Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

ja je hebt indd helemaal gelijk. zei het niet dat er genoeg mensen zijn die met een mega dikke dure bak zo langzaam gaan dat ik ze met een HT nog zou inhalen... ...dus je opmerking slaat nergens op/

de berijder blijft de leidende factor. ik denk dat steve peat mij nog achterstevoren inhaald op een xc bike, als ik op zijn dikste DH fiets zou rijden.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Er zijn oneindig veel variabelen en scenario's te bedenken. Helemaal waar. Maar ik zou in geen geval rijders zonder bikepark ervaring willen stimuleren om met een xc hardtail te gaan.
Ik probeer altijd iedereen in het park in zijn waarde te laten maar bewust gevaarlijke situaties creëren voor jezelf en andere omdat je een ongeschikte fiets hebt lijkt me niet te bedoeling.
En natuurlijk zijn er goede ht rijders, maar die zijn op een drukke Winterberg dag op één hand te tellen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het punt dat ik wilde maken is dat Winterberg helemaal niet zo lastig te rijden is. Het grootste gedeelte van de trails is gemaakt voor dan wel aangepast aan beginners. Als je gevorderd bent en hard(er) wilt gaan zul je de drukke dagen in dit soort parken moeten mijden want dan heb je inderdaad veel 'last' van andere mensen ongeacht op wat voor fiets ze rijden.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Daarom probeer ik altijd doordeweeks te gaan :wink:

Is er afgelopen maanden nog wat veranderd in Winterberg of zijn er tracks dicht? Ik moet er maar weer eens heen binnenkort :-D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Nieuwe jumpline is er. Was helaas nog dicht gisteren(hij zou open zijn stond vermeld)
En de northshore was dicht omdat ze een soort van gondelbaan door het bos aan het maken zijn
Bird Aeris 9 blurple
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Had wel wat gehoord over een jumpline. 1,5 maand geleden was daar nog niets van te zien. Is het ipv de fourcross?
Klinkt veelbelovend iig!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jumpline :-D :-D :-D Na de vakantie snel naartoe!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ipv de fourcross idd. En zoals hierboven vermeld, allemaal prima met een xc hardtail te doen....
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Of een éénwieler!
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

https://youtu.be/laA8Cz_AKBU

Hij ken t op 1 wiel!
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Alleen een vage trackwalk gezien van de jumplijn maar dat lijken zeker voor Winterberg serieus formaat hindernissen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

serieus formaat hindernissen. dacht het wel

Afbeelding
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

nog 1, foto's komen van de facebookpagina

Afbeelding
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou huren kan je vergeten dat weekend, alles is al weg heb ik vernomen. Het wordt dus alles op den eigen fiets doen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

dope-on-wheels schreef: di 16 juli 2019, 14:00 ja je hebt indd helemaal gelijk. zei het niet dat er genoeg mensen zijn die met een mega dikke dure bak zo langzaam gaan dat ik ze met een HT nog zou inhalen... ...dus je opmerking slaat nergens op/

de berijder blijft de leidende factor. ik denk dat steve peat mij nog achterstevoren inhaald op een xc bike, als ik op zijn dikste DH fiets zou rijden.
Yup, Robocops op dikke (huur)fietsen ...... hier een stukje van Mottolino waar het bijna mis ging ..... die gasten zwalken over een track waar bij "normale" snelheid maar één lijn mogelijk is. Neem dan eerst een lesje of rij achter iemand aan die de lijnen wel knap rijdt :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=OhWBvCo4-zU
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie