Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

slapbandje schreef: ma 16 september 2019, 07:34
Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 06:40

:roll: zo ellendig he, dat mensen willen dat er iemand betaalt voor al die routes.
Een vignet heb ik echter moeten mensen, in dit geval vrijwilligers van de trail crew, wel weten waar hun bevoegdheden liggen.
Er naar vragen mag iedereen echter is het van de zotte om mij de doorgang proberen te belemmeren indien ik betrokken personen er op wijs dat ik hen, als niet zijnde buitengewoon opsporingsambtenaar, niets hoef te tonen.
Jij bent leuk op feestjes, of niet?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mario070 schreef: ma 16 september 2019, 00:28 : een lange blonde duitse volledig in camouflage kleding op voor ons afdaling tegen kwamen :o en Patrick_V als één na laatste voor mij wel even die mevrouw te woord ging staan :roll: :-? en deze vrouw zegt bij mijn aankomst...., Ich rufe die Polizei :oops: zij net zo groot, als wij tweeën bij elkaar....en ik zeg tegen Patrick_V ik weet niet wat jij doet, maar ik ben pleite :lol: :lol: :lol:
Een alleraardigst type was dat ja.... ze begreep alleen niet dat ze bijna door 7 man was aangereden....

Het laatste stukje heb ik met beide voeten geremd 😂😂
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Qua dieren de meest indrukwekkende een eenzame wolf in Noord India en een ratelslang op Arizona trail....
De wolf was vrij snel weg, de ratelslang bleef luid ratelend gewoon zitten :o

foto met Iphone

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

yo-eddy schreef: ma 16 september 2019, 08:16 Qua dieren de meest indrukwekkende een eenzame wolf in Noord India en een ratelslang op Arizona trail....
De wolf was vrij snel weg, de ratelslang bleef luid ratelend gewoon zitten :o

foto met Iphone

Afbeelding
Dat zijn indrukwekkende ontmoetingen idd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vet!
Toch wel met een hope naafje terug gerateld he? 8)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

slapbandje schreef: ma 16 september 2019, 07:34
Makkelijk schreef: ma 16 september 2019, 06:40

:roll: zo ellendig he, dat mensen willen dat er iemand betaalt voor al die routes.
Een vignet heb ik echter moeten mensen, in dit geval vrijwilligers van de trail crew, wel weten waar hun bevoegdheden liggen.
Er naar vragen mag iedereen echter is het van de zotte om mij de doorgang proberen te belemmeren indien ik betrokken personen er op wijs dat ik hen, als niet zijnde buitengewoon opsporingsambtenaar, niets hoef te tonen.
Och och och. Die mensen van de trail crew zullen zich zo maar eens heel verantwoordelijk kunnen voelen omdat zij zich heel hard belangeloos inzetten voor het onderhoud van de paden zodat mensen zoals jij voor een luttel bedrag zich daarop het hele jaar door door kunnen vermaken. Treffen ze ineens een fraai exemplaar van een verzurende generatie die het allemaal gaat zitten verjuridiseren. Ik tref dit dagelijks: lekker moeilijk doen, zonder enig doel, maar alleen omdat het kan. Nou, ik zou met de andere leden van de trail crew me razendsnel over de route verspreid hebben zodat we je om de 200 meter staande kunnen houden. Dat ligt namelijk prima binnen de bevoegdheden. Fijne dag nog.
Laatst gewijzigd door Joepie de op ma 16 september 2019, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, doei !
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

cheeta schreef: zo 15 september 2019, 21:39 * Urinerende mevrouw midden op het pad...
Check... Holterberg, Chaudfontaine, ...
Die plek doet z'n naam eer aan dan..

:D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Tacoos schreef: zo 15 september 2019, 22:45 Een aantal jaren geleden stonden er op allerlei vreemde plekken fietsen in het bos, her en der een verdwaalde auto op plekken waar ik nog nooit auto's had gezien en liepen er allerlei vage lui rond die zeker niet gekleed waren voor een boswandeling.
Bleek er die nacht een illegale house party in het bos te zijn geweest die was opgerold door de politie.
Die lui zullen wel gevlucht zijn en 's anderdaags hun fiets/auto komen zoeken
Die fiets/auto was zo gevonden. :D
Die lui zullen wel op zoek geweest zijn naar "iets anders :o " dat ze snel hebben gedumpt toen de politie kwam om het feestje te beëindigen. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mario070 schreef: ma 16 september 2019, 00:28

Als deze kan, dan mag die van de Led's Ride Nideggen er ook nog bij :lol: :lol: een lange blonde duitse volledig in camouflage kleding op voor ons afdaling tegen kwamen :o en Patrick_V als één na laatste voor mij wel even die mevrouw te woord ging staan :roll: :-? en deze vrouw zegt bij mijn aankomst...., Ich rufe die Polizei :oops: zij net zo groot, als wij tweeën bij elkaar....en ik zeg tegen Patrick_V ik weet niet wat jij doet, maar ik ben pleite :lol: :lol: :lol:
Haha, dat weet ik nog, ja. Die had viking-genen ofzo 😂
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurf schreef: ma 16 september 2019, 08:50 Vet!
Toch wel met een hope naafje terug gerateld he? 8)
Het enige dat terug ratelde was in eerste instantie mijn hartslag :wink: ....... beest lag echt binnen "bereik" dus ik sprong eerst van mijn fiets en riep de rest te stoppen. Toen de situatie onder controle was konen we rustig foto's nemen en als je dan iets te dichtbij kwam ging de ratel harder. Achteraf (altijd achteraf) gewoon mazzel want ver genoeg in de outback om een beet niet te overleven, nu alleen een stoer verhaal erbij :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

laatst op de Veluwezoom een stelletje (gewoon op de MTB) waarvan de vrouw volledig in sluier(nikab?) was, en daaroverheen netjes een helm. Respect hoor...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vorige week nog, op Austerlitz Noord: een vrolijke vouwfietsert die blijkbaar via Google Maps navigatie op dat "fietspad" terecht was gekomen, aan de enorme smartphone op z'n stuur te zien.

Ik was eigenlijk te verbouwereerd om iets te zeggen behalve "bedankt" toen ik er langs ging :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Op de route Ede lag er een kudde soldaatjes te oefenen midden op het pad en het opperhoofd met mok koffie in de hand stond erbij en keek ernaar. Dwars doorheen gefietst en netjes elke zandhaas goedemorgen gewenst.

Als ik alle mooie verhalen hier lees is het bijzonder te noemen dat ik nog nooit een stelletje heb zien ochtendgymnastieken in het bos :)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Joepie de schreef: ma 16 september 2019, 08:56
slapbandje schreef: ma 16 september 2019, 07:34

Een vignet heb ik echter moeten mensen, in dit geval vrijwilligers van de trail crew, wel weten waar hun bevoegdheden liggen.
Er naar vragen mag iedereen echter is het van de zotte om mij de doorgang proberen te belemmeren indien ik betrokken personen er op wijs dat ik hen, als niet zijnde buitengewoon opsporingsambtenaar, niets hoef te tonen.
Och och och. Die mensen van de trail crew zullen zich zo maar eens heel verantwoordelijk kunnen voelen omdat zij zich heel hard belangeloos inzetten voor het onderhoud van de paden zodat mensen zoals jij voor een luttel bedrag zich daarop het hele jaar door door kunnen vermaken. Treffen ze ineens een fraai exemplaar van een verzurende generatie die het allemaal gaat zitten verjuridiseren. Ik tref dit dagelijks: lekker moeilijk doen, zonder enig doel, maar alleen omdat het kan. Nou, ik zou met de andere leden van de trail crew me razendsnel over de route verspreid hebben zodat we je om de 200 meter staande kunnen houden. Dat ligt namelijk prima binnen de bevoegdheden. Fijne dag nog.
Hoewel ik van mening ben dat we blij mogen zijn met een groep mensen die zich zo inzetten, ben ik het er absoluut niet mee eens dat zij zich ineens als een soort van BOA gaan gedragen.

De toon die men bij tijd en wijlen aansloeg in een vroeg stadium van bv de UHR stoorde mij enorm.
Je kon/kunt de (sommige) vrijwilligers nog geen veer in de reet duwen zonder op je vignet aangesproken te worden. :~

Het is hartstikke mooi dat men trots is op wat bereikt is, chapeau. Maar je zo verantwoordelijk voelen dat je politiemannetje gaat staan spelen én dat rechtvaardigt omdat je "toevallig" een "paar" zaterdagochtenden in het bos hebt staan harken, gaat mij wat ver.

Dit staat er op de site van de UHR:
* Ben ik strafbaar als ik zonder vignet gebruik maak van de route?
Ja! Sinds 1 februari 2015 ben je vignetplichtig als je gebruik maakt van de MTB-routes op de Utrechtse heuvelrug. Als je staande gehouden wordt door een BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) en je kan het vignet niet tonen, kan er een boete uitgeschreven worden.

Zo stoort mij ook de ontzettend flauwe opmerking over de mogelijke pesterijen die jij schetst, om iemand die gewoon rustig wilt fietsen ( onterecht dus zie boven) te vragen naar een vignet en dat zo nodig om de 200 meter te herhalen als het niet gaat zoals JIJ dat wilt.
Respect verkrijg je imho niet door iemand elke 200 meter staande te houden!

Ik vind het wel ontzettend goede reclame voor de routes op de UHR. Ik voel me er nu helemaal welkom. :-q
Laatst gewijzigd door Bowiex op ma 16 september 2019, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ohja, in Whistler nog een beer tegen gekomen op de trail. In het bikepark nog wel. Dat had ik echt nooit verwacht. Gelukkig een jonkie zonder moeder, dus die was ook zo weer weg.
Plaats reactie