Cannondale F700, F800, F900, F1000 of hoger

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
karelc
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 13:26
Mijn mountainbike: Niner Air9 Raw
Contacteer:

Mijn vakantiefiets-project uit 2014 (viewtopic.php?f=14&t=111402), heeft mij vele mooie herinneringen gebracht (ja, ook offroad). De fiets heb ik vorig jaar doorgeschoven aan een liefhebber die begon met dezelfde fietsvakantie als ik, een mooie bestemming dus.

Gelukkig heb ik weer een leuk idee, waarvoor ik eenzelfde Cannondale wil gaan gebruiken.

Ik ben specifiek op zoek naar de modellen F700 of hoger, staat van de mountainbike is niet relevant (zo lang het frame maar redelijk goed is).

Overzicht wat ik zoek:
  • Cannondale F700, F800, F900, F1000, F2000, F3000, F4000, F5000
-> Types zoals SL, Furio of Cafeine zijn welkom
-> de M-series zijn ook welkom, vanaf de M800
-> CAD2, CAD3, CAAD3 etc, alles is mogelijk
-> Bouwjaren van ong. 1996 tot ong. 2005
-> in fully's, mtb's met achtervering zoals de Raven heb ik geen interesse
  • Voorvork: Fatty, P-Bone, Headshok/Headshock, Lefty of geen/starre voorvork
-> in mtb's met andere voorvorken heb ik geen interesse
  • Framemaat L of XL
-> lengte zadelbuis, dus zonder zadelpen, is 18 of 20 inch, ofwel 46 of 51cm
  • Remmen: voorkeur voor schijfremmen of frames met de nokken hiervoor. V-brakes zijn echter ook welkom
  • Prijs: een en ander afhankelijk van leeftijd en staat van de fiets
______

Alvast dank voor jullie reacties/leads/introducties.
Om een tipje van de sluier op te lichten vwb het project: mijn woon-werk afstand is 46km, met trapondersteuning is dit wel leuker (en ga ik vaker op de fiets, vermoed ik). Ik hoor graag ervaringen van mensen die ervaring hebben met naafaandrijving op achterwiel en of dit eenvoudig te schakelen is aan trapondersteuning (ik zou nl geen simpele gashendel willen zoals een brommer)

Afbeelding

Afbeelding
Cannondale F700
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 augustus 2020, 23:58

Ik heb een Cannondale F700 (Volvo) te koop. Maat: Small. Cad 2.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik heb dit frameset met Fattie nog ergens op zolder liggen... Maat L. Volgens mij een caad4 uit 2000, maar dat zou ik ff moeten nakijken.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
karelc
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 13:26
Mijn mountainbike: Niner Air9 Raw
Contacteer:

Cannondale F700 schreef: ma 31 augustus 2020, 00:15 Ik heb een Cannondale F700 (Volvo) te koop. Maat: Small. Cad 2.
Dit topic is even 'gebumperd' :-D
Helaas is een Small veel te klein voor mij..
Gebruikersavatar
karelc
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 13:26
Mijn mountainbike: Niner Air9 Raw
Contacteer:

Hilhoven schreef: ma 31 augustus 2020, 17:50 Ik heb dit frameset met Fattie nog ergens op zolder liggen... Maat L. Volgens mij een caad4 uit 2000, maar dat zou ik ff moeten nakijken.
Het project is ondertussen afgerond, maar ik heb nog een ander ideetje. Dus complete fietsen zijn welkom.
Helaas lijkt me dit een moeilijke, de reden is dat het los bij elkaar sprokkelen van onderdelen mijn budget al snel te boven gaat.. (tenzij je er ook een wielset e.d. bij hebt en we een schappelijke prijs kunnen overeenkomen)
Plaats reactie