Waarde van gebruikte mtb's

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wiel-Maat schreef: wo 11 september 2019, 21:49 Hmm. De eerste tekenen van het Cube-bashen beginnen zich al te vertonen.

:winkie:
Is geen Cube-bashen. Ik heb helemaal geen mening over Cube. Er werd gevraagd naar problemen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ok ff voor de duidelijkheid dan: dat was maar n geintje hoor, van dat cube bashen...

:winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RuudRuud schreef: wo 11 september 2019, 16:05 Heeft Tsjibiti een nieuw account? ;)
Nee, die hadden we vast wel herkent :lol:
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mad Wally schreef: wo 11 september 2019, 20:39
japie carbon schreef: wo 11 september 2019, 20:12 Wat voor cube problemen kom je tegen op dit forum???
Een goede vriend heeft zijn Cube frame mogen afschrijven vanwege een uitgelubberde bb.
Mogelijk had hij het kunnen redden door eerder in te grijpen toen hij speling voelde, maar toch...
Trek en Cannondale hebben hier ook last van. Elk merk met een vorm van geperste lagers kan hier last van hebben.

[deel verwijderd, draagt niet bij aan informatievoorziening/discussie. Nieuwsgierig? Bekijk de quotes]
Laatst gewijzigd door RuudRuud op do 12 september 2019, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

RuudRuud schreef: do 12 september 2019, 05:53
Mad Wally schreef: wo 11 september 2019, 20:39

Een goede vriend heeft zijn Cube frame mogen afschrijven vanwege een uitgelubberde bb.
Mogelijk had hij het kunnen redden door eerder in te grijpen toen hij speling voelde, maar toch...
Trek en Cannondale hebben hier ook last van. Elk merk met een vorm van geperste lagers kan hier last van hebben. Ik begrijp je standpunt en persoonlijke keuze maar niet gehinderd door enige kennis of algemene ervaring roepen dat merk X slecht is neigt naar stemmingmakerij.
Vergeet de machtige 'S' niet!


(specialized)
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het ging mij over bovengemiddeld veel problemen, dat is gewoon niet waar.

EN als er al bevengemiddeld veel zouden zijn dan kan dat nog best normal zijn, in absolute getallen zullen er ook veel meer Cubes rond rijden dan andere merken.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Als een merk veel fietsen verkoopt zoals Cube doet, en dit ook tegen scherpe prijzen zullen er relatief veel van deze fietsen in de markt zijn en zul je dus vergeleken met kleinere merken die meer high end verkopen meer problemen op het internet vinden. Heeft niks te maken met het merk , Cuba maakt prima fietsen anders waren ze ook nooit zo groot geworden. Veel verkocht is ook veel klachten, maar dat hoeft procentueel op de gehele verkoopaantallen nog niet veel te zijn. Ik heb geen aandelen en werk niet voor Cube, heb geen Cube en zal er waarschijnlijk ook nooit een rijden.

Cube
Cube
Cube :tong
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

bartsince1975 schreef: do 12 september 2019, 11:36 Als een merk veel fietsen verkoopt zoals Cube doet, en dit ook tegen scherpe prijzen zullen er relatief veel van deze fietsen in de markt zijn en zul je dus vergeleken met kleinere merken die meer high end verkopen meer problemen op het internet vinden. Heeft niks te maken met het merk , Cuba maakt prima fietsen anders waren ze ook nooit zo groot geworden. Veel verkocht is ook veel klachten, maar dat hoeft procentueel op de gehele verkoopaantallen nog niet veel te zijn. Ik heb geen aandelen en werk niet voor Cube, heb geen Cube en zal er waarschijnlijk ook nooit een rijden.

Cube
Cube
Cube :tong
Nee dat is duidelijk. Maar dat merk waar jij op rijdt is wel een heel obscuur merk, zo aan je profiel te zien: Zwolle... ik kende dat merk nog niet. Echt zo'n high-end merk zeker? ;)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zal vast toevallig zijn maar wel iets wat mij opvalt; de meeste foto's van gescheurde frame's en huilbuien over garantieafhandelingen betreffen bikes van zogenaamde 'exclusievere' merken.
Je weet wel, fietsen waarvan er relatief niet zoveel rondrijden hier in NL.
Als je een Cube hebt ben je de gelukkige eigenaar van een echte onvervalste éénheidsworst, dat is meteen ook de reden waarom ik er twee heb.

@TS; ik ben het met je eens dat de vraagprijzen voor gebruikte bikes op MP en websites van bikeshops (maar ook hier op het forum!) vaak aan de hoge kant zijn.
De vraagprijs wordt IMHO meestal vooral bepaald door te kijken naar wat andere adverteerders voor een vergelijkbare bak vragen.
En zo houden ze de prijs met elkaar lekker aan de hoge kant en blijven met hun schroot zitten. Droom lekker verder denk ik dan.
Als je een stuntprijs ziet, let dan vooral op (verborgen) schade, slijtage en afmontage.
Origineel hoort zo'n bike bijvoorbeeld een Fox vork te hebben maar om voor een leuk prijsje van zo'n bak af te kopen wordt er bijvoorbeeld een low-end Suntour onder gesleuteld.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

bartsince1975 schreef: do 12 september 2019, 11:36 Als een merk veel fietsen verkoopt zoals Cube doet, en dit ook tegen scherpe prijzen zullen er relatief veel van deze fietsen in de markt zijn en zul je dus vergeleken met kleinere merken die meer high end verkopen meer problemen op het internet vinden. Heeft niks te maken met het merk , Cuba maakt prima fietsen anders waren ze ook nooit zo groot geworden. Veel verkocht is ook veel klachten, maar dat hoeft procentueel op de gehele verkoopaantallen nog niet veel te zijn. Ik heb geen aandelen en werk niet voor Cube, heb geen Cube en zal er waarschijnlijk ook nooit een rijden.

Cube
Cube
Cube :tong
Ik wist niet dat er onder het bewind van Fidel Castro daar ook mtb's werden gemaakt. :winkie:

Ik heb wel een Cube. Prima ding. Fietst als een tierelier. Geen centje onderhoud vanwege de riemaandrijving. En het heeft ook nog eens een mooi modieus kleurtje, zwart.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Wiel-Maat schreef: do 12 september 2019, 11:43
bartsince1975 schreef: do 12 september 2019, 11:36 Als een merk veel fietsen verkoopt zoals Cube doet, en dit ook tegen scherpe prijzen zullen er relatief veel van deze fietsen in de markt zijn en zul je dus vergeleken met kleinere merken die meer high end verkopen meer problemen op het internet vinden. Heeft niks te maken met het merk , Cuba maakt prima fietsen anders waren ze ook nooit zo groot geworden. Veel verkocht is ook veel klachten, maar dat hoeft procentueel op de gehele verkoopaantallen nog niet veel te zijn. Ik heb geen aandelen en werk niet voor Cube, heb geen Cube en zal er waarschijnlijk ook nooit een rijden.

Cube
Cube
Cube :tong
Nee dat is duidelijk. Maar dat merk waar jij op rijdt is wel een heel obscuur merk, zo aan je profiel te zien: Zwolle... ik kende dat merk nog niet. Echt zo'n high-end merk zeker? ;)
Ik zal mijn profielfoto aanpassen aan mijn nieuwe fiets, nog obscuurder.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

bartsince1975 schreef: do 12 september 2019, 13:39
Wiel-Maat schreef: do 12 september 2019, 11:43

Nee dat is duidelijk. Maar dat merk waar jij op rijdt is wel een heel obscuur merk, zo aan je profiel te zien: Zwolle... ik kende dat merk nog niet. Echt zo'n high-end merk zeker? ;)
Ik zal mijn profielfoto aanpassen aan mijn nieuwe fiets, nog obscuurder.
Aha. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt! :-q
Plaats reactie