Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

jandeman schreef: di 10 september 2019, 10:56 Is er ondertussen een GPX bestand van de route`s?
Als iemand mij daar aan kan helpen :)
janlaos@hotmail.com

Vast bedankt :)
Blauw is nog steeds geen lus, en groen wordt nog verder uitgebreid naar het noord-oosten, ik mail je wat de huidige situatie is.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik zag gisteren op facebook dat ze palen met blauwe bordjes hebben opgehaald. De kans is aanwezig dat de blauwe lus binnenkort klaar is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jandeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 - Giant Full E+0

dverhaar schreef: di 10 september 2019, 11:39
jandeman schreef: di 10 september 2019, 10:56 Is er ondertussen een GPX bestand van de route`s?
Als iemand mij daar aan kan helpen :)
janlaos@hotmail.com

Vast bedankt :)
Blauw is nog steeds geen lus, en groen wordt nog verder uitgebreid naar het noord-oosten, ik mail je wat de huidige situatie is.
Top, Dank je wel :)
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

zwaantje schreef: di 10 september 2019, 11:53 Ik zag gisteren op facebook dat ze palen met blauwe bordjes hebben opgehaald. De kans is aanwezig dat de blauwe lus binnenkort klaar is.
Volgens een reactie op Facebook staat de opening gepland voor 5 oktober.
8)
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dat is behoorlijk snel, komt ook deels omdat het nog niet uitgepijlde deel al bestaande paden zijn.

Het is in ieder geval wel kilometers maken met veel singletrack kilometers dus gegarendeerd moe worden :-q
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Big Deef schreef: do 12 september 2019, 14:17 Dat is behoorlijk snel, komt ook deels omdat het nog niet uitgepijlde deel al bestaande paden zijn.

Het is in ieder geval wel kilometers maken met veel singletrack kilometers dus gegarendeerd moe worden :-q
Het laatste stukje wat ze moeten doen zijn voornamelijk bestaande paden en singletracks. Ik heb gisteren de blauwe lus nog gereden, het viel me op dat de laatste 1,5 km nog van palen moeten voorzien. Het zal me niets verbazen dat ergens halve wege volgende week de blauwe lus helemaal rond is uitgezet met pijlen(er hangt dan hier en daar nog wel een zwarte bordje tussen).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Dat zou mooi zijn, Tot nu toe alleen nog maar Blauw A->B en de kleine Blauw/Zwart combi lus gereden, zeer benieuwd hoe de volledige Blauwe lus eruit ziet, en dan moeten we Groen ook nog doen, met de toekomstige detour over Rood / Trek test track.
Wat een keuzes allemaal! :-q
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Groene lus hebben ze tijdelijk rond uitgezet, het is nu een rondje van 22KM. De laatste 10KM van de groene route moest iets met de ondergrond gebeuren. Het laatste stukje van de blauwe route wat ze nog moeten uitpijlen kun je in principe op gehoor kunnen navigeren, het is immers het stukje naar de motorcrossbaan wat min of meer rechtdoor is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dat zou helaas ook betekenen dat de slechte gedeeltes van de oude zwarte route er ook in komen...

Had gehoopt/verwacht dat ze dat ook zouden aanpakken.
Just do Ti, or did i die?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Big Deef schreef: do 12 september 2019, 17:28 Dat zou helaas ook betekenen dat de slechte gedeeltes van de oude zwarte route er ook in komen...

Had gehoopt/verwacht dat ze dat ook zouden aanpakken.

Die is (in mijn ogen) een stuk beter te rijden tegenwoordig. Ben het zelfs gaan waarderen, waar ik het voorheen een klotestuk vond.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Het stuk vlak achter het asiel tot aan de oversteek vind ik anders echt wel slecht, en het eerste stuk als je de eendenparkweg bent overgestoken.

Nu het nog droog is gaat het nog wel maar straks als het regent is het daar simpelweg gewoon niet te doen, en nee.... Ik kan echt wel rijden en hoef ook geen glad geplaveide route alleen loopt het gewoon slecht en er zijn veel te grote kuilen in de route waardoor je absoluut geen ritme kan houden
Just do Ti, or did i die?
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Het stuk van de "oude" route naar de hei vind ik wat tegenvallen. Heb wel begrip voor deze oplossing.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het oude gedeelte langs de N302 hebben ze op een paar punten wat verlegt maar is grote deels het zelfde. Verderop is ook nog een stuk het zelfde als de oude route(paaltje 19 t/m 25).
boskees schreef: do 12 september 2019, 19:45 Het stuk van de "oude" route naar de hei vind ik wat tegenvallen. Heb wel begrip voor deze oplossing.
Ik het stuk van de oude route naar de hei ook wat tegen vallen, ik had eerlijk gezegd een nieuwe sinletrack verwacht.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Vandaag even geprobeerd de nieuwe blauwe lus vóór de oude route te vinden en heb daardoor een vraag voor de mensen die hier al wat langer rondrijden: Over de hei lopen diverse onverharde paden, o.a. richting de Schaapskooi, mag je die met de MTB gebruiken?
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

dverhaar schreef: vr 13 september 2019, 19:19 Vandaag even geprobeerd de nieuwe blauwe lus vóór de oude route te vinden en heb daardoor een vraag voor de mensen die hier al wat langer rondrijden: Over de hei lopen diverse onverharde paden, o.a. richting de Schaapskooi, mag je die met de MTB gebruiken?
Ja, dat mag gedoogd. Altijd beleefd blijven naar wandelaars, zelfs als ze de honden los hebben lopen en met drones je van je fiets af vliegen :)

De blauwe lus is bijna geheel rond zag ik gisteravond.
Als je oversteekt bij de N796 en die weg volgt die naar de hei gaat kom je de blauwe paaltjes al tegen. Deze wijzen je naar het houten bankje van Bas, daarna gaat het richting Het Keteltje.
Wanneer je het bos weer induikt staat er weer een blauw paaltje waar een stukje nieuw pad is. (Dat ligt er al een tijdje, maar nu met paaltjes) vervolgens wordt je langs de hei richting de motorcrossbaan gestuurd, waar een heerlijk bochtige trail wacht ;)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie