Mag op slot Opzoek naar tweedehands remschijven of set

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Omdat mijn trek x caliber 8 goedkope schimano remschijven en remmen heeft en ik ze graag wil upgraden ben ik opzoek naar betere 6 bouts remschijven van 180mm of 180mm achter en 203 voor. Het liefst schijven die ook metal blokken aankunnen. Wil niet meer dan €40 besteden aan een set schijven of €40 aan een remset.

Heeft iemand nog wat leuks liggen? Wat ook echt als een upgrade beschouwt kan worden?
Nu heb ik, als ik het goed heb, shimano m315 remmen.
Laatst gewijzigd door bijkerk0318 op wo 11 september 2019, 09:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Bedoel je 40euro in totaal voor 2 schijven en 2 remmen? In dat geval zul je er niet heel veel op vooruit gaan denk ik...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Crasstest schreef: do 5 september 2019, 19:16 Bedoel je 40euro in totaal voor 2 schijven en 2 remmen? In dat geval zul je er niet heel veel op vooruit gaan denk ik...
Denk dat je met die €40 helemaal niets opschiet :wink:
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Zoals ik het lees 4 tientjes voor 2 schijven...

Hoezo zouden je huidige schijven geen metal blokken aankunnen?
Wat is het probleem met je remmen? 315's zijn namelijk prima stoppers voor hier in NL.

Ik zou 4 tientjes in nieuwe remblokken investeren.
Schijven opschuren en goed ontvetten, nieuwe blokken erin. inremmen en gas erop.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bijkerk0318 schreef: do 5 september 2019, 11:44 Wil niet meer dan €40 besteden aan een set schijven/ remset.
Hier staat toch wel degelijk remset?
En volgens mij, kan het mis hebben, worden er voor de M315 geen metalpads gemaakt.

Los van dat, ik hen de M315 op m'n LTHT geupgrade met ZEE remhendels. Dat remt niet harder maar grijpt meer en met minder moeite aan. Maar die upgrade kost 5 tientjes + verzendkosten.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Globe schreef: vr 6 september 2019, 11:51 Hoezo zouden je huidige schijven geen metal blokken aankunnen?
Goedkopere remschijven zijn meestal niet geschikt voor metalen blokken.
modder zuigt!
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Crasstest schreef: do 5 september 2019, 19:16 Bedoel je 40euro in totaal voor 2 schijven en 2 remmen? In dat geval zul je er niet heel veel op vooruit gaan denk ik...
Ik was niet helemaal duidelijk in de omschrijving. €40 voor 2 remschijven of €40 voor een remset.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

TenZNL schreef: vr 6 september 2019, 12:48
bijkerk0318 schreef: do 5 september 2019, 11:44 Wil niet meer dan €40 besteden aan een set schijven/ remset.
Hier staat toch wel degelijk remset?
En volgens mij, kan het mis hebben, worden er voor de M315 geen metalpads gemaakt.

Los van dat, ik hen de M315 op m'n LTHT geupgrade met ZEE remhendels. Dat remt niet harder maar grijpt meer en met minder moeite aan. Maar die upgrade kost 5 tientjes + verzendkosten.
Vorige winter heb ik met metalblokjes gereden, weet niet meer hoe ik die gevonden heb, later ontdekte ik dat er op de schijven staat: only resin.
Voor in het buitenland zou het fijner zijn als de remmen iets beter remmen. Nieuwe schijven is geen noodzaak, maar een kleine upgrade omdat het kan.

Misschien is een set betere remhendels een beter idee. Ik ga eens rondkijken
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bijkerk0318 schreef: za 7 september 2019, 09:02 Vorige winter heb ik met metalblokjes gereden, weet niet meer hoe ik die gevonden heb, later ontdekte ik dat er op de schijven staat: only resin.
Voor in het buitenland zou het fijner zijn als de remmen iets beter remmen. Nieuwe schijven is geen noodzaak, maar een kleine upgrade omdat het kan.

Misschien is een set betere remhendels een beter idee. Ik ga eens rondkijken
Wat voor diameter schijven heb je nu?

Voor de LTHT had ik deze besteld:
ZEE Rechts en Zee Links

Bij Bike24 kan je voor ongeveer hetzelfde geld ook de Deore M6000 hendels vinden.

Of, als je iets meer wilt uitgeven, direct upgraden naar een 4piston voorrem
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

TenZNL schreef: za 7 september 2019, 10:48
bijkerk0318 schreef: za 7 september 2019, 09:02 Vorige winter heb ik met metalblokjes gereden, weet niet meer hoe ik die gevonden heb, later ontdekte ik dat er op de schijven staat: only resin.
Voor in het buitenland zou het fijner zijn als de remmen iets beter remmen. Nieuwe schijven is geen noodzaak, maar een kleine upgrade omdat het kan.

Misschien is een set betere remhendels een beter idee. Ik ga eens rondkijken
Wat voor diameter schijven heb je nu?

Voor de LTHT had ik deze besteld:
ZEE Rechts en Zee Links

Bij Bike24 kan je voor ongeveer hetzelfde geld ook de Deore M6000 hendels vinden.

Of, als je iets meer wilt uitgeven, direct upgraden naar een 4piston voorrem
Ik gok dat ik nu 180 heb. Top, thnx voor de tip
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Meten is weten, he? (staat op je schijf als het goed is)
Bij de laatste optie moet je natuurlijk later nog wel de rechter remhendel vervangen :wink:
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

TenZNL schreef: za 7 september 2019, 11:42 Meten is weten, he? (staat op je schijf als het goed is)
Bij de laatste optie moet je natuurlijk later nog wel de rechter remhendel vervangen :wink:
Zodra ik terug ben van werken ga ik ze opmeten ;)

Haha, ik ga denk ik een mooi setje remhendels kopen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een bleedsetje heb je?
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

TenZNL schreef: za 7 september 2019, 12:32 Een bleedsetje heb je?
Nope helaas niet en weet zelf ook niet hoe ontluchten moet. Voor €20 kan ik de remmen laten ontluchten en voor €20 kan ik een m6000 remhendel kopen op wiggle.
Past mooi in m'n budget👌 of is ontluchten een makkie? En is het aan te raden om een ontluchtingsset te kopen en het zelf te doen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is niet heel moeilijk maar dat ben ik :)
Check anders op youtube voor wat filmpjes en bepaal dan of je dat zelf aandurft. Een bleedsetje kost iets van €16,- en een potje olie €6,-
Gesloten