Santa Cruz Talboy 1.0

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Mirko
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 5 augustus 2014, 22:44

Van een forumlid hier (Heckler40) 2de hands overgenomen om mijn Specialized Crave HT te vervangen.
De overstap naar een fully bevalt me erg goed en na 2 rondjes in de buurt ben ik zeker dat ik veel plezier van deze fiets ga beleven!
Het betreft een Santa Cruz Tallboy 1.0 Carbon frame uit 2010.
Uitgedost met een Fox Talas F29 Terralogic 120mm voorvork en een Fox Float RP23 , deze laatste zal in de toekomst hoogstwaarschijnlijk worden vervangen.. alleen nog geen idee voor wat.
Daarnaast een Crank E13 set en Shimano XT schakelwerk. 1x11 wel te verstaan ( en dat is fijn!)
Een reverb dropper met Fizik Tundra zadel en Continental Xking 2.4 baden die op een set handgespaakte carbon velgen hangen.

De SRAM X0 met 185mm schijven zijn na een mishap bij de LBS vervangen door nieuwe XT remsets voor en achter met 180mm Schijven.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark,

Daar ist ie dan, blij dat hij goed bevalt :-q
En heel veel plezier op de Tallboy Mirko .

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is en blijft een mooie fiets. Veel plezier ermee :-q
Mirko
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 5 augustus 2014, 22:44

Thanks, ben er ook erg blij mee. En ik had nooit gedacht welk een wereld van verschil een fully zou maken. Heerlijk
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

Mirko schreef: do 8 augustus 2019, 20:13 Thanks, ben er ook erg blij mee. En ik had nooit gedacht welk een wereld van verschil een fully zou maken. Heerlijk
Leuke fiets:).. ziet er zeker goed uit. Ik had een oude fully uit 1998 ofzo van giant en sinds een paar weken een fully uit 2010 van scott:). wat een verschil qua rijden, stuk lichter, schakelen gaat soepeler etc.
Toch leuk om te zien dat er meerdere zijn die een wat oudere bike kopen:) en daar ook erg blij mee zijn:)
Mirko
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 5 augustus 2014, 22:44

Het is ook zeker een leuke fiets! Ik wilde vooral graag een kwalitatief goede fiets met goede onderdelen.
Daarbij komt dat de aanschafprijs nog steeds in de buurt komt van een goede nieuwe HT, dus nog steeds wel veel geld uitgegeven. ( niet aan de vrouw verteld natuurlijk)


Investeren in een goede tweedehands fiets is niks mis mee, en nu hou ik gelukkig nog geld over voor het nieuwe huis straks :P

Ik ben iig zo trots als een pauw als ik over de trails fiets!
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

mooi hoor.
Vind de kleur ook wel cool.
who dares wins
Plaats reactie