MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mario070 schreef: zo 14 april 2019, 20:03 Nee helaas niet compleet :( omdat ik of de mio in die tijd elkaar niet zo goed begrepen :( er staat uit eindelijk wel 175km op de teller..... maar niet in de orde zoals ik heb gereden en mijn knelpunt zoals ik hier eerder op het forum had aangegeven is/was de verbinding Adoorn naar Ede maar nu met de nieuwe route/s van Ede moet het nu wel simpel zijn omdat aan één stuk te kunnen rijden.... :-q
Geen probleem hoor.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer eens een rondje Apeldoorn gereden en nu ook de verbinding via Hoeve Delle meegenomen. (was niet heel veel soeps helaas)
Mulle plekken waren bijna verdwenen dus alles lag er eigenlijk perfect bij.

In mijn zoektocht naar nieuwe paadjes kom ik regelmatig onderstaand bordje tegen. (ik wil bijv. de Krimweg vermijden en nog wat andere asfalt stukken)
Iemand die weet of je hier mag fietsen of niet? Er staat namelijk niet bij dat fietsers verboden zijn.

Afbeelding
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Je mag daar inderdaad fietsen. Geldt eigenlijk bij SBB overal: als niet verboden is het toegestaan. Er staan in het gebied een paar roodwitte bordjes waardoor MTb’s niet zijn toegestaan.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top! Dat is mooi.

Ga ik wat puzzelen en bepaalde stukken proberen over te slaan.
Weikamperweg, Krimweg, Noordweg (vandaag al gelukt) en het lange pad naar de Middenweg (langs de camping) is nog een uitdaging.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

‘Overslaan’ dat lijkt me best lastig .. is dat een soort hybride fietsen (stukken vliegen) .. :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Omzeilen dan..
Er liggen zo onnoemelijk veel bospaden in het gebied..
Nu nog hopen op niet teveel lastige wandelaars. (vandaag groetten de meeste wandelaars wel) :-q
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Pak de Hoenderloo mtb track als je op de Otterloseweg uitkomt. Heb ik geloof ik al vaker gezegd. 8)
Over de Hoenderloo mtb track en kom je op de Koudebergweg uit. Dan helemaal rechtdoor rijden.. kom je vanzelf weer op de mtb route uit.
Tussen de Miggellenbergweg en de Krimweg dwars over de hei rijden. Niet het betonnen fietspad volgen maar bij de oversteek gelijk
links af het pad volgen en dan ca. 200 meter rechts af omhoog de hei op. Daar gewoon rechtdoor over de hei. Scheelt al een hele saai stuk van de Apeldoorn route.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt.

Thanks voor de andere tip.
Zal als ik er weer ben eens het gebied tussen de Miggelenbergweg en de Krimweg onderzoeken.
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

Als je dan over de hei gaat, kom je bovenaan een heuveltje een bankje tegen. Ga daar linksaf een singletrack op. Dan kom je uiteindelijk uit op de plek waar je rechtsaf vanaf het betonpad moet. Veel plezier.
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Zag gister hier (fietspad vanaf N310/Harskamp richting route Apeldoorn) heel erg verse uitziende mtb-routebordjes (zie foto hieronder).

Weet iemand of dit alleen een nieuw aanrijdroute vanaf de N310 is, of onderdeel van een grotere route?
(las dat er plannen waren om het netwerk van de Zuid-Veluwe rond te maken met verbinding tussen routes Ede->Otterlo->Apeldoorn

Het stuk langs het fietspad kan ik in ieder geval in Openstreetmap zetten, maar als er meer is, dan hoor ik het graag, thx!

Afbeelding
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

De gele bordjes zijn de aanrij routes naar de MTB route ZandenWoud (=Apeldoorn)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Route begint trouwens zeer mul te worden.
De gedeelde paden beginnen nu complete ruiterpaden te worden.
Tijd voor een goede bak regen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Heel de Veluwe is gort droog. Paden die soms het hele jaar door vochtig/nat waren zijn nu keihard. 1 van de paden op de route in de buurt van Beekbergen was altijd pad met vele modderpoelen. Er ontstonden door het uitwijken van de modderpoelen op deze trackjes eromheen. Nu keihard.. geen spoor van water. Zelfs niet na de hoosbuien van voor de hittegolf. Een regenbui is lekker tegen het stof.. maar er zal echt veel moeten gaan regenen voordat we weer terug zijn op niveau van ca 2-3 jaar geleden.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

ducatif1 schreef: do 25 juli 2019, 09:08 De gele bordjes zijn de aanrij routes naar de MTB route ZandenWoud (=Apeldoorn)
Thx!

Weet je misschien ook waar die begint?
Loopt ie alleen van de parkeerplaats op de hoek N310 / Hoog Buurloseweg (dit traject dus), of loopt ie verder, eventueel richting route Otterlo?

De andere verbindingsroutes kende ik al wel en heb ik ook in OSM gezet, deze kende ik nog niet. Stond ook niet op de kaart van Staatsbosbeheer (hoewel daar wel meer op aan te merken is) en zien er dus gloednieuw uit (itt aanrijd- / verbindingsroutes aan de oostkant van dezelfde route)
Plaats reactie