bye bye, te koop --> Cannondale F-SI Alloy 1 2017 --> Carbon 3 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi geregeld :-q
Komt het nog op tijd voor je vakantie, of maak je je daar niet druk meer om?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Ze gaan het allemaal in gang zetten en de kans is groot dat ik een omgebouwde carbon fiets kan oppikken na de vakantie"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Nee... Dat was onhaalbaar binnen 1 dag :lol:
Maar na de vakantie kan nog lukken, ze gaan even kijken wat voor ovals ze kunnen leveren. En anders bestel ik die zelf wel.

Was zelf niet echt tevreden over het stock 32 t Cannondale ketting blad. Hier dropte de ketting toch nog wel eens vanaf. Bij de garbaruk nooit gebeurd.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Als je nu een mooi carbon frame hebt gekregen loont het wel om ook de bijbehorende carbon zadelpen aan te schaffen. Niet goedkoop, maar dan komt het rijdgedrag van de FSI beter tot zijn recht.
(ik neem even aan dat die in de alu versie niet zat, misschien rijd je nu een droppen dan gaat deze vlieger ook niet op natuurlijk).
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Cube-Elite schreef: wo 24 juli 2019, 08:22 Als je nu een mooi carbon frame hebt gekregen loont het wel om ook de bijbehorende carbon zadelpen aan te schaffen. Niet goedkoop, maar dan komt het rijdgedrag van de FSI beter tot zijn recht.
(ik neem even aan dat die in de alu versie niet zat, misschien rijd je nu een droppen dan gaat deze vlieger ook niet op natuurlijk).
Sinds kort wel een dropper, die past hier ook in, maar ik twijfel nog om deze hier in de buurt altijd gemonteerd te laten..

Heb je het specifiek over de Cannondale save zadelpen? Of elke willekeurige carbon pen?

Edit.. beter lezen, de "bijbehorende" pen..
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die dingen worden in de volksmond niet voor niets 'crack-n-fail' genoemd. :) Success met de vervangende fiets, een upgrade naar carbon is natuurlijk wel mooi.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja de save. Ik heb nog de eerste versie op mijn F29 carbon 3 van 2013, maar die blijft prima heel.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Eens over nadenken... Behoorlijk aan de prijs, misschien wel waard, maar heb nog wat extra kosten op dit moment.
Nieuwe ovals, nieuwe grips (groen kan natuurlijk echt niet meer) misschien nieuw zadel als deze blijft kraken op de bevestiging van de rails, 1x dropper remote en heb ook nog een fatbar lite op mijn verlanglijstje.
Dus even prio's bepalen :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Prulleman schreef: do 25 juli 2019, 18:49 Nieuwe ovals, ...

Dus even prio's bepalen :)
Mijn opmerking neem je niet serieus?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Die had ik niet gezien, maar ik vermoed dat de niet gaan passen qua chainstay clearance, de ketting lijn zal er inderdaad niet slechter op worden
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, gebeurt de besten :wink:


Maar ik zou het eerst proberen. Werkt het, dan heb je geld over om een biertje voor me te kopen. En werkt het niet, dan heb ik dat biertje niet verdiend! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:-q
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb nog een heel licht stuurtje in "te koop" staan.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mooi stuurtje, maar dat is wel extreem licht.. zo'n weight weenie ben ik ook niet.. liever een tikje meer reserve.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zo, eerste 2 ritjes zitten erop, donderdag met de boys een klein rondje Cadettenkamp kamp gedaan en vanochtend alleen Dorst en Cadettenkamp. Fiets is lichter geworden, van rond de 11 kg naar ~10.3kg (geen fatsoenlijke weegschaal helaas). Lijkt iets comfortabeler, maar geen enorm verschil, in stijfheid merk ik ook niet veel. Ik denk dat de alu versie voor een alu frame behoorlijk presteerde (Cannondale kan vrij aardige alu frames maken, kijk ook maar eens naar de Caad raceframes). Dorst in 24 minuten gereden , wat na 2 weken vakantie met tapas, BBQ en cervezas niet tegenvalt, of ik nu met deze fiets eerder een pr ga rijden durf ik niet te zeggen, maar het zal zeker niet tegenwerken.

Helaas heeft Cannondale geen lefty stickers meegeleverd, en Martens kon ook niet meer betekenen dan ze voor 50 euro bestellen... Dat valt me toch wel tegen... Ik doe niet moeilijk over een nieuw BB of Oval (de 34 ai offset AB past echt precies), maar het zou fraai zijn als Cannondale je geen poot uit draait voor matchende decals.. (die voor hun vrijwel niks kosten) ik heb zelf nog een mail naar Cannondale gestuurd, maar verwacht er niet veel van. In de tussentijd de groene stickers toch maar verwijderd, zag er namelijk echt niet uit! Ook de groene chunkies zijn er af en de oude zwarte Cannondale grips were terug.

Slik graphics heeft geen lefty decals in het assortiment en BK ook niet. Heb al verder gezocht, maar net niet de juiste versie via eBay voor 30 dollar vind ik ook nogal wat..
Iemand nog tips?

Voor nu dus even stealth aan de voorkant
Afbeelding
Het rood verrekend wat op deze foto, hier lijkt het oranje, maar het is echt fel/knalrood
Plaats reactie