Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

houthakkertje schreef: zo 8 september 2019, 10:20 Hoe tevreden zijn jullie over de nobby nic van schwalbe? Na bijna een jaartje en 2000km is mijn achterband schwalbe rapid rob aan vervanging toe. Welke zouden jullie adviseren? Fiets alles met binnenband. Voor ligt schwalbe tough tom erop, deze kunnen nog een tijdje.
Wat fiets ik ermee? Zoveel mogelijk trails Brunssumerheide, ede, Oostenrijk, duitsland,ardennen.
Als het dan moet: Tough Tom naar achteren en die Nobby Nic aan de voorkant. Dat is een enorme verbetering!

Nobby Nic als voorband: aardig, maar inmiddels door veel andere merken voorbij gestreefd. Ik zelf zweer momenteel aan de voorkant bij een Wolfpack Trail en heb veel andere banden geprobeerd! Maar er zijn er hier een hoop tevreden over de Maxxis Forekaster (die ik dan weer niet ken).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

NoNi is een allemansvriend, kan alles een beetje. Dan zit je wat mij betreft met een Mountain King beter voor in het buitenland.

De Wolfpack trail nog niet getest, ik wacht op de 2.35. Op het oog zeg ik, de Wolfpack trail is meer een aan/ uitband.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb de NoNi (2.35) en WP Trail allebei in 29 en het Wolfje vind ik voorspelbaarder/beter.
De Noni vond ik altijd een hele fijne band maar naarmate ik beter ben gaan fietsen ga ik wat harder en met harder de bochten en dan wil de Noni nog wel eens onverwachts uitbreken.
Met Wolfpack trail is me dat nog niet gelukt dus wat mij betreft 1-0 voor de trail.

Ik heb best veel banden en een van de voorbanden die mij heel erg goed erg goed bevalt als allrounder is de WTB Vigilante 2.3 TCS Light High grip. Rolt redelijk vergelijkbaar met een Noni, maar heel veel meer grip.
Volgend weekend gaan we 3 dagen touren in de Ardennen en dan gaat die er ook weer op.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: zo 8 september 2019, 11:49 Op het oog zeg ik, de Wolfpack trail is meer een aan/ uitband.
Dat is 'ie dus niet! In het grensbereik - wat al zeer ver weg ligt - glijdt hij juist heel voorspelbaar. Vindt meestal meteen weer grip en anders blijf je rustig door glijden.

Ene Suravida schijnt dezelfde ervaring te hebben, zoals hij laatst meldde.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Lars TB schreef: zo 8 september 2019, 22:28
Jurriaan schreef: zo 8 september 2019, 11:49 Op het oog zeg ik, de Wolfpack trail is meer een aan/ uitband.
Dat is 'ie dus niet! In het grensbereik - wat al zeer ver weg ligt - glijdt hij juist heel voorspelbaar. Vindt meestal meteen weer grip en anders blijf je rustig door glijden.

Ene Suravida schijnt dezelfde ervaring te hebben, zoals hij laatst meldde.
+1
Voor mij staat de WP-T ook als absolute nr1 als voorband
Achterband ben ik daar integen nog niet uit
Op moment Scorpion R, Ralph en WP-R aan het testen
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb op de MTB de Continental Crossking Protections zitten.
Prima band, maar ik heb het idee dat de grip op de voorkant wat minder is dan van de concurrenten.
Heeft iemand een idee hoe de Wolfpack Trail zich verhoud tot de Crossking?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: ma 9 september 2019, 09:50 Ik heb op de MTB de Continental Crossking Protections zitten.
Prima band, maar ik heb het idee dat de grip op de voorkant wat minder is dan van de concurrenten.
Heeft iemand een idee hoe de Wolfpack Trail zich verhoud tot de Crossking?
De Cross King was mijn favoriet bij droge omstandigheden, maar zodra er een dun laagje stof/zand op de trail komt, dan neemt de grip weer wat af en dan blijft de WP-T wel grip leveren.

Het grootste probleem waarom ik met de Conti ben gestopt is dat zelfs de Protection versie niet genoeg steun in het karkas gaf, dat ik echt nog een paar tienden meer druk moest rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Beiden punten herken ik ook.
Zeker in de zomer op de UHR wil de voorkant daarom nog weleens wegglijden.
Vanwege het karkas was ik al overgestapt van de Racesport versie naar de Protection wat al een flinke verbetering geeft, maar dan moet je niet onder de 1,7 bar komen...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik prefereer Vittoria Barzo ten opzichten van Cross King. Barzo is net wat grovere kan goed overweg met lage druk.
Belangrijke noot is de instellen van de juiste druk. Ik liet mij gisteren verrassen, 1.45 bar is teveel, 1.3 is top (ik weg schoon aan de haak 72kg, met gear 75. MBT 13,5 denk ik). Lagere spanning scheelde echt veel qua grip en dus snelheid hoog kunnen houden op Amerongen (ik had eerst mijzelf de schuld gegeven, al een tijdje niet gereden en dan gelijk het materiaal de schuld geven is zo makkelijk :kiss: )

@LarsTB
Goed om te lezen dat ie voorspelbaar is. Welke breedte meet de band? (Zelf gemeten :-q )
Is de WP trail niet te grof voor in NL? ALs je die vergelijkt met NoNi lijkt mij dat.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Of de band niet te grof is vroeg ik mij ook af.
Een beetje snelheid houden en dus een lage rolweerstand vind ik wel prettig. :-)
ik kan helaas nog geen overzicht vinden van alle Wolfpack banden met een beschrijving voor welke ondergrond ze bedoelt zijn, hoe het zit met de rolweerstand e.d.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Afgelopen week een eerste rondje met Pirelli-rubber in het bos gereden.

Het ging niet hard, aangezien ik de banden heb gemonteerd op mijn single speed, en ik nog het verzet voor het NKSS in Sittard op de fiets had.

Maar de banden 2.4 medium voor, en 2.2 rear achterop doen het prima! Lekker veel grip en het rolt ook lekker licht.

Nog even spelen met de luchtdruk, maar dit belooft veel goeds!! :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Lars TB schreef: ma 9 september 2019, 10:07 ..maar zodra er een dun laagje stof/zand op de trail komt, dan neemt de grip weer wat af en dan blijft de WP-T wel grip leveren.
Dit klinkt me als muziek in de oren wetende hoe jij ongeveer rijdt 8)
Tot nu toe blijft hier alles schuiven, hoe goed ik hem ook in de grond druk/kantel/naar voren hang.. bij de MinionDHF is de grens het meest duidelijk en herpakt zich het best na uitbreken maar met die band rijdt ik in NL liever niet.
Dus ik ben benieuwd op wat voor binnendiameter velg jullie de WP T rijden? Neem aan dat 25mm het meest ideale is, maar hoe doet hij het op bijv. 30mm?
'BUILT not Bought '
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: ma 9 september 2019, 10:28 @LarsTB
Goed om te lezen dat ie voorspelbaar is. Welke breedte meet de band? (Zelf gemeten :-q )
58 mm, dus bijna 2.3. Op een 30 mm velg (@HdB)

(Na de winter wordt 2.4 en 2.6 leverbaar)
Jurriaan schreef: ma 9 september 2019, 10:28 @LarsTB
Is de WP trail niet te grof voor in NL? ALs je die vergelijkt met NoNi lijkt mij dat.
awinkel schreef: ma 9 september 2019, 10:42 Of de band niet te grof is vroeg ik mij ook af.
Een beetje snelheid houden en dus een lage rolweerstand vind ik wel prettig. :-)
ik kan helaas nog geen overzicht vinden van alle Wolfpack banden met een beschrijving voor welke ondergrond ze bedoelt zijn, hoe het zit met de rolweerstand e.d.
Tja... . Nu heb je voor minder last van de rolweerstand dan achter. En ga ik voor een relatief lichte band met veel grip. Dat was dus het laatste jaar de Michelin Wild G'Ripper Advanced in 2.25 (61 mm op een 30 mm velg!) en die loopt ook niet echt licht, maar dat voel je vooral als achterband. De WP-T 2.25 loopt niet voelbaar zwaarder aan de voorkant, maar ook hier voel je dat die achterkant extra rolweerstand geeft. In beide gevallen is het geen Magic Mary 2.35 in Snakeskin Addix Soft, laat staan de SG in Addix Ultrasoft. Die voelen als voorband al aan alsof je met een lekke band rijdt of je rem behoorlijk aan loopt (als je die banden in NL rijdt). De WP-T houd mij dus niet voelbaar op op een afdaling als de Snakerun op Hoge Ginkel (UHR), wat zo een Mary wel doet.

Aan de achterkant heb ik iets met weinig rolweerstand, momenteel een Racing Ralph.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: zo 8 september 2019, 22:28
Jurriaan schreef: zo 8 september 2019, 11:49 Op het oog zeg ik, de Wolfpack trail is meer een aan/ uitband.
Dat is 'ie dus niet! In het grensbereik - wat al zeer ver weg ligt - glijdt hij juist heel voorspelbaar. Vindt meestal meteen weer grip en anders blijf je rustig door glijden.

Ene Suravida schijnt dezelfde ervaring te hebben, zoals hij laatst meldde.
Die ervaring deel ik ook.
Heb de Wolfpack trail zowel voor als achter op m'n 29er wielen voor m'n Scott Genius liggen.
Ze glijden wel als je de grens opzoekt maar idd heel voorspelbaar. Ik heb er nog geen rare fratsen meegemaakt.
Erg lekker allround bandje. :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Herman de Biker schreef: ma 9 september 2019, 13:15
Dit klinkt me als muziek in de oren wetende hoe jij ongeveer rijdt 8)
Dit vind ik wel een heel belangrijk zinnetje in het hele banden review verhaal.
Ik kan alleen wat met advies van mensen waarvan ik weet hoe, wat en waar ze rijden.

Als er hier een 100mm HT marathon rijder een bepaalde band aanprijst zonder dat je weet wie hij is, waar en hoe hij rijdt heb je er als trail rijder niet veel aan. :bier: :bier:
Laatst gewijzigd door Jefro98 op ma 9 september 2019, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie