MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

ThaSingleTrackMastah schreef:Is dit iets voor jou ?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=duvivaxsosemlunf" onclick="window.open(this.href);return false;
TSTM bedankt voor het delen van deze route. Was erg mooi. Veel mooier en technischer dan de vaste routes. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij vonden m ook erg fijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Iemand recent nog in Larochette geweest?
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

asphaltdude schreef:Iemand recent nog in Larochette geweest?
We hebben vorige week daar de vaste route gereden.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dikke kans dat ik er een weekje heen ga over een week of 2. Er schijnt best tof te fietsen te zijn begrijp ik. Wat mag ik echt niet missen?
Liever wel zwaarder enl technischer dan rondjes die op NL lijken aub.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mullerthal, zie oa die GPX hierboven van TSTM (Beaufort regio)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: vr 9 augustus 2019, 09:59 Mullerthal, zie oa die GPX hierboven van TSTM (Beaufort regio)
De Mullerthal Trail leidt over een lengte van 112 km door alle landschappelijke bijzonderheden van de Regio Mullerthal - Luxemburgs Klein Zwitserland. Paden gaan door bossen en weiden om steeds weer langs indrukwekkende kloven en bizarre rotsen te komen.

Begin 2014 werd de Mullerthal Trail gecertificeerd met het label "Leading Quality Trails - Best of Europe".
Best of Europe? :D 8) :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oh da's een wandeltrail :-{
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: vr 9 augustus 2019, 10:27 Oh da's een wandeltrail :-{
Bij mijn weten mag je die gewoon fietsen (als je kan, sommigen zijn behoorlijk technisch). :wink:
Ben daar 2 jaar geleden met m`n vrouw geweest, erg gaaf. Het zijn geen supersteile afdalingen maar op sommige van die paden (rivierbeddingen) heb je wel wat trailskills nodig. Zie pag 29 van m`n Pivot-SYS voor een indruk: viewtopic.php?p=2268029#p2268029
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 9 augustus 2019, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

kan niet meer schreef: ma 20 augustus 2018, 19:54
ThaSingleTrackMastah schreef:Is dit iets voor jou ?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=duvivaxsosemlunf" onclick="window.open(this.href);return false;
TSTM bedankt voor het delen van deze route. Was erg mooi. Veel mooier en technischer dan de vaste routes. :-q
Dit is een mooie tocht. Technisch genoeg, soms wat zoeken en wij kwamen een keer in een achtertuin uit maar heel fraai.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De wandelpaden zijn goed te fietsen, mits je een beetje handig bent.
Dan is het zeker pittiger dan een Nederlandse route ;)
Trappetje op, trappetje af. Af en toe de fiets op de nek, maar nooit lang.
Dan wel lompe banden monteren, en de voorband met zacht rubber, langs de beekjes wil het nog wel eens vochtig zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

In Luxemburg zijn de paden gedeeld.
Itt tot op veel plaatsen wordt je daar ook niet gek aangekeken als MTB-er.

Men maakt doorgaans netjes de ruimte voor je. :-q
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

2 weken geleden ben ik in Luxemburg geweest. Ondanks de hitte (40°) toch heerlijk kunnen fietsen. Ik ben netjes op de mtb paden gebleven en heb me prima vermaakt! Oke, er zijn niet zoveel single tracks als in Amerongen en niet zulke lange klimmetjes als in Sauerland. Maar deze routes zijn op een andere manier technisch; wortels, stenen,trappen en lekker hard omlaag. Als je echt technisch wilt fietsen kan ik zeker de routes aanraden in de redrock regio.

Deze routes heb ik gereden:
Larochette
Echternach
Berdorf
Haard black
Haard red

Larochette wil ik graag nog een keer rijden, ik vond hem leuk technisch en mooi uitzicht. Bij route Berdorf zit een hele zware klim! Minimaal 2km(preciese lengte weet ik niet meer) klim die begint met 11% en steeds pittiger wordt tot 25%.

Echternach is lekker klimmen met mooi uitzicht.
De haard black en red zijn lekkere technische routes met een paar zeer moeilijke, technische afdalingen. Onderschat deze afdalingen niet, lopend eraf gaan is al bijna onmogelijk. Verder is de route lekker technisch. Kijk maar eens op internet bij de redrock region mtb
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bijkerk0318 schreef: za 10 augustus 2019, 12:33 2 weken geleden ben ik in Luxemburg geweest. Ondanks de hitte (40°) toch heerlijk kunnen fietsen. Ik ben netjes op de mtb paden gebleven en heb me prima vermaakt! Oke, er zijn niet zoveel single tracks als in Amerongen en niet zulke lange klimmetjes als in Sauerland. Maar deze routes zijn op een andere manier technisch; wortels, stenen,trappen en lekker hard omlaag. Als je echt technisch wilt fietsen kan ik zeker de routes aanraden in de redrock regio.

Deze routes heb ik gereden:
Larochette
Echternach
Berdorf
Haard black
Haard red

Larochette wil ik graag nog een keer rijden, ik vond hem leuk technisch en mooi uitzicht. Bij route Berdorf zit een hele zware klim! Minimaal 2km(preciese lengte weet ik niet meer) klim die begint met 11% en steeds pittiger wordt tot 25%.

Echternach is lekker klimmen met mooi uitzicht.
De haard black en red zijn lekkere technische routes met een paar zeer moeilijke, technische afdalingen. Onderschat deze afdalingen niet, lopend eraf gaan is al bijna onmogelijk. Verder is de route lekker technisch. Kijk maar eens op internet bij de redrock region mtb
Het is natuurlijk maar wat je onder technisch verstaat en/of gewend ben. La Rochette vond ik totaal niet technisch (wel leuk, begrijp me niet verkeerd.)
Die klim bij Berdorf is de klim uit de Millman-trail, denk ik? 800m asfalt en dan nog eens zoveel onverhard. Het venijn zit `m in de staart, het laatste stukje is nog stijler en dan kom je uit bij een camping (Martbusch ofzoiets).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zijn heel veel singletracks, die zitten alleen niet in de mtb routes. Ook niet (meer) in de Millman trail.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie