Freeride zuid holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Oke her is misschien een beetje vreemde vraag,

In zuid holland zijn weillanden zat weet iemand een terrein (liefst ergens in het groene hart) waar we een soort van freeride plek met jumps en schanzen kunnen aanleggen. Het moet tof zijn om over sloten te springen of een wallride te maken over een sloot. Ik werk vrijwillig mee aan de bouw

Groeten lars van dooijeweert
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Wie lijkt het trouwens een leuk plan?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Op zich n leuk plan maar ik denk dat t merendeel van de weilanden toch boeren- of gemeentebezit zijn en dat je daar niet zomaar even allerlei schansen ed. neer kan gaan leggen. Of had je daar al voorwerk naar gedaan en is er wel ergens grond voor beschikbaar met toestemming bv?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Grappig, ik speel ook met het plan om hier in de buurt rond te vragen naar een leegstaand / braakliggend weiland.
Of je er ook daadwerkelijk wallrides en drops kunt gaan "bouwen" wordt een ander verhaal. maar zolang het aarde blijft is het geen bouwwerk toch? :P

Hou er wel rekening mee dat boeren overal geld in zien, dus dat je er waarschijnlijk een vergoeding voor zult moeten betalen....
Met hoeveel man zijn jullie? Of ben je alleen?

En wat versta je onder zuid holland?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Maar een grondeigenaar blijft verantwoordelijk voor wat er op z'n grond gebeurt. In het kader van de aansprakelijkheid happen ze niet zo snel.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Mark-V schreef: ↑di 10 september 2019, 08:10 Hou er wel rekening mee dat boeren overal geld in zien, dus dat je er waarschijnlijk een vergoeding voor zult moeten betalen....
Okeeej, misschien word ik hier onterecht getriggerd, maar vanwaar het 'overal geld in zien'? Mag ik hier uit concluderen dat ik van harte welkom ben om in je gazon te spitten? Grond is niet bepaald gratis hΓ©. Helemaal niet in het groene hart...
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Mark-V schreef: ↑di 10 september 2019, 08:10 Grappig, ik speel ook met het plan om hier in de buurt rond te vragen naar een leegstaand / braakliggend weiland.
Of je er ook daadwerkelijk wallrides en drops kunt gaan "bouwen" wordt een ander verhaal. maar zolang het aarde blijft is het geen bouwwerk toch? :P

Hou er wel rekening mee dat boeren overal geld in zien, dus dat je er waarschijnlijk een vergoeding voor zult moeten betalen....
Met hoeveel man zijn jullie? Of ben je alleen?

En wat versta je onder zuid holland?

oke alleen aarde is natuurlijk ook al harstikke leuk, ik ben alleen misschien kan ik nog wel iemand fixen. ik woon zelf in bodegraven dus mijn voorkeur gaat uit naar dit gebied Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Bodegraven? Dan zit je een half uurtje rijden (met de auto) van bikepark Utrecht vandaan..... optie?
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

baron062 schreef: ↑di 10 september 2019, 17:24 Bodegraven? Dan zit je een half uurtje rijden (met de auto) van bikepark Utrecht vandaan..... optie?
met de auto ja. (ik ben 14 jaar) beetje lastig en weet ook niet echt goeie street riding plekken. of jullie wel?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

lavadomtb schreef: ↑di 10 september 2019, 17:31
baron062 schreef: ↑di 10 september 2019, 17:24 Bodegraven? Dan zit je een half uurtje rijden (met de auto) van bikepark Utrecht vandaan..... optie?
met de auto ja. (ik ben 14 jaar) beetje lastig en weet ook niet echt goeie street riding plekken. of jullie wel?
Dan zou ik je zoekgebied aanpassen van "zuid-holland" naar "Bodegraven".....
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

baron062 schreef: ↑di 10 september 2019, 18:42
lavadomtb schreef: ↑di 10 september 2019, 17:31

met de auto ja. (ik ben 14 jaar) beetje lastig en weet ook niet echt goeie street riding plekken. of jullie wel?
Dan zou ik je zoekgebied aanpassen van "zuid-holland" naar "Bodegraven".....

tot een straal van 15 km

weet je nog goede street rides?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

wamske schreef: ↑di 10 september 2019, 14:30
Mark-V schreef: ↑di 10 september 2019, 08:10 Hou er wel rekening mee dat boeren overal geld in zien, dus dat je er waarschijnlijk een vergoeding voor zult moeten betalen....
Okeeej, misschien word ik hier onterecht getriggerd, maar vanwaar het 'overal geld in zien'? Mag ik hier uit concluderen dat ik van harte welkom ben om in je gazon te spitten? Grond is niet bepaald gratis hΓ©. Helemaal niet in het groene hart...
Ik kan me best mensen voorstellen die genoeg land hebben dat ze niet weten wat ze ermee moeten. Dat is hier in de buurt niet zo heel vreemd. Maar ruikt het naar inkomen (en dat is ook logisch, mee eens) dan zit de typische boer daar vaak direct bovenop.

Niets raars, maar toch waarschijnlijk iets waar TS niet aan gedacht heeft....
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Misschien kun je een boer vinden die niet weet wat hij met zijn grond aanmoet, maar met een gemiddelde prijs van rond de 60k per hectare (stukje van 100 bij 100), acht ik die kans niet zo groot.

Mark-V schreef: ↑di 10 september 2019, 21:59
wamske schreef: ↑di 10 september 2019, 14:30

Okeeej, misschien word ik hier onterecht getriggerd, maar vanwaar het 'overal geld in zien'? Mag ik hier uit concluderen dat ik van harte welkom ben om in je gazon te spitten? Grond is niet bepaald gratis hΓ©. Helemaal niet in het groene hart...
Ik kan me best mensen voorstellen die genoeg land hebben dat ze niet weten wat ze ermee moeten. Dat is hier in de buurt niet zo heel vreemd. Maar ruikt het naar inkomen (en dat is ook logisch, mee eens) dan zit de typische boer daar vaak direct bovenop.

Niets raars, maar toch waarschijnlijk iets waar TS niet aan gedacht heeft....
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

wamske schreef: ↑wo 11 september 2019, 12:30 Misschien kun je een boer vinden die niet weet wat hij met zijn grond aanmoet, maar met een gemiddelde prijs van rond de 60k per hectare (stukje van 100 bij 100), acht ik die kans niet zo groot.

Mark-V schreef: ↑di 10 september 2019, 21:59
Ik kan me best mensen voorstellen die genoeg land hebben dat ze niet weten wat ze ermee moeten. Dat is hier in de buurt niet zo heel vreemd. Maar ruikt het naar inkomen (en dat is ook logisch, mee eens) dan zit de typische boer daar vaak direct bovenop.

Niets raars, maar toch waarschijnlijk iets waar TS niet aan gedacht heeft....
Een boer misschien niet zo gauw, maar mensen die een groot vrijstaand huis kopen en daar een lap grond bij krijgen kan een ander verhaal zijn (ik kern er verschillenden)
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

als iemand een stukje grond weet laat maar horen hoor :D :D :D
Plaats reactie