World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Biker67 schreef: zo 11 augustus 2019, 16:27 Zijn hoofddoel is goud op de OS. Ook veldrijden wordt bijzaak komende winter. Na de OS zal hij denk ik alleen voor de weg gaan met in de winter wat trainigswedstrijdjes op de veldrijfiets. En wie weet wordt het wel heel moeilijk kiezen voor hem, race of mtb. Hij heeft nu echt wel geproefd hoeveel grotere de Race en de MTB zijn dan het nietige veldrijden.
Misschien blijft hij wel combineren. Als je zoveel plezier in iets hebt, waarom er dan mee stoppen. Zolang hij op de weg geen grote rondes wil rijden is het volgens mij prima te doen om een combinatie te maken van veldrijden, mountainbiken en wielrennen. Eigenlijk wat 'ie nu al doet zeg maar alleen dan nog beter :winkie:

Het zal alleen betekenen dat hij niet voor alle verschillende klassementen kan gaan. Maar als je een aantal mooie veldritten wint en het WK pakt, dan een mooie voorjaarsklassieker als de Ronde van Vlaanderen of Parijs Roubaix, dan een paar MTB World Cups hoor je volgens mij niemand klagen. En wellicht is het een mooie uitdaging om de wereldtitel te winnen in drie verschillende disciplines in één jaar. Ik noem waar iets.

Ook nog leuk, probeer eens iemand uit het wielerpeloton over te halen om wat MTB World Cups te rijden. Die Sagan zal toch ook wel eens iets anders willen doen dan boeken signeren terwijl hij een wheelie maakt en ondertussen de groene trui wint?
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

MvdP heeft de Tour de France aangekruist voor 2021, dus die grote ronde lijkt er wel te gaan komen. Misschien dat Sagan volgend jaar de OS weer op de mtb rijdt? Daar heb ik overigens nog niks over gehoord, maar dat heeft nog wel tijd.

Even een (domme?) vraag: mocht Anne Tauber geen fiets wisselen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Robertdj schreef: ma 5 augustus 2019, 13:56 Viel me ook op dat Mathieu ogenschijnlijk enorm stijf op z'n fiets stond tijdens het dalen. Zal het wel verkeerd gezien hebben, want hij was één van de beste dalers. Kan iemand die techniek verklaren? Of deed hij het juist wel volgens het 'boekje'?
Afbeelding

Van der Poel?

Ronja Eibl! Teamgenoot dus, die de dames U23 domineert dit seizoen. Duidelijk dat ze af en toe samen met VDP traint!

Je ziet mooi dat haar benen bijna verticaal staan. Ze hangt dus niet achter de fiets, de fiets kantelt onder haar weg!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
v_schultinge

EmPeHa schreef: ma 12 augustus 2019, 08:46 MvdP heeft de Tour de France aangekruist voor 2021, dus die grote ronde lijkt er wel te gaan komen. Misschien dat Sagan volgend jaar de OS weer op de mtb rijdt? Daar heb ik overigens nog niks over gehoord, maar dat heeft nog wel tijd.

Even een (domme?) vraag: mocht Anne Tauber geen fiets wisselen?
Je mag geen frame wisselen bij MTB'en.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Ok, duidelijk. Dank je.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 10:19
Robertdj schreef: ma 5 augustus 2019, 13:56 Viel me ook op dat Mathieu ogenschijnlijk enorm stijf op z'n fiets stond tijdens het dalen. Zal het wel verkeerd gezien hebben, want hij was één van de beste dalers. Kan iemand die techniek verklaren? Of deed hij het juist wel volgens het 'boekje'?
Afbeelding

Van der Poel?

Ronja Eibl! Teamgenoot dus, die de dames U23 domineert dit seizoen. Duidelijk dat ze af en toe samen met VDP traint!

Je ziet mooi dat haar benen bijna verticaal staan. Ze hangt dus niet achter de fiets, de fiets kantelt onder haar weg!!

Dat doet hij om te ontspannen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

WK Canada :

Vandaag :
- 18:30 team relay, wordt helaas naar mijn idee nergens uitgezonden
- 20:15 E-mtb mannen en vrouwen, wordt volgens mij ook niet uitgezonden

Zaterdag 31augustus :
- 18:15 XCO vrouwen redbull.tv
- 20:45 XCO mannen redbull.tv

Zondag 1 september :
- 19:00 DH vrouwen redbull.tv
- 20:00 DH mannen redbull.tv

Natuurlijk zijn er veel meer wedstrijden , deze zijn te volgen via de livetiming op uci.org

Bij de team relay doen Nl mee met :

Milan Vader
Anne Terpstra
David Nordemann
Niek Hoornsman
Puck Pieterse
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Voorspellingen :

voor vanavond denk ik dat NL zesde wordt, Zwitserland zal weer winnen.

Voor de XCO mannen , denk ik dat Nino wint, al heb ik liever dat Mathias Fluckinger wint :tong .

Bij de XCO vrouwen denk ik dat Courtney gaat winnen , al heb ik liever dat Jolanda Neff wint :-D . Anne en Anne zullen denk ik beide in de top 15 eindigen. Sophie heeft een blessure opgelopen zag ik , weet niet of ze wel mee gaat doen.

XCO U23 denk ik dat David Nordeman in de top 10 eindigt.

DH volg ik niet goed genoeg om te voorspellen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Team relay werd voorheen nog weleens via het UCI kanaal op Youtube uitgezonden.
Weet niet of dat nu ook zo is?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef: wo 28 augustus 2019, 18:21 Voorspellingen :

voor vanavond denk ik dat NL zesde wordt, Zwitserland zal weer winnen.

Voor de XCO mannen , denk ik dat Nino wint, al heb ik liever dat Mathias Fluckinger wint :tong .

Bij de XCO vrouwen denk ik dat Courtney gaat winnen , al heb ik liever dat Jolanda Neff wint :-D . Anne en Anne zullen denk ik beide in de top 15 eindigen. Sophie heeft een blessure opgelopen zag ik , weet niet of ze wel mee gaat doen.

XCO U23 denk ik dat David Nordeman in de top 10 eindigt.

DH volg ik niet goed genoeg om te voorspellen.

Lekker veilige voorspellingen .......

Anne en Anne staan respectievelijk 4 en 7 in de WC ranking (dus beiden bij de eerste 15 kan een kind voorspellen) ik denk aan podium kansen voor NL

XCO mannen, daar start de sterkste niet dus zal Nino 90% zeker winnen, hoop dat Milan Vader zijn vorm door kan trekken
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The weekly spin: Is Mathieu van der Poel’s race schedule a recipe for burnout?

https://cyclingtips.com/2019/08/the-wee ... r-burnout/
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Speedfreak98 schreef: wo 28 augustus 2019, 18:21

Bij de XCO vrouwen denk ik dat Courtney gaat winnen , al heb ik liever dat Jolanda Neff wint :-D . Anne en Anne zullen denk ik beide in de top 15 eindigen. Sophie heeft een blessure opgelopen zag ik , weet niet of ze wel mee gaat doen.
Volgens sophie haar instagram is ze het nog wel van plan
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je komt niet naar Canada voor een pleister. :-q
◼︎ Go round the outside.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

mwa het is een kleine breuk en een complete brace.
Dus het zal haar prestatie vast niet ten voordele beinvloeden.

Maar kan me goed voorstellen dat ze gewoon wil starten.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Fijn is anders natuurlijk. Zal mij dan ook niet verbazen als ze de race niet uit rijd omdat het toch te pijnlijk is. Maar zij rijden natuurlijk met iets andere motivatie dan ons amateurs die een rondje om de dennenboom rijden. Dus ik wens haar succes.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie