Photochromatic zonnebrillen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ad58 schreef: wo 11 september 2019, 22:17 Haha, was mij al opgevallen Wiel-Maat! Maar ik doelde eigenlijk meer op relatie tot de Rudy nu.
:D

Aha ok. Maar dat stond er niet bij he. :winkie: :kiss:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat komt omdat ik mijn zonnebril nog op had 8) ... Ik had kunnen zweren dat ik het had getypt...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Hier ook de Futurumbril een half jaar in gebruik, bevalt heel goed, zou 'm zo weer aanschaffen. Pasvorm voor mij ook prima.
Ik gebruik 'm van overdag felle zon tot bijna donker. Echt 's nachts (woonwerk ploegendienst) verwissel ik 'm wel voor een transparante bril.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vond de Rudy een stukje lekkerder zitten en hij straalde een stukje meer kwaliteit uit. Uiteindelijk was dat ding ook vrij onverwoestbaar gebleken bij een aanrijding met een boom die helm en voorhoofd sloopte (dankzij de bril kon ik gehecht worden). Maar bijna 200 euro betalen voor een bril en dan na 3 jaar toch een bekraste lens, die niet meer leverbaar is, dat is gewoon een beetje jammer... Ik kan vast klagen over garantie en dat op zo'n duur product misschien ook krijgen maar ik besloot toch maar een andere weg in te slaan. :-q

Qua lens vind ik de futurum even goed en misschien zelfs iets beter in het donker. Qua comfort iets minder maar al met al koop ik liever 3x die futurum dan 1x de rudy.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ad58 schreef: wo 11 september 2019, 22:35 Dat komt omdat ik mijn zonnebril nog op had 8) ... Ik had kunnen zweren dat ik het had getypt...
:lol:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik koop geen dure brillen meer..
Mijn Rudy Tour editie loopt nu een Fransman mee rond (waarschijnlijk uit portiervak van de auto gevallen), en mijn laatste AGU bril (niet duur) ligt ergens in de buurt van Hotel van Marion, Oostvoorne. Op het dak van de auto laten liggen met Bontrager handschoenen..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik koop ook geen dure brillen meer, raak ze ook nog wel eens kwijt. Dus geen mening over de dure merken.

Ik heb een fotochromatische bril van Decathlon en een van Lidl.
De Lidl is het fijnste. Reageert snel en de pasvorm is voor mij perfect.
De Decathlon is iets donkerder en iets trager (of de vertraging valt meer op omdat de bril donkerder is).
Pasvorm is voor mij wel OK, maar iets minder dan die vd Lidl.
Met de bril vd Lidl kan ik vol gas vanaf het open veld het bos inrijden zonder dat ik een zwart gat inrijd.

Omdat mn ogen niet meer zo goed zijn als roeger draag ik lenzen. Dat geeft meer vrijheid bij het kiezen van een zonnebril.
En laat meer geld over om aan de fietshobby te besteden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie