Nordest Bardino

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Victor1977 schreef: ma 5 augustus 2019, 15:57
Mainturion schreef: ma 5 augustus 2019, 15:52 1,75 m
Ik sprak een ervaren biker van 1,75 (vergelijkbare bouw) die de M/L had gereden en hem te lang vond. Bij een M zou ik midden in de doelgroep zitten volgens de maattabel van Nordest.
Ik ben 1,70 en heb de M en er is speling naar boven dus ik denk dat inderdaad de M de beste keuze is voor je.
Dankjewel voor de bevestiging! :-q
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Mainturion schreef: ma 5 augustus 2019, 06:41 Weet nog iemand een M (niet M/L) gebruikt blauw/geel Bardino frame te koop?
Yeah!
Ik heb een deal met een Zweed voor het gezochte frame voor een goeie prijs! :-D
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Mainturion schreef: di 6 augustus 2019, 15:53
Mainturion schreef: ma 5 augustus 2019, 06:41 Weet nog iemand een M (niet M/L) gebruikt blauw/geel Bardino frame te koop?
Yeah!
Ik heb een deal met een Zweed voor het gezochte frame voor een goeie prijs! :-D
Leuk Joost! De mijne is al verkocht overigens, aan Vincent :wink:
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Top! Dan blijft ie in de familie Daan! :-q
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dan zal ik ook nog maar eens wat aanvulling geven aan het topic hier.
De Bardino wordt regelmatig uitgelaten en voelt zich eigenlijk overal wel thuis. Zowel op lokale rondjes (Zeeuwse kust vooral), als dagtrips met enduro-afdalingen in de Ardennen is het een trouwe metgezel. Aanvankelijk reed ik er alleen rondjes mee in Nederland en had ik daarom snelle/lichte WTB 2.8 Rangers gemonteerd. Toen kwam de drang om hem ook eens mee te nemen naar wat ruiger terrein en daar durf ik niet te rijden op de Rangers, ze zijn te slap en glad. Dus ik kocht een tweede set banden, de Maxxis Minion DHF/DHR combo in 2.8 (zie een paar pagina's terug). Helemaal top voor in de Ardennen, vooral met het voorwiel naar beneden gericht. Ja.. zulke noppen op brede banden die je dan ook nog eens met wat minder spanning rijdt hebben wel veel weerstand. I was na een aantal bandenwissels er wel achter dat ik dit niet lekker vond werken. Op naar een allround band! (bestaan die?)..
Na wat zoeken is het een set Michelin Wild AM's 2.8 in Competition uitvoering geworden. Na een aantal lokale ritjes en een dag in Remouchamps (Ardennen, stijl, glad) concludeer ik dat deze helemaal doen wat ik had gehoopt. Rollen niet veel slechter dan de WTB Rangers, lekkere zijnoppen en lijken stevig genoeg te zijn.

Voor de beeldvorming:
Afbeelding

Totaalplaatje:
Afbeelding

De Suntour Aion35 vork doet het nog steeds boven verwachting. Impulsief uit de nieuwsbrief van RCZ gekocht voor een belachelijke prijs en inmiddels vind ik zelfs de kleur wel leuk. Suntour gebruikt (zover ik weet) geen olie in de onderpoten van de vorken, terwijl er op diverse fora te vinden is dat dit wel kan. De vork was eigenlijk al behoorlijk soepel, maar na het opnieuw monteren met voldoende vet en 10ml vorkolie in elke poot is het helemaal top. Nog niet echt mee gereden, maar dat kan bijna niet tegenvallen.

Foto van hoe ik de seals aantrof na het demonteren van de vork.... nagenoeg droog :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Blijft een mooi ding :-q

Hoe vond je deze fiets eigenlijk tegenover de Transition in Remouchamps? Geloof dat je er vrij snel achter elkaar was met beide.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

pieterw33 schreef: wo 7 augustus 2019, 09:49 Blijft een mooi ding :-q

Hoe vond je deze fiets eigenlijk tegenover de Transition in Remouchamps? Geloof dat je er vrij snel achter elkaar was met beide.
Ja dat is een goeie...
Voor de Patrol gaat het daar naar mijn idee allemaal net niet hard genoeg, of is het te krap - het is best een grote en zware fiets. De Bardino heeft natuurlijk geen achtervering, maar met de relatief lage snelheden daar mis je die niet heel erg. Wel heb je merkbaar iets minder grip aan de achterkant bij het aanremmen, omdat het wiel de grond wat minder volgt. De Patrol maakt de stukken waar de snelheid wat hoger ligt dan weer leuker en is vergevingsgezinder op drops.

Samengevat: Ik ben blij met de luxe van het hebben van twee fietsen en pak diegene waar ik op dat moment het meeste zin in heb :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Blijft mooi zo'n Bardino,

En weer een goede 27,5 plus optie voor de banden erbij.
Ik heb zelf de Ardennen met Nobby Nic's in 2,8/3,0 gedaan,
Zelfde soort afweging van rllen en grip hebben. Trailstars btw.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie