische vaardigheden hebben. De groene lus is aardig technisch in vergelijking met de blauwe lus.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie