NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 8 augustus 2019, 00:18 Ik zie het oude stuk nog helemaal staan in OSM als ik tot op een bepaald niveau inzoom.
Wel oranje ipv blauw, maar wel nog zichtbaar.
Dat is waarschijnlijk oude cache op je computer/telefoon.
Even verversen (F5 / cirkeltje oid) verhelpt dat meestal.

En soms is de update van kaarttegels op de OSM-server op bepaalde zoomniveau's langzamer dan op andere.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 7 augustus 2019, 22:35 Haal dat pad ook maar weg uit osm. Zorg ik binnenkort ook voor in het echt
Als je een seintje geeft op het moment dat het pad inderdaad in het veld is verwijderd zal ik het gelijk ook uit OSM verwijderen :-q
(om dat nu vooraf al te doen is wat lastig ivm de eis van verifieerbaarheid en het adagium "map what's on the ground"). Heb er al wel een expliciet fietsverbod op gezet vanwege de verwijderde routeborden icm de aangegeven gebiedsvoorwaarden. Dus dat zou met routers en specifieke fietskaarten (zoals weergave van toegang in Osmand) geen probleem meer zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: wo 7 augustus 2019, 12:55 Afremmen? Als je niet wil springen je fiets zwaar maken op de top. Blijft dat ding keurig aan de grond en onder controle.
Mijn fiets is al zwaar (23kg) maar komt daar toch makkelijk los als ik zelf geen actie onderneem om dat tegen te gaan :D

Het voordeel van een (dat) gedeelte een paar keer achter elkaar kunnen rijden is dat je rijtechnisch gezien veel sneller stappen kunt maken. Voor mij is de UHR vijf kwartier in de auto (als de pont bij Amerongen niet tegenwerkt...) dus kom ik daar niet elke week. Dan zit er wel veel tijd tussen de keren dat je kunt oefenen om die sectie optimaal te nemen.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet te doen is om bij elke "extra leuke" sectie een retourpaadje te regelen, nog afgezien van andere bezwaren zoals extreem snelle slijtage en dus ook extra veel onderhoud van zo'n stukje route.
Dus beschouw het maar als dagdromen, niet als een serieus verzoek ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: do 8 augustus 2019, 10:27
Voor mij is de UHR vijf kwartier in de auto (als de pont bij Amerongen niet tegenwerkt...) dus kom ik daar niet elke week. Dan zit er wel veel tijd tussen de keren dat je kunt oefenen om die sectie optimaal te nemen.

O dus jij komt vanaf de kant dat je met de pont naar Amerongen moet... ik had dat ook een keer toen ik vanaf Next Bike Parts in Rosmalen kwam, toen leidde de navigatie me ook die kant op... eerst geloofde ik het scherm van de garmin gewoon niet toen ik zag dat ik over water moest maar toen zag ik dat het de route per pont was... :~ :D

Normaliter kom ik vanaf de A12, da's een stuk makkelijker aanrijden... ;)
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ook vanuit het zuiden hoef je helemaal niet met de pont over. Ik rij 'gewoon' de A15 af tot Tiel en ga dan via N233 naar Rhenen en vervolgens door naar Amerongen. Het is qua km's inderdaad om, maar tijdstechnisch is het een stuk sneller (volgens Google Maps wel 9 minuten :lol: ). Met deze route heb je natuurlijk ook de optie om de auto in Rhenen te parkeren en dan eerst Rhenen te fietsen om vervolgens via de verbindingsroute naar Amerongen te gaan.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat deed ik in het begin ook, maar volgens mij is het verwaarloosbaar welke van die twee opties je neemt. Als je geluk hebt met de pont ben je wat sneller via Amerongen, heb je pech duurt het wat langer. Maar vijf minuten verschil op zo'n rit interesseert me niet en ik vind zo'n pontje eigenlijk wel relaxed :)
Via de A12 is het best wel een stuk extra rijden vanuit de richting Den Bosch en dan moet je via dat klotestuk bij Houten/Utrecht. Dat gaan we dus niet doen!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: do 8 augustus 2019, 14:00 Dat deed ik in het begin ook, maar volgens mij is het verwaarloosbaar welke van die twee opties je neemt. Als je geluk hebt met de pont ben je wat sneller via Amerongen, heb je pech duurt het wat langer. Maar vijf minuten verschil op zo'n rit interesseert me niet en ik vind zo'n pontje eigenlijk wel relaxed :)
Via de A12 is het best wel een stuk extra rijden vanuit de richting Den Bosch en dan moet je via dat klotestuk bij Houten/Utrecht. Dat gaan we dus niet doen!
Op zich heeft die pont wel wat idd.
En vanuit jouw kant is die A12 dan geen handige route nee, dat is duidelijk...
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Ik ben vandaag ook gaan kijken in Amerongen, en heb Harrie slinger 5 keer gedaan. Ik dacht dat omhoog wandelen op het voetpad wel zou mogen (er staat geen mtb verboden bord bij dat stuk pad). Ik waande me idd in een bikepark, daarmee vergeleken wel een hele makkelijke afdaling maar het was nog steeds leuk. Het lijkt me leuk als de trail crew een "legale" oplossing vind om meerdere rondes te rijden. Ik heb idd geen echte jumps gezien, de hobbels zijn te groot en rond om te jumpen. Maar dit is ook niet de bedoeling, want ik lees dat mensen nu al moeilijkheid hebben met dit stukje. In iedere geval ligt Harrie slinger er nu heel mooi bij
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Shredwithcare schreef: za 10 augustus 2019, 23:13 Ik ben vandaag ook gaan kijken in Amerongen, en heb Harrie slinger 5 keer gedaan. Ik dacht dat omhoog wandelen op het voetpad wel zou mogen (er staat geen mtb verboden bord bij dat stuk pad). Ik waande me idd in een bikepark, daarmee vergeleken wel een hele makkelijke afdaling maar het was nog steeds leuk. Het lijkt me leuk als de trail crew een "legale" oplossing vind om meerdere rondes te rijden. Ik heb idd geen echte jumps gezien, de hobbels zijn te groot en rond om te jumpen. Maar dit is ook niet de bedoeling, want ik lees dat mensen nu al moeilijkheid hebben met dit stukje. In iedere geval ligt Harrie slinger er nu heel mooi bij
Als je lekker hard ga kom je wel een meter hoog hoor! Maar je moet wel goed uitkijken welke je jumpt, want je moet niet op de volgende bult klappen.
Sneeuwmonster
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

sama schreef: ma 12 augustus 2019, 08:47
Als je lekker hard ga kom je wel een meter hoog hoor! Maar je moet wel goed uitkijken welke je jumpt, want je moet niet op de volgende bult klappen.
Dat is nou precies het probleem, want in de lucht kom je best makkelijk maar er is geen landing. Stel dat je midden in een andere hobbel jumpt of in een bocht terechtkomt... Dat is waarom dit geen echte jumps zijn
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Shredwithcare schreef: ma 12 augustus 2019, 10:10
sama schreef: ma 12 augustus 2019, 08:47
Als je lekker hard ga kom je wel een meter hoog hoor! Maar je moet wel goed uitkijken welke je jumpt, want je moet niet op de volgende bult klappen.
Dat is nou precies het probleem, want in de lucht kom je best makkelijk maar er is geen landing. Stel dat je midden in een andere hobbel jumpt of in een bocht terechtkomt... Dat is waarom dit geen echte jumps zijn
Het schijnt dat de bouwers dit inmiddels ook opgepikt hebben!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 10:23
Shredwithcare schreef: ma 12 augustus 2019, 10:10

Dat is nou precies het probleem, want in de lucht kom je best makkelijk maar er is geen landing. Stel dat je midden in een andere hobbel jumpt of in een bocht terechtkomt... Dat is waarom dit geen echte jumps zijn
Het schijnt dat de bouwers dit inmiddels ook opgepikt hebben!
Wat hebben we opgepikt?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: ma 12 augustus 2019, 10:25
Lars TB schreef: ma 12 augustus 2019, 10:23

Het schijnt dat de bouwers dit inmiddels ook opgepikt hebben!
Wat hebben we opgepikt?
Dat het geen echte jumps zijn!



Of vertelt niemand jou meer iets? :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wij hebben geen jumps. Je bepaalt zelf of je los wilt van de grond met je wielen. Bedenk ook zelf vooraf waar je zou willen landen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren Leersum weer eens gepakt. Lekker hoor.

Verbaasde me ook over de 2 drops die vlak achter elkaar lagen, die had ik de vorige keer helemaal niet gezien. Was wel lache :winkie:
Plaats reactie