Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

biking1 schreef: vr 23 augustus 2019, 11:19 Jammer dat het nu alleen nog maar gaat over de nadelen van emtb's en over de redenen waarom men zelf zo'n fiets niet zelf aanschaft.
Ja, als mountainbiker zie ik bepaalde nadelen die mijn gebruik (van het terrein) kunnen belemmeren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De oplossing is simpel.
If you can't beat them, join them :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Lars TB schreef: vr 23 augustus 2019, 13:15
biking1 schreef: vr 23 augustus 2019, 11:19 Jammer dat het nu alleen nog maar gaat over de nadelen van emtb's en over de redenen waarom men zelf zo'n fiets niet zelf aanschaft.
Ja, als mountainbiker zie ik bepaalde nadelen die mijn gebruik (van het terrein) kunnen belemmeren!
Dat is dus gewoon egoïsme: mijn weggetje, heb ik altijd op gereden, ik was de held, nu rijden er ineens anderen, wegwezen jullie, dit is van mij!

Als je een positiever instelling hebt, zou je het kunnen waarderen, al die "enorme" aantallen emtb's (heb er in mijn regio in een jaar al één gezien...): je hebt nu als mtb-held minder langzame mtb-ers vóór je, die je telkens weer moeizaam moet inhalen. De emtb-ers rijden nl. ongeveer dezelfde snelheid als zeer goede jonge mtb-ers, dus kom je elkaar niet vaak tegen.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Starcruiser schreef: za 24 augustus 2019, 11:42
Lars TB schreef: vr 23 augustus 2019, 13:15

Ja, als mountainbiker zie ik bepaalde nadelen die mijn gebruik (van het terrein) kunnen belemmeren!
Dat is dus gewoon egoïsme: mijn weggetje, heb ik altijd op gereden, ik was de held, nu rijden er ineens anderen, wegwezen jullie, dit is van mij!

Als je een positiever instelling hebt, zou je het kunnen waarderen, al die "enorme" aantallen emtb's (heb er in mijn regio in een jaar al één gezien...): je hebt nu als mtb-held minder langzame mtb-ers vóór je, die je telkens weer moeizaam moet inhalen. De emtb-ers rijden nl. ongeveer dezelfde snelheid als zeer goede jonge mtb-ers, dus kom je elkaar niet vaak tegen.
Je vergeet even dat de routes ook gebruikt worden door niet jonge mtb'ers en de minder geoefende mtb'ers, al dan niet met hun jonge kinderen.
Ook zij hebben het recht om op een veilige manier gebruik te maken van de routes.

Hoewel ik verrekte goed vooruit kijk en met een bovengemiddeld tempo rijd word ik zo nu en dan toch verrast door een ruim langzamere mede-routegebruiker, jong of oud, die net achter een bochtje rijdt wat minder overzichtelijk is door de begroeiing.

Ik zal daarin heus niet de enige zijn en vraag mij serieus af hoe dat er uit zou zien indien ik op een e-bike zou rijden, waarbij mijn snelheid nog hoger zou liggen.

Dus in plaats van iemand het 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' te verwijten zou je ook eens zelf nog eens na kunnen denken over je verhaal en gedachtegang.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

slapbandje schreef: za 24 augustus 2019, 12:12
Starcruiser schreef: za 24 augustus 2019, 11:42

Dat is dus gewoon egoïsme: mijn weggetje, heb ik altijd op gereden, ik was de held, nu rijden er ineens anderen, wegwezen jullie, dit is van mij!

Als je een positiever instelling hebt, zou je het kunnen waarderen, al die "enorme" aantallen emtb's (heb er in mijn regio in een jaar al één gezien...): je hebt nu als mtb-held minder langzame mtb-ers vóór je, die je telkens weer moeizaam moet inhalen. De emtb-ers rijden nl. ongeveer dezelfde snelheid als zeer goede jonge mtb-ers, dus kom je elkaar niet vaak tegen.
Je vergeet even dat de routes ook gebruikt worden door niet jonge mtb'ers en de minder geoefende mtb'ers, al dan niet met hun jonge kinderen.
Ook zij hebben het recht om op een veilige manier gebruik te maken van de routes.

Hoewel ik verrekte goed vooruit kijk en met een bovengemiddeld tempo rijd word ik zo nu en dan toch verrast door een ruim langzamere mede-routegebruiker, jong of oud, die net achter een bochtje rijdt wat minder overzichtelijk is door de begroeiing.

Ik zal daarin heus niet de enige zijn en vraag mij serieus af hoe dat er uit zou zien indien ik op een e-bike zou rijden, waarbij mijn snelheid nog hoger zou liggen.

Dus in plaats van iemand het 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' te verwijten zou je ook eens zelf nog eens na kunnen denken over je verhaal en gedachtegang.
Op een emtb kan je niet harder dan 25. De geoefende mtb-ers gaan vaak nog harder en die mopperen niet over de veiligheid ( jouw argument). Dus dat argument is niet realistisch.
Ik zie met mjn emtb heus wel al die langzame kinderen en overstekende bejaarden met hun rollators, ook al ben ik zelf al bejaard. Op een emtb zitten nl. Altijd goede remmen....
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

slapbandje schreef: za 24 augustus 2019, 12:12
Dus in plaats van iemand het 'ikke ikke ikke en de rest kan stikken' te verwijten zou je ook eens zelf nog eens na kunnen denken over je verhaal en gedachtegang.
Er is geen "dus". Je argumentatie gaat geheel niet in op het argument van Lars over "ikke ikke ikke". Bovendien verwijt ik dat niet iemand, ik constateer gewoon dat hij het zelf over zichzelf zei.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Je spreekt jezelf nu al enkele tegen tegen DUS ik hoef verder geen moeite te doen om je van je eigen kortzichtigheid en bekrompenheid te overtuigen.
Veel plezier op je e-bike.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Starcruiser schreef: za 24 augustus 2019, 11:42
Lars TB schreef: vr 23 augustus 2019, 13:15

Ja, als mountainbiker zie ik bepaalde nadelen die mijn gebruik (van het terrein) kunnen belemmeren!
Dat is dus gewoon egoïsme: mijn weggetje, heb ik altijd op gereden, ik was de held, nu rijden er ineens anderen, wegwezen jullie, dit is van mij!

Als je een positiever instelling hebt, zou je het kunnen waarderen, al die "enorme" aantallen emtb's (heb er in mijn regio in een jaar al één gezien...): je hebt nu als mtb-held minder langzame mtb-ers vóór je, die je telkens weer moeizaam moet inhalen. De emtb-ers rijden nl. ongeveer dezelfde snelheid als zeer goede jonge mtb-ers, dus kom je elkaar niet vaak tegen.
Ik geloof dat jij nu egoïstische opmerkingen aan het maken bent... .


Ik doel absoluut niet op de snelheid. Tenminste, niet ten opzichte van mij. Er komt ook genoeg zonder motortje voorbij zetten. Het is meer het soort gebruik. En dan ben ik ook niet tegen het gebruik van een eMTB op zich. Ik zie alleen bepaalde groepen komen die tot gevolg zullen hebben dat hele stukken bos voor iedereen afgesloten kunnen gaan worden. Of stukken parcours zullen gaan verdwijnen.

En dat is dus gewoon omdat de eMTB dat soort gebruik mogelijk maakt. En ja, dat probleem speelt op verschillende niveau's ook al in het buitenland. Mountainbiken zoals we het kennen is continue aan veranderingen onderhevig. Maar deze ontwikkeling gaat de mountainbike ver voorbij.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

We koesteren een adder aan onze borst..... :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

slapbandje schreef: za 24 augustus 2019, 13:33 Je spreekt jezelf nu al enkele tegen tegen DUS ik hoef verder geen moeite te doen om je van je eigen kortzichtigheid en bekrompenheid te overtuigen.
Veel plezier op je e-bike.
Vreemde redenering: in je vorige post ging je niet in op mijn post en kwam je met een non-argument (gold net zo hard voor gewone mtb-ers) , dat ontzenuw ik en vervolgens spreek ik mezelf tegen? En daarna zijn de argumenten op?
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Ad58 schreef: za 24 augustus 2019, 14:10 We koesteren een adder aan onze borst..... :o
Leuk, zo'n argumentloze opmerking. Dat brengt de "discussie" weer terug op een rationeel niveau.

Ik heb alles eens doorgelezen hier en daaruit lijken de volgende regels voor dit topic gedestilleerd te kunnen worden:
1) Geef veel kritiek op emtb's, vooral als je er nog nooit op hebt gereden.
2) Alles wat verkeerd is aan mtb-gebruik schuif je gewoon in de schoenen van emtb-ers, gewone mtb-ers doen nooit iets verkeerd.
3) Iemand die pro-emtb opmerkingen maakt is hier niet geliefd en moet zich gedeisd houden en moet zich heel netjes gedragen (zie de reacties op Marcel).
4) Iemand die tegen emtb's is, mag ongefundeerd alles spuien, redeneertalent is onnodig. Pro-emtb-ers mag je best beledigen, geeft niks.
5) We vinden emtb's onsportief, want te veel techniek. We hebben nog nooit gehoord (en willen het niet horen ook) van het advies van artsen, nl: matig intensief sporten. Die vervelende artsen promoten dus die vermaledijde emtb's!

Veel succes verder jongens en kom nog eens mtb-en in Overijssel, waar iedereen elkaar groet, ook mtb-ers tegen emtb-ers (en andersom). Het is hier nog rustig en niet zo druk als bij jullie, daar wordt je maar bozig om.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Wederom een prachtig sociaal experiment dit onderwerp.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

I love this forum! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4072
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: za 24 augustus 2019, 16:43 Wederom een prachtig sociaal experiment dit onderwerp.
:-q Al vind ik het "sociale" ver te zoeken in veel reacties :-{
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4072
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Over 5 jaar zitten we hier te klagen over die stomme old-school mtb-ers die zonder E steeds de flow lopen te verzieken. Steeds afremmen heuvelop achter zo'n ouderwetse sukkel, waardoor je steeds weer moet optrekken en dat geeft onnodig sporen in de trail en vreet batterij power. ..... :bier:
Gesloten