He he eindelijk. Een bedrijf wat doordenkt. Ik had hem al toen ik de eerste dropper zag:" En nu nog automatisch naar beneden, dan is ie echt af'
De weg tussen idee en praktijk kan lang zijn. Integratie van onderdelen in het frame is niet eenvoudig.
Kort wat BMC gemaakt heeft: mechanische dropper met lucht bediening ( gelukkig geen electronica) 2 standen
https://www.vojomag.nl/news/prototype-b ... g-inveert/
BMC proto autodropper getest in Lenzerheide
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Laatst gewijzigd door corex op wo 14 augustus 2019, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Iets waarvan ik me al een tijdje verbaas dat het nog niet bestond. Nu dus wel. Vraag me af wat het gewicht van deze dropper is ten opzichte van een normale, en wat de tijdswinst is die je hiermee haalt als wedstrijdrijder.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik vind het wel verfrissend dat het een keertje níet elektronisch werkt
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Ja slim he. Het team van Absalon test deze BMC's . En ze zijn dus compleet kabelbediend. Di2 is geskipt.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Je pompt je banden toch ook steeds op? Opzich is het niet eens zo verkeerd, en als de tank leeg is werkt hij nog steeds als een normale dropper.
Banden niet iedere rit, misschien iedere maand... .
Het is dus een specifiek product. Ik zie aan de ene kant het nut wel voor een wedstrijdrijder. Maar ik schat zo ook maar even 200 gram meer gewicht (ten opzichte van deze dropper, misschien nog wel meer ten opzichte van andere...).
Een niet-wedstrijdrijder heeft maar erg weinig voordeel van dit systeem.
Maar goed, er zijn genoeg rijders die zweren bij een overbodig product als een lockout, dus ook dit zal zijn weg wel vinden... .
Het is dus een specifiek product. Ik zie aan de ene kant het nut wel voor een wedstrijdrijder. Maar ik schat zo ook maar even 200 gram meer gewicht (ten opzichte van deze dropper, misschien nog wel meer ten opzichte van andere...).
Een niet-wedstrijdrijder heeft maar erg weinig voordeel van dit systeem.
Maar goed, er zijn genoeg rijders die zweren bij een overbodig product als een lockout, dus ook dit zal zijn weg wel vinden... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Of misschien moet je even realiseren dat niet elke biker dezelfde wensen en voorkeuren heeft als jij
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik zou ook werkelijk niet weten waarom ik dit nodig zou hebben. Maar een ander weet dat voor zichzelf waarschijnlijk wel (omdat het er is!!!).
Leuke gebbetjes voor de fiets, altijd mooi
Leuke gebbetjes voor de fiets, altijd mooi
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Wiel-Maat
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
- Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"
Ja zeker een leuke gadget en best welkom ipv met je gewicht dat ding omlaag te moeten werken. En tja dat oppompen, zoveel moeite is dat nou ook weer niet. Je moet daar een beetje luchtig over denken vind ik.
Ben wel benieuwd wat zulks dan zal gaan kosten....
Ben wel benieuwd wat zulks dan zal gaan kosten....
Nee, ik kijk puur functioneel.
Wensen of voorkeuren zijn niet altijd rationeel.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
De mijne wel. Altijd. Dat maakt het thuis ook makkelijker te verkopen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Een bike zonder remote lockout van vork en demper valt voor mij af. Heerlijk, gelocked kunnen klimmen. Zeker als je bv 500-1000hm voor de boeg hebt, liefst geen liften gebruikt. Afgelopen 2 weken weer kunnen constateren in de bergen... En behalve een lock is relatief lichtgewicht dan trouwens ook wel errug fijn.
He, toevallig... ik bekijk het ook dus puur functioneel ...
Dat van die wensen en voorkeuren hierboven is wat mij betreft een zinvolle toevoeging, nuancering ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Nee, dat is niet functioneel. Je vindt het lekker, dat is iets heel anders.aurelius schreef: ↑wo 14 augustus 2019, 11:31Een bike zonder remote lockout van vork en demper valt voor mij af. Heerlijk, gelocked kunnen klimmen. Zeker als je bv 500-1000hm voor de boeg hebt, liefst geen liften gebruikt. Afgelopen 2 weken weer kunnen constateren in de bergen... En behalve een lock is relatief lichtgewicht dan trouwens ook wel errug fijn.
He, toevallig... ik bekijk het ook dus puur functioneel ...
Maar ik zeg nergens dat je geen dropper mag nemen die automatisch naar beneden gaat. Sterker nog, voor wedstrijdrijders zie ik een voordeel, omdat ze inderdaad vaak staande aan komen bij een nog lastigere passage. Alleen kan een toerist zich niet beroepen op dat voordeel. Wat niet weg neemt dat je er geen gebruik van mag maken als toerist.
Hooguit is deze uitvoering van BMC dus niet direct gericht op de toerist. Dat is mijn grootste klacht. Zal je zien dat je luchtreservoir halverwege je tocht van 6 uur leeg is. En je hem dus weer bij moet pompen. Natuurlijk is dat geen probleem, bij een auto op een lange reis moet je ook onderweg tanken. Maar praktisch is het niet, net op het moment dat je er op rekent dat de boel niet meer werkt... .
We zullen zien waar het naar toe gaat.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"