World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Waren idd veilige voorspellingen :tong , wil niemand te kort doen. Tiende plek bij de teamrelay en Zwitserland gewonnen (zoals voorspeld :lol: ) en Kjeld Boogert 8e bij de e-mtb mannen en Anneke Beerten 3e bij de e-mtb vrouwen. Doet Nederland wereldwijd toch aardig mee :-q .
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net de race van de mannen terug gekeken, jammer van de lekke band van Flueckiger.
En ook jammer dat vd Poel niet meedeed, dan had ik nog wel eens willen zien wie de beste was.
Al met al wel een verdiende winnaar denk ik, denk dat Flueckiger hem ook niet had kunnen kloppen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Rayb81 schreef: zo 1 september 2019, 02:42 Net de race van de mannen terug gekeken, jammer van de lekke band van Flueckiger.
En ook jammer dat vd Poel niet meedeed, dan had ik nog wel eens willen zien wie de beste was.
Al met al wel een verdiende winnaar denk ik, denk dat Flueckiger hem ook niet had kunnen kloppen.
Nino heeft het zeker verdiend. 2x flink wegrijden en de rest er weer achteraan. Mooi parkoers. Milan kwam in het begin ook wel aardig mee. Maar is er iets gebeurd, heb iets gemist denk ik.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hij was gevallen en had te veel last van zijn been om door te kunnen.

Ik zat de heren bij de NOS te kijken want Redbull TV wilde niet meer mee werken. (te veel kijkers?) Mooi dat het ook via de NOS te zien was. :-q Maar de volgende keer mag er dan wel een commentator die er ook verstand van heeft op gezet worden. Want. deze. man. leek wel. alles. van een. blaadje te lezen. Maak hele zinnen en je verhaal af. :~

Anne & Anne waren ook lekker bezig. 4e en 7e. Tauber moet ergens even een foutje gemaakt hebben (niet te zien) denk ik want ze lag 5e vlak voor de finish. Ziet er goed uit voor de OS. Sophie helaas 44e. Maar dat moet ook geen pretje geweest zijn met dit parcours als je last hebt van de pols.
◼︎ Go round the outside.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

En nog steeds voor annika langvad.
Wat zal die een zwaar jaar hebben mentaal (fysiek vanzelfsprekend ook).

Van helemaal vooraan naar de achterhoede. En er lijkt nog niet veel vooruitgang in te zitten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand eigenlijk een idee wat er met Helen Grobert is gebeurd, fietst ze nog wel?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Wedstrijd van de vrouwen was spannender dan bij de mannen, Nino was erg sterk. Jammer van de lekke band van Fluckinger dat leek mij de enige die het Nino nog een beetje moeilijk kon maken.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Sjonge jonge, wat was Bruni weer sterk. Toen Brosnan klaar was dacht ik nog dat hij er wel eens een taaie aan kon hebben, maar Superbruni deed het gewoon. Ongelofelijk! Die laatste 15 runs waren heerlijk om te zien!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Bokmaaa schreef: di 3 september 2019, 09:12 Sjonge jonge, wat was Bruni weer sterk. Toen Brosnan klaar was dacht ik nog dat hij er wel eens een taaie aan kon hebben, maar Superbruni deed het gewoon. Ongelofelijk! Die laatste 15 runs waren heerlijk om te zien!
Het was inderdaad heerlijk om te zien. Ik gunde het Troy wel en eigenlijk hoopte ik dat zijn tijd genoeg zou zijn maar dan komt die Bruni als laatste en dan laat hij toch even zien wie de snelste is.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Victor1977 schreef: di 3 september 2019, 09:57
Bokmaaa schreef: di 3 september 2019, 09:12 Sjonge jonge, wat was Bruni weer sterk. Toen Brosnan klaar was dacht ik nog dat hij er wel eens een taaie aan kon hebben, maar Superbruni deed het gewoon. Ongelofelijk! Die laatste 15 runs waren heerlijk om te zien!
Het was inderdaad heerlijk om te zien. Ik gunde het Troy wel en eigenlijk hoopte ik dat zijn tijd genoeg zou zijn maar dan komt die Bruni als laatste en dan laat hij toch even zien wie de snelste is.
Ja ik gunde het hem ook enorm! Het hele jaar zó goed, continu podiums, maar hij wint maar niet. Nu ook weer een beest van een run, maar het is niet goed genoeg om Bruni voor te blijven.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Als Bruni nog op de berg staat heb je met een 1.7 in het groen nog lang niet gewonnen blijkt maar weer.
Wat een held.

Wat ik opvallend vond is dat Pierron de snelste tijd pakte maar ook gelijk als wist dat het niet genoeg zou zijn voor goud.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jefro98 schreef: di 3 september 2019, 10:46 Als Bruni nog op de berg staat heb je met een 1.7 in het groen nog lang niet gewonnen blijkt maar weer.
Wat een held.

Wat ik opvallend vond is dat Pierron de snelste tijd pakte maar ook gelijk als wist dat het niet genoeg zou zijn voor goud.
Had in het eerste deel flink wat laten liggen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: di 3 september 2019, 11:02
Had in het eerste deel flink wat laten liggen
Veel te veel ja, ik had ook niet verwacht dat ie nog zo veel goed zou maken en de snelste tijd zou pakken.
Jammer dat die sectie blokjes niet in beeld waren wat normaal wel bij de WC's gedaan wordt.
Denk dat Pierron misschien wel es de snelste was door die rock sections.
Laatst gewijzigd door Jefro98 op di 3 september 2019, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja daar is iets niet goed gegaan in die eerste sectie. Jammer dat we als kijker zoveel missen.. maar het zijn nogal wat meters kabel wat naar boven moet per camera :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ook genoten. Voor het eerst red Bull TV naar een groot scherm ge"cast", prima beeldkwaliteit, dit ga ik vaker doen.

Spectaculaire beelden, mooi in beeld gebracht, al blijft het moeilijk te zien hoe steil die toch soms bijna vertikale secties zijn. Als iemand echt een lijn verkeerd beoordeelde of te hard een sectie in ging zag je dat heel goed in beeld. Ook hoe een paar mannen ternauwernood op de bike bleven. Maar het verschil tussen een gewoon goede run en de echt hele snelle runs is nog best lastig te spotten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie