bye bye, te koop --> Cannondale F-SI Alloy 1 2017 --> Carbon 3 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Morgen naar de dealer voor een garantie claim.... Lasnaad tussen de bovenhuis en zitbuis gescheurd..

Hopelijk wordt het geen gedoe, al jammer genoeg dat ie nu niet mee naar Spanje kan :evil:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wat klote zo voor je vakantie.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Balen, man...Hopelijk komt het (een beetje vlot) in orde.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Balen! Mijn ervaring van een paar jaar geleden met een gescheurd frame bij Cannondale is, dat ze er niet moeilijk over deden om mijn frame te vervangen. Kreeg ik ook nog een veel duurder carbon frame. Duurde toen wel 3 weken dat ik weer een fiets had. :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks mannen
En goed om te horen dat de garantie goed is bij Cannondale.
3 weken overleef ik ook nog wel, dan met een extra rondje op de racefiets, de routes hier bij Breda zijn toch erg mul
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je een grote kans hebt dat je huidige frame niet meer leverbaar is.
Bij je nieuwe frame krijg je dan te maken met kleurstellingen die niet meer passen bij je Lefty en je wielen.
Dit heb ik ook ondervonden. Ik begon me te ergeren (in feite lijkt het alsof je op een fiets rijdt die is opgebouwd uit 2 verschillende fietsen) aan de afwijkende kleuren, waarop ik al best snel een nieuwe bike heb aangeschaft.
Ik zou dan ook proberen om met de LBS een deal te maken dat deze jouw garantie frame opbouwt met de onderdelen van je huidige fiets.
En dat jij dan een nieuwe koopt en deze verrekent met de "nieuwe" fiets die door de LBS voor je rijklaar is gemaakt.
De LBS heeft dan een nieuwe bike verkocht, en heeft als inruil een fiets gekregen waarvan deze zeker weet dat deze als een zeer goede occasion afgeleverd kan worden.
Kan je ook nog, als de nieuwe een beetje snel leverbaar is, met je eigen fiets gaan biken tijdens je vakantie.
Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, maar just my 2 cents :winkie:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks voor de tips, maar de lefty stickers kunnen wel vervangen worden, wielen zijn al zwart, blijft alleen het zadel en grips over, beide zouden wel vervangen mogen worden. Dus qua kleurstelling komt het altijd wel goed.
Zit meer met de wielen, mooi zelf gespaakte set met een tune lefty voornaaf... De complete voorbouw met wiel, vork, stuur remmen zou ik zo op elke Cannondale van 2017 of 2018 kunnen zetten. Achterwiel met hope pro 4 moet misschien omgespaakt worden naar boost of steekas caps en mogelijk ai offset re-dish. Zou ik allemaal zelf kunnen doen.
BB en crank... Geen idee zou ik verder moeten uitzoeken als ik weet wat voor frames opties zijn.
Mogelijk een andere zadelpen, maar deze dropper raak ik ook wel kwijt.
Laatst gewijzigd door Prulleman op ma 15 juli 2019, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29955
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Balen zeg!
Heb je iets voor je vakantie, of ga je daar een fiets huren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Een campingfiets zie ik niet zo zitten en geen idee of er fatsoenlijke fietsen in de buurt te huur zijn.. dus eigenlijk geen plannen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16783
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

O da's balen! Zeker als je van plan was de bike mee op vakantie te nemen.
Een van de vele vele redenen om meer dan 1 fiets te hebben :wink:

Komt jouw Cannondale toevallig van Ventoux?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Scalpel zit er niet in, maar alu is op dus hoogstwaarschijnlijk een carbon replacement. Ze gaan het allemaal in gang zetten en de kans is groot dat ik een omgebouwde carbon fiets kan oppikken na de vakantie.

Qua kleur wisten ze nog niks... In principe wat ze hebben liggen, soms kan je kiezen, en dan krijg ik nog wat foto's gemaild... Maar het maakt me niet zoveel uit.. nu is ie op zich saai zwart, een andere kleur is zelfs beter, maar zwart met andere decals is ook prima. Lefty stickers worden meestal met het frame meegestuurd. Kan die ook gelijk weer zijn jaarlijkse beurt en kunnen we na de vakantie nog harder knallen!

Martens tweewielers regelt het in ieder geval erg netjes!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29955
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi dat het goed geregeld wordt, jammer dat het te laat is voor je vakantie.

Ik heb het zelf 2x meegemaakt met mn Santa Cruz.
De 1e achterbrug brak voor een lang weekend Ardennen, dus de starre 29"singlespeed van versnellingen voorzien en zo 3 dagen rondgeknotst.
De 2e achterbrug brak een jaar later vlak voor een week in de Alpen. Weer de singlespeed omgebouwd, inmiddels had ik ook een verende voorvork en zo was mn Alpenweek ook gered.
Naderhand de Santa vrij snel verkocht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ja.. moet er maar het positieve van in zien... 1600 km met dat ding achterop en bij de eerste rit erachter komen is nog vervelender. Of op vakantie met de familie catastrofaal falen en je zwaar onderuit gaan is nog erger.

For the record:
Afbeelding

Oja, blij dat ik geen custom decals op mijn velgen heb laten zetten! Ten eerste 50 euro voor nop betaalde ten tweede had ik dat straks een lelijke combi gehad. De decals zitten bij nextie onder de laatste coating...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Er komt een fsi carbon 3 2018 frame aan (zwart met rode decals). Grootste kosten post voor mij wordt het vervangen van mijn 2 ovals voor offset varianten..

Als iemand interesse heeft in een 300km gebruikte niet offset 30T garbaruk oval of een 2000 km gebruikte 34T garbaruk oval (Cannondale direct mount, non si offset) last maar weten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou toch eerst nog kunnen kijken hoe het schakelt met je huidige bladen? Tenzij je vooral onderin je cassette zit zou het gewoon goed moeten blijven werken, of sterker nog, zelfs nog beter!


Maar het klinkt als een leuke upgrade :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie