The talented mr Ripley

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag regende het vanaf 12 uur de hele middag. Morgen misschien.
Wel in de ochtend een rondje vanaf het vakantie adres gedaan,

Blijft mooi biken in de bergen, Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Blijft mooi!
Kan niet wachten om ook een weekje naar de bergen te gaan (nog 2,5 week 8) )
Waarom voor de Ripley gekozen en niet de Intense deze trip?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De Intense stond wel op de rol voor deze trip, maar de eerste build was niet geschikt voor de Alpen. Een 36 voor en 1x11 met 42 achter dat trek ik niet met de hoogtemeters hier 8)

Ik had het plan om hem de week voor vertrek om te bouwen naar Eagle 1x12v, maar dat plan liep door allerlei bijzaken volledig in het honderd. De Ripley stond intussen met een verse service op de vork en precies afgemonteerd voor dit werk klaar. En eerlijk gezegd, dat is geen straf hoor. In tegendeel, de Ripley is de betere bike als het bergop gaat. Van elk uur dat ik fiets hier is het 50 minuten klimmen, en dat is een conservatieve schatting :-q

Vandaag familiedag gedaan met een lokaal ochtend rondje,
morgen wordt het dan eindelijk Bikepark dag op Brandnertal

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bikepark Brandnertal is een aanrader :-q

http://www.bikepark-brandnertal.at

Mooie technische elementen ook in de blauwe en rode lijnen, veel North Shore houten vlonders en prachtige kombochten. Uitdagend met genoeg opties om je grens per run te verleggen. En de shop is bijzonder efficeint en relaxed in de omgang, ik heb me meer dan uitstekend vermaakt.

https://www.pinkbike.com/video/409328/

Afbeelding

Video en foto van Pinkbike geplukt voor een impressie want te druk met de RIDE om veel foto's te maken. Wel even een plaatje van mijn zoon geschoten over een van de vele tables. Voor het idee, hij heeft nog nooit met meer dan 100mm veerweg voor of achter gereden tot deze dag. En hier ging hij na 1 of 2 keer verkennen op de blauwe lijn met me mee ook de rode lijn naar beneden, inclusief North Shore en kleine drops. De uitstekende Mondraker Summum huurbike gaf veel vertrouwen.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Lekker bezig Nol....

Bikeparken is nu ook wel iets wat ik ook graag meer zou willen doen in de toekomst.... deze gaat in ieder geval op het lijstje :-q
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat is de definitie van een allround MTB? Wat het ook is, de Ripley komt heel close voor mij.
Je kunt er over debatteren, en het is voor elke rijder iets anders, maar een manier is "gewoon doen".

Flashback vorige week vrijdag, Bikepark Brandnertal in de Oostenrijkse Alpen. De Ripley met de lift omhoog want (voor mij) grove banden in soft compound, een 76cm riser, 50mm stuurpen, de dropper helemaal down en dan de rode runs naar beneden. Zoon op een gehuurde 200mm downhill bak, pa op de 120mm trailbike, Yeahhh!! Was prachtig, inclusief bescheiden drops, echt mooie Northshore woody's en sprongen over de tabletops. |

Terug in vlak NL, de Tallboy verkocht, dus de Ripley is de "snelle XC fully" van dienst voor het lokale rondje op zondag met de vaste mannen. Dropper er uit, lichte en snelle S-works Renegades eronder, dat scheelt ruim een kilo. Dan de heavy hitting Pike vervangen door een smooth Fox 34, stuurpen van 50mm naar 90mm en mijn favoriete Answer 720/20 high sweep stuur gemonteerd. En het 32t blad voorop met bergverzet vervangen door een 36t. 12,0 kg aan de haak as is.

Afbeelding

Gisteren een lokaal rondje gereden met stukjes asfalt en de route Baggelhuizen, om de druk in de banden en de vering te tunen. Wel af en toe het gas erop maar vooral geconcentreerd op de afstellingen. Wat blijkt, meteen 10 Starva bekertjes met snelle tijden ook op een bekend stukje twisty singletrack waar ik zeker geen vol gas gaf. Het wordt lastig kiezen volgende zondag.

