Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Bram87 schreef: do 8 augustus 2019, 09:17 in ieder geval top om te horen dat mensen zich nog inzetten voor deze route :)

op de FB pagina van MTB Zuid-Veluwe stond giseren een update dat er op nieuwe 'geheime' plekken ook aan de route wordt gewerkt in de vorm van nieuwe trails!

Tenzij iemand Kuijtje.nl weet over te halen met verklappen waar dit is moeten we nog even geduld hebben. Of meehelpen!
Gister het nieujewe stuk van dichtbij bekeken en ziet er uitdagend uit, Nee we zijn er niet overheen gereden Kuijtje :-q
Mtb Renkum
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Vandaag de route weer gereden. Er zijn inderdaad een paar kombochten beschadigd door de vele lopers. De randen zijn daar kapotgelopen. Ik had het idee dat ik een paar kombochten miste, waren nu vlakke stukken. Verder valt de schade gelukkig heel erg mee.

Ik heb overigens nog geen reactie gehad op mijn mail naar glk.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

bijzonder, heb ook net gereden maar kon juist geen sporen ontdekken. Ligt er spijkerhard bij. Maar ging misschien te hard om het goed te zien 8) Ik zag alleen wat stammetjes die het bovenste deel van de italiaanse trail markeren die verschoven waren. En er hing nog een lintje, maar zag ook mensen daar rondlopen dus dacht dat ze misschien nog bezig waren
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Afsluiting Papendal, route Oosterbeek, noord lus.

Conform de officiele reactie van Papendal:
"Afsluiten hek is inderdaad definitief.
De Edese Golfclub heeft hun hek 10 meter naar achteren verplaatst. Heeft alles te maken met een natuurbegraafplaats die er komt, en het bijkomende verkeer, bij de paters. Situatie daar is dan niet meer veilig vandaar de afsluiting van het Papendal hek."

Op het moment is er een alternatief, 20 meter naar links is een loop doorgang (gebruiken de golfers) of terugrijden en via het fietspoortje (achter de BMX baan, waar je ook vanuit de zuid lus Papendal op komt) Papendal te verlaten en dan links af (langs het spoor) richting Oosterbeek te rijden of iets

Voor de MTB'ers die vanuit de zuid lus komen kan je het terrein van Papendal mijden door rechtdoor langs het spoor richting Oosterbeek te rijden.

We zijn in overleg om te kijken hoe we het beste de route ter plaatse kunnen verleggen totdat er een definitieve oplossing komt.
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op ma 19 augustus 2019, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jammer. Maar het stuk op Papendal tot aan het hek blijft toch gewoon? Het stuk na het hek mis je niet heel veel aan. Misschien kan er in overleg met Papendal een mooie verbinding naar achter gemaakt worden waarna je in tegenovergestelde richting naar kleine hek rijd om weer naar de rest van Noord of Zuid te gaan. Gelijk ook een mooie aanleiding om de lus op Papendal een update te geven naar een NK waardig lusje. Want hé, op ons nationale sportcentrum verwacht je toch eerlijk gezegd iets meer dan dat je er nu vind? Hebben de jongens & meisjes van TeamNL er wellicht ook wat aan om mee te pakken in de training. (drops,rockgaden waar ook zonder TeamNL shirt vanaf mag, dat soort ongein)
◼︎ Go round the outside.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je bedoelt na het tweede hek? Want het stukje langs de Foxholes en de singletrack daarna vond ik altijd wel grappig (indien droog). De paar honderd meter als je van het Papendal terrein afgaat langs de abdij is inderdaad niet zo boeiend.

100% eens dat je op papendal meer verwacht dan dat er nu aan mtb route ligt.
In het verleden dit ook vaak aangekaart, heb er een bijbaantje gehad.
De track was daar altijd een grote baggerzooi, terwijl dat bosje zich prima leent voor wat north shores etc.

Wat ik trouwens zo bijzonder vindt:
de website van de natuurbegraafplaats "Na meerdere jaren van voorbereiding is het eindelijk zover: Natuurbegraafplaats Koningsakker!"
De opening is 31 augustus. Dus na jaren voorbereiding bedenkt met 2 weken voor de opening dat een hek waar een gemarkeerde mtb route doorheen gaat permanent dicht moet, en heeft nog niet bedacht dat er dan een omleiding moet komen.
AnnaVos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 mei 2019, 09:34

@Bram87

Wat ik via via heb begrepen is dat de route daar eigenlijk uberhaupt niet had moeten lopen, dat het stuk (waar nu die begraafplats komt) van vorige eigenaar was, maar altijd 'gedoogd' om te fietsen. Nier per se openbare route enzovoorts. Ondanks dat ie wel is opgenomen in de routes. Ik weet niet of t klopt hoor, deze informatie.

Nu t kennelijk een andere bestemming krijgt snap ik m wel dat je daar geen mountainbikers eroverheen wilt hebben. Ze zullen vast ook al langer bezig zijn geweest met die lus. Maar hoe dan ook, een route 'dichtgooien' of 'veranderen' is natuurlijk altijd ff wennen en komt niet uit voor iedereen die de route wel gebruikt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik vind veranderingen niet erg, maar dichtgooien zonder enig bericht vind ik altijd zo knullig en ongastvrij tegenover toeristen/mensen die afhankelijk zijn van de markering.
Uiteraard eens dat het niet past om op de nieuwe bestemming MTB-ers in de buurt te hebben. Hoewel er ook wel voorbeelden zijn van routes die ook langs dergelijke gebieden lopen, maar waar staat aangegeven wanneer er een uitvaart is (ik meen Dorst?) en er dan een tijdelijke omleiding is. Maar dat past wat minder bij natuurbegraafplaatsen misschien.

Misschien dat het hek na de foxholes open kan? Dan kom je helemaal in het puntje van dat terrein uit bij het spoor...hier zo'n beetje: https://goo.gl/maps/ZCQpgcDTsVba7QM49
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vraagje voor de locals, ik nam laatst afslag "Schaarsbergen" van de A50 om vervolgens linksaf richting Arnhem te gaan, en zag een bordje staan dat een MTB-route aanduidt. Vanochtend een stukje die route gevolgd, maar ik vroeg mij af, welke route dit is. Op de site van mtbroutes.nl kon ik het niet 1-2-3 achterhalen.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klinkt als een verbinding of route Oosterbeek?
Arnhem Noord neem ik aan vanaf de A50? Die afslag heet geen Schaarsbergen of zit ik verkeerd?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Het is de afslag voor "Arnhem Centrum", als je uit de richting Apeldoorn komt, dus de eennalaatste voor knooppunt Waterberg
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Freekenstein schreef: ma 2 september 2019, 17:59 Het is de afslag voor "Arnhem Centrum", als je uit de richting Apeldoorn komt, dus de eennalaatste voor knooppunt Waterberg
Dat is de verbindingsroute tussen Oosterbeek (noord lus) en Veluwezoom (Posbank).
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Zaterdag 7 september zijn er heel veel niet MTB'ers te vinden rond de MTB route Oosterbeek. Het is namelijk weer tijd voor de jaarlijkse Airborne Wandeltocht (voor de 73e keer).

Verwachting is dat er dan weer zo'n 35.000 wandelaars op pad gaan en verschillende routes lopen door de gemeente Renkum die de MTB routes vaak kruizen of zelfs sommige stukken het pad delen.

Advies... Maak op 7 september geen gebruik van de MTB routes Oosterbeek (noord en zuid lus). Wil je lekker MTB'en zonder gestoord te worden door 35.000 wandelaars, ga je dan uitleven op de routes van Ede of de Veluwezoom. Of ga een dagje eerder of later fietsen. Of.... loop lekker mee met de wandeltocht!
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op di 3 september 2019, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2019 = zaterdag 7 september :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Komend weekend zijn er rond de MTB routes van Zuid Veluwe vele evenementen voor de herdenkingen van de slag om Arnhem.

Er zijn geen afsluitingen maar het kan op bepaalde plekken drukker zijn dan je gewend bent en mogelijk zijn er her en der wat obstakels .

Grootste knelpunten zijn de Ginkelse heide in Ede (zaterdag), en bij Oosterbeek, Pluryn (weekend) en Airborne War Cemetery (zondag).
Plaats reactie