Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben die Alpinestar even kwijt, had je daar ooit foto's van geplaatst hier?
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Heb er ook al vaak aan gedacht alles te verkopen en klaar met de retrobikes. Heb ook al veel weggedaan. Alleen de Plexus staat nog op zolder met een paar kratten aan oude onderdelen. Levert best nog wel wat op maar toch kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen de Plexus te verkopen. Jammer genoeg kan ik deze niet in ons nieuwe huis ophangen zoals in het oude huis. Misschien straks in de werkplaats bij het tuin huis waar ook de andere oude meuk (lees Mini's) komen...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

( uitandere oldskool topic); gazelle titanium; nooit geweten dat die er was; fotootje?
Gt avalanche.. gt, met hun stoere onderscheidende frames met uitstekende buis..👍 de zaskar le was vry legendarisch vlg my..
Trek 900 series.. oja, met die dunne stalen frames toch?? Herinner ik me wel.
En al die merken die je nu niet meer ziet; wheeler oid? American eagle, peugeot, iets met een n waar ik niet op kom.. wel bekend merk van niet- fietsen.. nishiki? Zoiets..
Gave spaakvelgen heb je daar! Zelf ook al eens gekeken daarvoor je ziet ze niet meer. Net zo min als die “ platen” voor in je achtervelg. Tomac had ze geloof ik.
Groot voordeel van dat ouwe spul; verstelbare stuurpen ( niet ahead).
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Hier een plaatje van de Gazelle, zoals ik hem aantrof bij de verkoper:
Afbeelding

Inmiddels is het frame gestript en ben ik onderdelen aan het verzamelen voor de wederopbouw. Lekker oldskool met geanodiseerd turquoise onderdelen 8)
Afbeelding

En een Manitou 3 voorvork
Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Yeee-ti! schreef: za 13 juli 2019, 10:59 Hier een plaatje van de Gazelle, zoals ik hem aantrof bij de verkoper:
Afbeelding

Inmiddels is het frame gestript en ben ik onderdelen aan het verzamelen voor de wederopbouw. Lekker oldskool met geanodiseerd turquoise onderdelen 8)
Afbeelding

En een Manitou 3 voorvork
Afbeelding
Leuk project, gaat vast vet worden. Als die klaar is willen we hem wel zien natuurlijk :)

Ik wil binnenkort ook mijn delta v opnieuw spuiten. Het blijft leuk om oudjes een nieuw leven te geven al heb ik het gevoel dat de animo ervoor flink is gedaald afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Er is nog animo, maar veel zijn verder gegaan op FB.
Ikzelf ben er mee gestopt omdat ik veel teveel tijd besteedde aan fora, zoeken en bouwen en eigenlijk bijna niet fietste.
Moet nog wel een keer mijn clunker replica opbouwen, die ligt alweer 3 jaar stil.

@Eef; mooie Gazelle :-q
Leuk om te zien dat er nog gebouwd wordt.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Dit oldskool genoeg?
Ik heb geen flauw idee hoe oud hij is, maar 10 jaar toch zeker.
Gazelle Instinct, 56mm frame.
Alleen het stuur vervangen (breder) en nieuwe pedalen erop, verder alles origineel.
Fietst prima maar voor mij eigenlijk te kleinAfbeelding
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Yeee-ti! schreef: za 13 juli 2019, 10:59 Hier een plaatje van de Gazelle, zoals ik hem aantrof bij de verkoper:
Afbeelding

Inmiddels is het frame gestript en ben ik onderdelen aan het verzamelen voor de wederopbouw. Lekker oldskool met geanodiseerd turquoise onderdelen 8)
Afbeelding
Wauw!! Hy is echt mooi geworden dat frame! Mooie kleur! Nu ik hem zo zie brengt het wel wat boven ja, de next..
Gazelle instinct; broer vd inpulse denk ik. Zware jongen, maar wel uniek karakteristiek frame ( wat je nu niet meer ziet). Er staan er genoeg tk op mp.
Vlg my zyn ze van eind90 begin 2000?
De w series had je in elk geval in 2007 en toen had je geen inpulse ed meer dus van voor die tyd
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

venom schreef: wo 24 juli 2019, 10:05 Gazelle instinct; broer vd inpulse denk ik. Zware jongen, maar wel uniek karakteristiek frame ( wat je nu niet meer ziet). Er staan er genoeg tk op mp.
Vlg my zyn ze van eind90 begin 2000?
De w series had je in elk geval in 2007 en toen had je geen inpulse ed meer dus van voor die tyd
Ik heb geen flauw idee wat het modeljaar is, daar verschillen de meningen nogal over.
De vorige eigenaar heeft hem een jaar of 10 geleden gekocht, en zou toen nieuw geweest zijn... in dat geval een extreem overjarig model, dus ;)
Voor mij is hij veel te klein, maar het frame is nog 100% in orde. Inderdaad het goedkopere broertje van de impulse.
Mag binnenkort naar een liefhebber (als die er voor zijn) zodra ik een andere fiets heb.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Zalwel van oud omaatje geweest zijn dan :winkie:
Zat gister nog te denken wat je toen nog meer had. Idd alpinestars.
Maar ook Mongoose. Gek dat veel van die merken nu niet meer bestaan of toch geen mtbs meer maken. Zonde.
Die Wheelers vb stonden wel goed bekend vlg mij. Ze hadden zelfs eigen banden die óok goed bekend stonden. Weet alleen de naam niet meer..
iemand nog mountainbike plus magazines ofzo verzameld uit die jaren?
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Heb je al eens op retrobike.co.uk gekeken? Daar kan je je hart ophalen v.w.b. 'de merken van vreuger'..!
Of in het mountainbikemuseum in Arnhem, natuurlijk..

Ik heb nog wel wat tijdschriften uit begin jaren '90 liggen; niet de Nederlandse, maar BIKE en Mountainbike Action en nog wat andere Britse bladen. Leuk om af en toe doorheen te bladeren, niet alleen vanwege de foto's en fietsreviews, maar vooral ook vanwege de prijslijsten van onderdelen waarmee verschillende fietsenwinkels elkaar probeerden te beconcurreren.. De prijzen van sommige onderdelen zijn in de loop van de jaren flink omhoog gegaan :wink:

Naast de Gazelle die ik momenteel aan het opbouwen ben heb ik nog een titanium DEAN uit 1994, een Yeti Pro FRO, een Latido CT301 en een 'moderne' (2009) Yeti ARC.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

venom schreef: do 25 juli 2019, 09:42 Zalwel van oud omaatje geweest zijn dan :winkie:
Zat gister nog te denken wat je toen nog meer had. Idd alpinestars.
Maar ook Mongoose. Gek dat veel van die merken nu niet meer bestaan of toch geen mtbs meer maken. Zonde.
Die Wheelers vb stonden wel goed bekend vlg mij. Ze hadden zelfs eigen banden die óok goed bekend stonden. Weet alleen de naam niet meer..
iemand nog mountainbike plus magazines ofzo verzameld uit die jaren?
Haha nou zo oud is mijn zus nog niet, ze tikt net de 50 aan ;)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mongoose zit nog steeds in de business, alleen hier in NL (EU?) niet of nauwelijks. (Hoewel, op de dealer locater staan toch best wat pins in NL.)
https://int.mongoose.com/
gert1971
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 00:53
Mijn mountainbike: in opbouw en paar oudjes van de jaren 90

....
Laatst gewijzigd door gert1971 op zo 1 november 2020, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

gert1971 schreef: do 25 juli 2019, 19:12
TenZNL schreef: do 25 juli 2019, 11:31 Mongoose zit nog steeds in de business, alleen hier in NL (EU?) niet of nauwelijks. (Hoewel, op de dealer locater staan toch best wat pins in NL.)
https://int.mongoose.com/
mongoose was hier in België een paar jaar geleden vooral een merk dat in grootwarenhuizen en go sport zaken te vinden was
dit merk is echt laag gezakt , geen echte top fietsen meer , geen echte trendsetters , ... kortom met een boog te mijden dus
idem met muddy fox, dat was begin jaren 90 een van de mede trendsetters en betere merken, nu hedendaags euh ... :~
Dat heb je met heel veel merken helaas. Nu lijkt Mongoose wel achteruit te zijn gegaan maar zo erg is het toch niet lijkt me?
Ik zag laatst nog een recent filmpje van Chris Akrigg die op een Mongoose de gekste en lastigste dingen dingen deed die je op een fiets kan doen dus qua kwaliteit zal het wel goed zitten.
Plaats reactie