MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geniet er maar van. Gaat niet overal in het land zo soepel. :-?
◼︎ Go round the outside.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik geniet er absoluut van!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag halfje Ede meegepakt, gestart op de Koeweg.
Dit begin stuk lag er echt schofterig goed bij, hard en snel.

Stuk na de Meander was wel mul maar rijdbaar.
Prima parcourtje zo, maar ik mis wel het klimmen helaas :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik ben benieuwd hoe de route erbij ligt voor zaterdag.
Eens wat anders rijden dan die UHR routes. Dat zijn soms net geasfalteerde parkeerplaatsen voor "showoffs" met teveel poen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nooit geweten dat de UHR een showoff is voor te veel poen, zo leer je nog eens wat op het forum :winkie:
Route lijkt op sommige stukken veel op de UHR singletrails (hand vd meester). Andere (stoemp) stukken weer op Apeldoorn oid.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Meegs schreef: do 15 augustus 2019, 10:09 Ik ben benieuwd hoe de route erbij ligt voor zaterdag.
Eens wat anders rijden dan die UHR routes. Dat zijn soms net geasfalteerde parkeerplaatsen voor "showoffs" met teveel poen.
Je kan prima rijden hoor, misschien ergens een plasje water maar grote blubber bende hoef je niet te verwachten.
In Ede is het vergelijkbaar met de UHR, de ondergrond is nagenoeg gelijk.
De trails zijn van dezelfde bouwers dus goede afwatering, 1 dag droog en de routes zijn ook weer helemaal droog.

Ik ga straks met junior het kids rondje doen, het heeft sinds gisteravond niet meer geregend en nu schijnt de zon dus zal heus goed komen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Jefro98 schreef: vr 16 augustus 2019, 10:36
Meegs schreef: do 15 augustus 2019, 10:09 Ik ben benieuwd hoe de route erbij ligt voor zaterdag.
Eens wat anders rijden dan die UHR routes. Dat zijn soms net geasfalteerde parkeerplaatsen voor "showoffs" met teveel poen.
Je kan prima rijden hoor, misschien ergens een plasje water maar grote blubber bende hoef je niet te verwachten.
In Ede is het vergelijkbaar met de UHR, de ondergrond is nagenoeg gelijk.
De trails zijn van dezelfde bouwers dus goede afwatering, 1 dag droog en de routes zijn ook weer helemaal droog.

Ik ga straks met junior het kids rondje doen, het heeft sinds gisteravond niet meer geregend en nu schijnt de zon dus zal heus goed komen.

Dat. Dus als je UHR 'geasfalteerd'vindt, dan ga je dat van Ede ook vinden. Ik kan er juist van genieten omdat de snelheid erdoor wat hoger ligt.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Miob schreef: vr 16 augustus 2019, 10:51
Dat. Dus als je UHR 'geasfalteerd'vindt, dan ga je dat van Ede ook vinden. Ik kan er juist van genieten omdat de snelheid erdoor wat hoger ligt.
Eens.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Was heerlijk genieten vanochtend !, rit er na toe zeker de moeite waard . Regelmatig met een :-D gereden op de trail !

:bier:

( en das no show-off :winkie: )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dat is wel mooi dat het snel opdroogt, aangezien ze wel regen voorspellen voor morgen.
Ik ben benieuwd, op de filmpjes die ik zag lijkt het me wel een leuke route.
En aangezien mijn vriendin meegaat, is dat "geasfalteerde" nog niet eens zo slecht, gezien haar schouderblessure.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Meegs schreef: vr 16 augustus 2019, 13:54 Dat is wel mooi dat het snel opdroogt, aangezien ze wel regen voorspellen voor morgen.
Ik ben benieuwd, op de filmpjes die ik zag lijkt het me wel een leuke route.
En aangezien mijn vriendin meegaat, is dat "geasfalteerde" nog niet eens zo slecht, gezien haar schouderblessure.
Dan zou ik toch beetje uitkijken met de schouderblessure , er zitten wat rechter stukken in , maar zeker de technische stukken gaan redelijk vlot achter elkaar slingerend horizontaal met vlotte verticale stukken , dus veel stuur werk ..

De ondergrond is her en der wat zompig maar niet irritant

Suc6 :wink:

Tis maar een tippie :-q :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd.... Adoorn mss een beter idee :-D en ook sommigen stukken zijn parallel over het fietspad te rijden :-q en zo heeft d'r geblesseerde schouder iets meer rust momenten :-D en je rijd dan toch een ronde samen... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Zondagmiddag.. Kwam van alles tegen op de route, tot en met een gezin met wandelwagen (wel met profiel op de banden) op een stuk singletrack... En dat fietspad met al die e-bikes is ook pure ellende. Voor de rest heerlijk gereden, fantastisch zo'n parcours in mijn achtertuin.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Zondagmiddag idd. Een ouder echtpaar (al lang de E-bike leeftijd gepasseerd) op OV-fietsen die de voormalige verbindingsroute fietsten. Het stuk waarbij je 2x een boom moet ontwijken en wat na de regen erg modderig was. Ik ga er maar vanuit dat ze genoten hebben :lol:
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Vanochtend weer een rondje gedaan. Lekker rustig, heerlijk gefietst. Wat een pracht route is het. Veel stuur werk, en tussendoor mooie stukken om bij te komen. De heide thv de A12 staat ook nog eens schitterend in bloei nu.
Plaats reactie