MTB Mannen en Vrouwen 50 en 50+

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Over een half jaar mag ik bij de 60-plussers meerijden. Langzaam rijden en rustig aan doen, doe ik nog niet aan. Ik zit sinds 40 jaar op de racefiets en sinds 20 op de mtb. In mijn leeftijdsklasse kan ik nog met de besten meekomen en om eerlijk te zijn bij heel veel gasten van wie ik inmiddels de vader zou kunnen zijn (hun moeders wilden niet) ook.
Wedstrijden rijd ik niet meer. Daar heb ik de motivatie niet meer voor, maar de onderlinge competitie ga ik niet uit de weg. Na 150 á 200km zit iedereen stervend in mijn wiel.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Snelle Buffer weet niet volgens mij niet wat 'ie meemaakt.
Rekent op een soort lotgenotentopic waarin 50+erts bij elkaar op de schouders kunnen uithuilen omdat ze constateren dat het met allerlei (MTB) prestaties bergafwaarts gaat.
Komen er allerlei 50+ members hier hun punt maken dat ze nog geen spoortje van bejaarden tempo kunnen ontdekken :lol:
Misschien hoort die ontkenningsfase ook wel bij de midlife perikelen :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jan Willem schreef: wo 4 september 2019, 11:08 Snelle Buffer weet niet volgens mij niet wat 'ie meemaakt.
Rekent op een soort lotgenotentopic waarin 50+erts bij elkaar op de schouders kunnen uithuilen omdat ze constateren dat het met allerlei (MTB) prestaties bergafwaarts gaat.
Komen er allerlei 50+ members hier hun punt maken dat ze nog geen spoortje van bejaarden tempo kunnen ontdekken :lol:
Misschien hoort die ontkenningsfase ook wel bij de midlife perikelen :winkie:

Snap dan ook niet waarom hij zichzelf "Snelle" Buffer noemt. Voortkruipende of Tergend Langzame Buffer zou gepaster zijn. :tong
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zou het ? 8)

Ach alles is een “midlife” crisis , maar goed uithuilen hoef ik niet , als ik wil huilen doe ik dat wel tijdens het fietsen als ik mijn zadel niet meer lekker vindt zitten . :lol:

De voice senior ?, daar had ik nog niet aangedacht , maar AD heeft het goed verwoord daarbij is de “ koffie die is doorgelopen” niet goed onder controle te houden :cry:

Laat ik het maar bij mijn rondjes op de UHR houden waar menig “ aanhaker” het laat afweten omdat “opa” toch iets te veel turbo heeft op zijn tijd. :winkie:

Voor de rest ; enjoy !

** neemt nog een trek van z’n Agio **
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op wo 4 september 2019, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

prachtig topic dit :bier:
al die verschillende stadia van ontkenning en acceptatie
(zelf zit ik nog in de ontkenningsfase, maar dat mag ook, want ik ben nog geen 50)
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 11:17
Jan Willem schreef: wo 4 september 2019, 11:08 Snelle Buffer weet niet volgens mij niet wat 'ie meemaakt.
Rekent op een soort lotgenotentopic waarin 50+erts bij elkaar op de schouders kunnen uithuilen omdat ze constateren dat het met allerlei (MTB) prestaties bergafwaarts gaat.
Komen er allerlei 50+ members hier hun punt maken dat ze nog geen spoortje van bejaarden tempo kunnen ontdekken :lol:
Misschien hoort die ontkenningsfase ook wel bij de midlife perikelen :winkie:

Snap dan ook niet waarom hij zichzelf "Snelle" Buffer noemt. Voortkruipende of Tergend Langzame Buffer zou gepaster zijn. :tong
Rijdende Afzetting klinkt ook weer zo negatief
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Volgens mij heeft dit topic wel de potentie om 50+ pagina's te halen ook! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jij hebt gewoon een goed gevoel voor onderwerpen die hier meer leven dan de meesten denken, mijn complimenten :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

de gemiddelde paginasnelheid is wel sneller dan het nutteloostopic. Die "oudjes" gaan nog best rap voor hun leeftijd dus.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

En ik dacht : Slow-chat :roll:

:lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Meegs schreef: wo 4 september 2019, 12:14 de gemiddelde paginasnelheid is wel sneller dan het nutteloostopic. Die "oudjes" gaan nog best rap voor hun leeftijd dus.
Die snelheid is er na het avondeten wel uit. Liggen ze allemaal munt op de bank.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 13:34
Meegs schreef: wo 4 september 2019, 12:14 de gemiddelde paginasnelheid is wel sneller dan het nutteloostopic. Die "oudjes" gaan nog best rap voor hun leeftijd dus.
Die snelheid is er na het avondeten wel uit. Liggen ze allemaal munt op de bank.
HOHO , als ik mijn middagslaapje niet mis , niet hoor !
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Zo zeg, op 3 sept gelanceerd dit topic en nu al 4 pagina's! :o

Ik had hem al eerder zien langskomen maar was nog in de ontkennende fase.. Edoch: ja, ook ik ben afgelopen vrijdag 50 geworden... voelt helemááál niet zo natuurlijk, voor mijn gevoel ben ik nog 27-28 ofzo. ;)

Maar ja de kalender is onverbiddelijk en wijst hier nu dus ook die 50 aan. Ik voel me verder goed fit en train 3-4 keer per week, dwz 3 x fitness en dan nog biken erbij maar dat is meestal niet meer dan 1 echte trail rit en nog wat wegritjes (en fietsen naar werk 4 x per week maar dat telt niet echt vind ik). Ik zou meer willen maar dat zit er gewoon niet altijd in, er zijn ook nog andere dingen die moeten gebeuren en zeker in de herfst en winter is het gewoon al weer vroeg donker.

Voor de rest zeg ik gewoon: vooral doorgaan! :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nu is het nog wachten op Vibe en dan is de bejaardensoos compleet. :kiss: :winkie:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Nog maar twee jaar voor jou hé? :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie