NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

maaf2 schreef: wo 7 augustus 2019, 08:41
Moet zeggen dat ik er nog wel aan moet wennen en even uitvinden waar de wielen aan de grond te houden en waar wel te springen (want daar ging al een en ander fout bij mij). Maar super leuk!

Ik had afgelopen zondag ook even het buitenland gevoel. Rob "flat country" Warner zou zijn ogen uitkijken ;-). Bij de hoge dubbele "pumptrack" heuvels (bijna aan het einde van de afdaling) ging ik even goed te mist in, kon maar net mijn bike onder controle houden (achterkant kwam heel hoog los). Hoe pakken jullie die? Springen of toch iets afremmen?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Afremmen? Als je niet wil springen je fiets zwaar maken op de top. Blijft dat ding keurig aan de grond en onder controle.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

suravida schreef: zo 4 augustus 2019, 14:44 Dit lijkt me overigens wel de ideale plek om een lusje omhoog aan te leggen want op het wandelpad naast de route wandelden en fietsen nogal wat liefhebbers weer omhoog. (En ja, ik ben zelf ook maar een keer extra omhoog gelopen.
Ik ben voor!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

markindealpen schreef: wo 7 augustus 2019, 13:15
suravida schreef: zo 4 augustus 2019, 14:44Dit lijkt me overigens wel de ideale plek om een lusje omhoog aan te leggen want op het wandelpad naast de route wandelden en fietsen nogal wat liefhebbers weer omhoog. (En ja, ik ben zelf ook maar een keer extra omhoog gelopen.
Ik ben voor!
Ik tegen, je moet er wat voor over hebben. :lol:
Neem een voorbeeld aan bouwpakket. Die wilde hem 10x rijden, dus deed vorig weekend 10 ronden Amerongen. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Fred (mtb-sport) schreef: wo 7 augustus 2019, 14:28
markindealpen schreef: wo 7 augustus 2019, 13:15Ik ben voor!
Ik tegen, je moet er wat voor over hebben. :lol:
Neem een voorbeeld aan bouwpakket. Die wilde hem 10x rijden, dus deed vorig weekend 10 ronden Amerongen. :-q
Tien keer...! :o Respect hoor. :roll:

Ik voel hem in de huidige vorm na 2 keer al behoorlijk zitten in de benen :-{

Maar nou heb ik ook niet heel veel gefietst de afgelopen tijd, dat zal meespelen...
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Fred (mtb-sport) schreef: wo 7 augustus 2019, 14:28
markindealpen schreef: wo 7 augustus 2019, 13:15Ik ben voor!
Ik tegen, je moet er wat voor over hebben. :lol:
Neem een voorbeeld aan bouwpakket. Die wilde hem 10x rijden, dus deed vorig weekend 10 ronden Amerongen. :-q
10x .. respect hoor..
Maar ik denk toch dat veel mensen een stukje terug gaan/ willen lopen om dit mooie deel nog eens te rijden.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Fred (mtb-sport) schreef: wo 7 augustus 2019, 14:28
markindealpen schreef: wo 7 augustus 2019, 13:15Ik ben voor!
Ik tegen, je moet er wat voor over hebben. :lol:
Neem een voorbeeld aan bouwpakket. Die wilde hem 10x rijden, dus deed vorig weekend 10 ronden Amerongen. :-q
:o
Tja, als je 2x alle routes op de Heuvelrug in 1 dag fietst (330kmeneenbeetje) en dat vervolgens "2x Walhalla" noemt, dan draai je voor 10 rondjes Amerongen je hand natuurlijk ook niet om. :lol:
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

De nieuwe Harry Slinger is ook verwerkt in Openstreetmap, verse gpx van Amerongen obv Openstreetmapdata is hier te downloaden (hoewel de route zichzelf wijst :-q )
https://mtb.waymarkedtrails.org/api/det ... 361166/gpx

Heb het traject ook vastgelegd met de actioncam voor Mapillary (press play, halverwege moet je even de nieuwe sequentie op de kaart aanklikken)
https://www.mapillary.com/map/im/HlXXLpCPU5LUObvqZznxHQ

Vroeg me af wat de status van het oude traject is: bij de start zag ik dat vanaf de fiets zo snel niet meer, halverwege even naartoe gewandeld, zag er daar deels wat omgewoeld uit .

Bij aansluiting oud op nieuw zag het er echter wel weer onaangetast uit:
Afbeelding

Is het oude pad nog van begin tot eind te gebruiken (eventueel om omhoog te rijden) of is het door het verwijderen van de mtb-markering icm de terreinvoorwaarden alleen nog maar te voet legaal begaanbaar om naar het beginpunt te gaan?

Was 25 jaar geleden dat ik hier voor het laatst geMTB'd heb, is toch wel erg fraai geworden allemaal :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

KILROY schreef: wo 7 augustus 2019, 12:06
maaf2 schreef: wo 7 augustus 2019, 08:41
Moet zeggen dat ik er nog wel aan moet wennen en even uitvinden waar de wielen aan de grond te houden en waar wel te springen (want daar ging al een en ander fout bij mij). Maar super leuk!

Ik had afgelopen zondag ook even het buitenland gevoel. Rob "flat country" Warner zou zijn ogen uitkijken ;-). Bij de hoge dubbele "pumptrack" heuvels (bijna aan het einde van de afdaling) ging ik even goed te mist in, kon maar net mijn bike onder controle houden (achterkant kwam heel hoog los). Hoe pakken jullie die? Springen of toch iets afremmen?
Ik heb m pas 1 keer gereden, maar mij lijkt niks te springen, want het is allemaal vrij kort. Maar binnenkort maar eens paar keer goed naar kijken en terug omhoog fietsen om de goede lijnen en technieken uit te vinden
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

openkaart schreef: wo 7 augustus 2019, 20:39 De nieuwe Harry Slinger is ook verwerkt in Openstreetmap, verse gpx van Amerongen obv Openstreetmapdata is hier te downloaden (hoewel de route zichzelf wijst :-q )
https://mtb.waymarkedtrails.org/api/det ... 361166/gpx

Heb het traject ook vastgelegd met de actioncam voor Mapillary (press play, halverwege moet je even de nieuwe sequentie op de kaart aanklikken)
https://www.mapillary.com/map/im/HlXXLpCPU5LUObvqZznxHQ

Vroeg me af wat de status van het oude traject is: bij de start zag ik dat vanaf de fiets zo snel niet meer, halverwege even naartoe gewandeld, zag er daar deels wat omgewoeld uit .

Bij aansluiting oud op nieuw zag het er echter wel weer onaangetast uit:
Afbeelding

Is het oude pad nog van begin tot eind te gebruiken (eventueel om omhoog te rijden) of is het door het verwijderen van de mtb-markering icm de terreinvoorwaarden alleen nog maar te voet legaal begaanbaar om naar het beginpunt te gaan?

Was 25 jaar geleden dat ik hier voor het laatst geMTB'd heb, is toch wel erg fraai geworden allemaal :-q
De oude track is verboden terrein. Ook voor wandelaars
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

openkaart schreef: wo 7 augustus 2019, 20:39 Is het oude pad nog van begin tot eind te gebruiken (eventueel om omhoog te rijden) of is het door het verwijderen van de mtb-markering icm de terreinvoorwaarden alleen nog maar te voet legaal begaanbaar om naar het beginpunt te gaan?
Oude pad (Harry Slinger gedeelte) is weg. Niets meer van over. Gewoon weer bos. Over een paar weken zie je niet eens meer dat er ooit een route gelopen heeft, zo grondig is de boel weer 'strak' getrokken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Zip
Laatst gewijzigd door dubbelop op do 8 augustus 2019, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Dank voor de reacties.

Heb status van het oude pad overeenkomstig aangepast in OSM (abandoned, komt daardoor niet meer op de normale kaarten of in routeerdatabases). Het korte onaangetaste stukje uit de foto onderaan mijn post heb ik vooralsnog laten staan tot het eerstvolgende kruisende pad 50 meter verderop (waarover ook het Utrechtpad en NS-wandelroute loopt), aangezien dat voor zover ik kon zien nog gewoon als pad aanwezig is (en ook niet voorzien van verbodsborden voor voetgangers).

Of is dat paadje van 50 meter voor die kruising met het wandelpad ook al opgebroken?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Haal dat pad ook maar weg uit osm. Zorg ik binnenkort ook voor in het echt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zie het oude stuk nog helemaal staan in OSM als ik tot op een bepaald niveau inzoom.
Wel oranje ipv blauw, maar wel nog zichtbaar.
Plaats reactie