Of niet 8)

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vandaar dus de Pike te koop :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

bouwpakket schreef: do 15 augustus 2019, 19:38Vandaar dus de Pike te koop :-q
Yup,

Voor het steviger trail werk ben ik nog altijd erg tevreden met de de Pike, daarom ook mee naar de Ardennen en de Alpen. Voor vlakke en snelle XC in NL wil ik de Fox eens goed aan de tand voelen, het verschil is vrij subtiel.

En voor het steviger werk heb ik de Intense met daarin een Ohlins RXF36 dat komt ook goed.
Hiermee is de line-up aardig compleet, en het idee van de Ripley V4 is even op ijs gezet. 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Allrounder, titel goed gekeurd door LarsTB? :winkie: Ik bedoel laten we het zuiver houden :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Geloof je meteen :-q
Lekker bezig, leuke dingen !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jeff Kendall Weed bracht me deze bike onder de aandacht. Jou vast niet onbekend.

Het lijkt mij inderdaad een perfecte allrounder (met een dropper).

Helaas is Ibis mij te duur maar andersss.....
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Jurriaan, Ik heb Lars niets gevraagd en hij is verder ook stil dus het zal wel goed zijn. 8)

Maverick, ik heb er een dropper bij, mee naar de Alpen, niet nodig in Drenthe.

Ik kende Jeff niet, nu dus wel want even opgezocht. Hij kan heel leuke dingen op zijn Mojo..
En ik ben het met je eens, Ibis is een van de boutique merken die de frames te duur maken.
Overigens doen mainstream merken als Specialized en Trek net zo zot met hun top frames.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Laatste onderdeel van de XC Ripley is gemonteerd en beproefd, een Absolute Black 34t Ovaal kettingblad.

IK wil voor XC in NL graag met een 36t voorblad rijden, en ook met ovale tandwielen heb ik wel ervaring. IK had nog een 34t Ovaal Boost bld liggen, maar de Ripley is voor maximaal 34t rond Boost voorblad genaakt. Ik dachtr dat het wel mee zou vallen, maar mijn 34t Oval met 3mm offset raakte de liggende achtervork.Niet getreurd, Abs Black maakt ook 0mm offest bladen, de grootste ovale die ik op voorraad vond is 34t.

plaatje: met een fraai web design springt het er ook optisch uit.
Afbeelding

De 0mm offset plaatst de kettinglijn iets naar buiten, en dat past precies bij de meest ebruikte kransjes op snelle rondes in NL. De 34-36 betekent ook dat je iets hoger in de cassette actief bent, en dat ik de 10 en de 12 eigenlijk nooit hoef te kiezen. En in NL gebruik ik de grootste drie kransjes toch al nooit. Voor trails in het buitenland ga kan er weer een 32 of 30 voorop.

Eerdere ervaringen met Ovale bladen merkte ik er niet zoveel van. Ik heb zelfs ook ovaal en rond door elkaar heen gebruikt. Maar vanochtend heb ik de Ripley op de vaste ronde gereden en echt wel wat gevoeld van het ovale blad. Met name de interactie met de achtervering was merkbaar. Mijn eerdere ervaringen waren allemaal hardtails, dit was de eerste keer op een full suspension. En ik merkte duidelijk iets meer "bob" in de vering bij stevig trappen. Niet op de trail, maarf vooral op snelle harde paden en asfaltverbindings stukken.

Ik ben benieuwd of dat gevoel blijft als ik hem vaker gebruik, of dat ik mijn trapbeweging kan aanpassen. De bike is verder namelijk nagenoeg perfect voor snelle XC rondjes in Drenthe, was een heerlijke rit vanochtend. Vergeleken met de Alpen set-up heb ik de demper iets strakker staan, met de compressie verstelling open, Alleen op snelle sprints en asfalt gebruik ik de trail stand van de Fox demper. Lock out niet nodig met DW link.

Enjoy!!

De beatushot na de rit vanochtend (met mindere camera)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op ma 26 augustus 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie bike.
Zit er nog een dropper in de planning, of ligt die op de plank te wachten op ruigere tijden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie